Chcesz robić reklamy do społeczności LGBTQ+? Wraz z usuwaniem różnych opcji targetowania, zniknęły też kwestię te o osobach LGBTQ+. Jak kierować do nich reklamy, skoro nie ma już takich zainteresowań?
1. Zbliżone kategorie, które zostały
Niektóre gwiazdy, książki, filmy czy firmy są związane ze społecznością LGBTQ. Warto pamiętać, że te kategorie zazwyczaj są szersze niż tylko osoby nieheteronormatywne. Stąd warto używać zawężania grupy docelowej (ludzie zainteresowani X ORAZ zainteresowani Y). Pamiętaj, że wiele wyborów nie dotyczy osób z Polski (jak te poniżej). Nie zapomnij korzystać z opcji propozycji, gdzie Facebook sam Ci podpowie kolejne zainteresowania i kategorie. Musisz jednak od czegoś zacząć. Reklamy do społeczności LGBTQ+ możesz próbować robić też po zainteresowaniach związanych z prawami człowieka.
2. Twoja społeczność
Druga metoda obejmuje społeczność. Jeśli planujesz więcej kampanii do tej grupy, warto stworzyć swoją społeczność. To zdecydowanie ułatwi kierowanie reklam, bo masz swoją grupę, przefiltrowana i zainteresowaną. Pisząc grupę mam na myśli fanpage, ponieważ reklam do grupy na razie bezpośrednio robić nie można (są inne sposoby, ale o tym kiedy indziej).
Jeśli nie masz swojego fanpage, w tej sprawie możesz zawsze zgłosić się do jednej ze stron, która sprzeda Ci dostęp do swoich odbiorców. Cena zależy od ilości osób w grupie i widzi mi się osób administrujących. Reklamy do społeczności LGBTQ+ warto robić przez panel reklamowy (korzystając z udostępnionej grupy docelowej), a nie przez publikację postu sponsorowanego.
3. Grupa docelowa z piksela
Innym sposobem, by pozyskać grupę docelową jest przekierowanie takich osób na stronę z pikselem. W ten sposób robimy retargeting po aktywności piksela. Przykładowo, robisz ebooka do pobrania, który będzie interesujący dla osób LGBTQ+, a osoby, które były na stronie (i/lub zostawiły email) są w Twojej grupie docelowej.
Jeśli nie chcesz tworzyć swoich treści, możesz skorzystać… z cudzych. Wystarczy wykorzystać skracacz linków, taki jak shortli.pl, który pozwala na podpięcie piksela do dowolnego linku. Wybierasz artykuł dla osób LGBTQ+ (ze znanego medium czy branżowej gazety/portalu) i nawet nie musisz robić reklamy – wystarczy organicznie dodać na jednej z grup czy fanpage. Ludzie widzą interesujący artykuł, przechodzą na stronę np. Gazety Wyborczej, ale ponieważ przechodzą przez Twój skrócony link – Twój podpięty piksel ich łapie. Wtedy tylko filtrujesz po linku (nie musisz tworzyć osobnego piksela) i gotowe – masz na pikselu osoby zainteresowane tematyką LGBTQ+.
4. Wyspecjalizowana agencja marketingowa zrobi Ci reklamy do społeczności LGBTQ+
Najprostszym sposobem jest skorzystanie z agencji, która ma już przygotowane grupy, a co więcej – wie jak używać inkluzywnego języka i dobrze dotrzeć do odbiorców. W ten sposób nie musisz budować odbiorców od nowa – po prostu zlecasz wyświetlanie reklam. Jeśli interesuje Cię taka kampania – zapraszamy z Grzegorzem Miecznikowskim do Priders.