Nie lubię przewidywać trendów na koniec roku, bo to trochę wróżenie z fusów. Ponieważ jednak Q1 za nami, możemy zaobserwować pewne trendy, które warto wykorzystać. Oto lista i pomysły wdrożeniowe.
1. Content marketing, social media marketing, influencer marketing
Wideo. Szczególnie reels (rolki). Ten sam format wykorzystasz na Facebooku, Instagramie, YouTube i na Tiktoku. Wszędzie to najbardziej promowany format, bo teraz platformy biją się o widzów rolek, stories itp. Jeśli nie pion – poziome wideo oraz na żywo są nadal świetnie promowane, tanie w reklamach, pozwalają segmentować i angażować. Pamiętaj, że liczy się pomysł bardziej niż jakoś nagrania.
Protip: Pinterest live daje kolejną przestrzeń do nadawania na żywo.
TikTok creator marketplace. Jeśli chcesz zainwestować w influencerów na TikToku, to idealne miejsce, żeby ustawić kampanię. Filtrujesz twórców, widzisz stawki, a potem tylko zlecasz kampanie. Nie bój się mniejszych twórców – ważne, by pasowali do Twojej marki, a nie mieli mega zasięgi.
Protip: możesz wesprzeć zasięgi twórcy przy pomocy spark ad.
2. Search Engine Marketing
Marcowa szeroka aktualizacja algorytmu Google niesie ważną zmianę: skupienie na jakości i użyteczności. Pora skończyć z generowaniem masy podstron z AI i skupić się na kilku dobrze napisanych stronach, które wypozycjonujesz w istotnym biznesowe kontekście.
E-A-T ma teraz dodatkowe E: experience, expertise, authoritativeness, and trustworthiness (doświadczenie, fachowość, kompetencja i wiarygodność). EEAT
3. Reklamy
Google odpala Performance Max. Dzięki tej reklamie AI kombinuje, kto będzie naszym klientem i wyświetla nasze reklamy adekwatnie w wynikach wyszukiwania, na YouTube, w Discover, Gmail, na stronach z Google Adsami (dawne Adwords) I w mapach Google. Performance Max działają na sprzedaż, leady i fizyczne odwiedziny sklepów (dzięki Mapy Google!), a co fajne- możesz maksymalizować efekty pod kątem ilości konwersji lub ich wartości (chcesz mieć więcej klientów czy zarabiać więcej na każdym kliencie?).
Tymczasem Facebook poprawił reklamy leadowe (Lead Ads), które teraz lepiej konwertują. Wyraźnie też potaniały. Zamiast kolejnego landing page, warto ułatwić sobie pracę tworząc lead ads.
Spark ads to nowy format TikToka z możliwością promocji treści innych twórców.
4. E-mail marketing
Jak pozyskać lepszej jakości leady w postaci maili Twoich klientów? Wybierz lead magnet. Zamiast standardowego ebooka czy wideo, zainwestuj w formaty interaktywne, dzięki którym Twój potencjalny lead jest dużo bardziej zaangażowany, a przez to lead cieplejszy.
Dwa popularne sposoby to quizy/ankiety, które pozwalają na dostosowanie produktu czy usługi do konkretnej osoby oraz wyzwania, na które ktoś się zapisuje, by osiągnąć konkretny efekt. W ciągu kilku dni dostarczasz maile z zadaniami czy podpowiedziami, by pomóc osiągnąć cel.
5. Marketing automation
Gdybyście nie zauważyli to Chat GPT-4 jest teraz hitem. Pomoże Ci napisać posty na social media, na bloga, strategię social media, copyright do reklamy i odpowiedzi na Twoje wszystkie pytania. Twoich klientów też.
W samym marketing automation coraz bardziej przechodzimy z narzucania treści do przewidywania potrzeb klientów i personalizacji ich doświadczeń. Ot, chociażby nowe reklamy Google Performance Max – Ty dajesz materiały do reklam, Google decyduje komu, gdzie i co, a także, w jakiej sekwencji (!) wyświetlić, żeby było najskuteczniejsze.
Pomagać przewidywać potrzeby mogą np. formularze czy quizy, które są świetnymi lead magnetami –pozwalają zorientować się w sytuacji danego klienta i dostosować komunikację pod niego.
Jak widać, te trendy, mimo że dotyczą bardzo różnych obszarów, zazębiają się i tworzą wspólny, omnipotentną sieć, w którą możesz złapać swoich klientów. A Ty? Które z tych trendów już wykorzystujesz?