Wideo jest angażujące, interesujące, pozwala się wyróżnić na tle konkurencji i dzięki powszechności komórek i aparatów, które filmują naprawdę w niezłej jakości, mamy niepowtarzalną możliwość wykorzystywania treści ruchomych na naszych fanpage. Jak skutecznie promować wideo na portalu Marka Zucerberga?
Podstawy
Zacznijmy od oczywistości – pliki wrzucone natywnie na Facebooka mają lepsze zasięgi niż linki z innych źródeł (np. YouTube). Odtwarzają się automatycznie gdy tylko wyświetlają się w aktualnościach, mają wyłączony głos i możliwość poszerzenia na cały ekran.
Co jeszcze?
Z badań amerykańskich naukowców z Social Bakers wynika, że filmiki do 21 sekund były tymi, które najczęściej oglądano do końca. To oznacza, że standardowe spoty 30 sekund są mniej skuteczne.
Facebook umożliwia nam ograniczanie grupy docelowej (widzów) wedle demografii, wyznaczyć datę “przeterminowania” (wideo staje się nieaktywne i znika), możliwość wyboru głównego obrazka, a także trochę edycji na poziomie samego filmu.
Trochę danych
Czy warto publikować filmy na YouTube czy na Facebooku? To pytanie zadaje sobie wielu specjalistów od social media. Według badań Social Bakers okazuje się, że poziom interakcji jest podobny:
Mimo tego, że linki na YouTube były publikowane 8 razy częściej, to filmy na Facebooku otrzymywały o 40% więcej zaangażowania. Co więcej: stosunek interakcji dla Facebooka cały czas rośnie:
Skutkuje to tym, że liczba filmów na Facebooku rośnie, a na YouTube już zdecydowanie mniej.
Dlaczego warto wybrać YouTube?
[info_list font_size_icon=”24″][info_list_item list_title=”Lepsze statystyki” list_icon=”Defaults-signal”]YouTube posiada szczegółowe statystyki odnoszące się do filmów
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Dziel się gdzie chcesz” list_icon=”Defaults-share”]
YouTube umożliwia dzielenie się filmami nie tylko na swoim portalu, ale w całej sieci.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Dziel się gdzie chcesz” list_icon=”Defaults-share”]
YouTube umożliwia dzielenie się filmami nie tylko na swoim portalu, ale w całej sieci.
[/info_list_item][/info_list]
Dlaczego warto wybrać Facebooka?
[info_list font_size_icon=”24″][info_list_item list_title=”Tagowanie” list_icon=”Defaults-user”]Możliwość tagowania fanów na filmie (i innych fanpage w opisie)
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Polub” list_icon=”Defaults-thumbs-up”]
Przy filmie jest informacja o fanpage, który to opublikował wraz z przyciskiem polubienia.
[/info_list_item][/info_list]
Wideo w reklamie
Poza standardową komunikacją możemy wykorzystać wideo do reklamy. Jak sprawdzono, taka reklama jest 7 razy skuteczniejsza niż zwykły banner!
Wgrywaj skutecznie filmy
- Dodaj tytuł, który przyciągnie uwagę
- Tagi ułatwią znalezienie
- Wybierz obrazek, który zaciekawi
- Dodaj przycisk akcji, aby przekierować ludzi z filmu np. na stronę
- Możesz wgrać napisy (STR)
- Dystrybucja (targetowanie) lub funkcja filmów 360.
- Targetowanie posta np. po związku, języku, czy zainteresowaniach
- Taguj w opisach inne strony i osoby
W najbliższym czasie wideo na Facebooku będzie coraz popularniejsze. Warto wiedzieć jak wykorzystać skutecznie materiały filmowe by osiągać jeszcze lepsze wyniki.