• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result
              Home Social Facebook Reklamy

              Reklama na konwersję i remarketing

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2023-04-26
              in Reklamy
              0
              58
              SHARES
              324
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn
              Wiesz, że reklamowanie się na Facebooku i Instagramie pomaga w sprzedaży. Znasz już niektóre pojęcia, że jest reklama na konwersję i remarketing, ale jeszcze nie bardzo wiesz jak to działa i o co chodzi? Zaraz wszystko wyjaśnię (w uproszczony sposób).

              Spis treści

              • Reklama na konwersję i remarketing
              • Jak działa reklama na konwersję i remarketing?
              • Pamiętaj o optymaizacji
              • Remarketing to nie tylko www

              Reklama na konwersję i remarketing

              Konwersja, czyli sprzedaż. Chociaż tak naprawdę może to być np. wypełnienie formularza kontaktowego, zapisanie się do newslettera itd. Będę stosować zamiennie ze sprzedażą w tekście.

              screenshot business.facebook.com 2020.02.11 10 50 07Remarketing to reklamy skierowane do osób, które były na stronie, zazwyczaj na sprzedaż, ale nie muszą. Chodzi o grupę docelową (ustawianą na poziomie zestawów reklam).
              Konwersja, to reklamy skierowane do dowolnej grupy, których celem jest pozyskanie sprzedaży. Chodzi o cel reklamowy (ustawiany na poziomie kampanii).
              W tym ujęciu reklamy na konwersje są również remarketingiem, jeśli zachęcamy ludzi, którzy byli na stronie do kupienia czegoś.
              Cały czas podczas kampanii na konwersję, wyświetlamy reklamy wszystkim, którzy mają największy potencjał do kupienia u Pani czegoś. De facto oznacza to również, osoby, które były na stronie.

              screenshot business.facebook.com 2020.02.11 10 54 53Jak działa reklama na konwersję i remarketing?

              Piksel konwersji Facebooka analizuje osoby, które dokonały zakupu. Sprawdza kto jest zalogowany na koncie Facebookowym w przeglądarce lub aplikacji i notuje, że użytkownik (np. Monika Czaplicka) kupił. Mając próbkę 100 osób, które kupiły, Facebook stara się znaleźć cechy charakteryzujące te osoby. Np. 78% kupujących Twój produkt lubi rowery.
              Skąd Facebook wie co lubimy? Po stronach, które lubimy, po naszych postach (analiza semantyczna, czyli tego, co piszemy), po naszych wiadomościach, które piszemy, co komentujemy, gdzie się logujemy do Facebooka, Instagrama, Whatsappa, w jakie reklamy klikamy (również poza Facebookiem na tak zwanych stronach Audience Network) itd. Każda nasza aktywność jest przekładana na dane. Big data – duuużo danych.
              Skoro dużo osób, które kupiło nasz produkt lubi rowery, przy reklamie na konwersję Facebook będzie szukał osób, które: lubią rowery i chętnie kupują. To również Facebook wie na bazie setek tysięcy pikseli zainstalowanych na stronach.
              Dużo ważniejsze jest więc kierowanie reklamy do osób, które nie były na stronie, ponieważ to one mogą coś chętniej kupić. Remarketing jest tylko i wyłącznie wsparciem decyzji zakupowej. Ale intencja musi nastąpić wcześniej.
              Intencję możemy też wspierać reklamami Facebooka, ale to trochę inna bajka.

              Pamiętaj o optymaizacji

              Cel, jakim jest konwersja posiada różne sposoby optymalizowania tego celu. Możemy optymalizować na konwersje – czyli ze wszystkich osób z naszej grupy docelowej (np. remarketingowej lub zwykłej) Facebook będzie wyświetlał reklamy głównie tym, którzy najchętniej kupią.
              Ale możemy też optymalizować na zasięg, czyli starać się dotrzeć do wszystkich z grupy docelowej. Albo wybrać konwersje z uwzględnieniem LTV – wartości klienta. Aby mieć tę opcję, trzeba mieć 100 różnych transakcji (różni klienci i różne wartości, czyli mieć piksel, który zbiera wartości zakupów), odczekać i tyle. Optymalizacja na wartość zakupów pozwoli nam szukać nie tyle osoby, które najchętniej kupią, ale będą kupowały często. Albo dużo. W każdym razie ich suma wartości zakupów będzie największa.

              Remarketing to nie tylko www

              Ostatnia ważna informacja – remarketing obejmuje nie tylko styczność z naszą firmą na www. Może też obejmować remarketing, bo ktoś wchodził w interakcje z naszym fanpage albo Instagramem.
              Facebook pozwala również, aby nasz remarketing na bazie www był zaawansowany – ile razy dana osoba była na stronie lub podstronie, czy spędziła tam dużo czasu, z jakiego urządzenia itp. Co więcej – pamiętaj, że to dotyczy nie tylko ruchu na stronie, ale ruch kierowany na stronę.
              Innymi słowy, jeśli masz newsletter i tam jest przycisk kierujący na stronę, dodaj do niego UTM (możesz poczytać o tym w mojej książce Uwiedź klienta – marketing w social mediach) i będziesz mógł lub mogła kierować specjalne reklamy do tych osób, które ten link kliknęły. Fajne, prawda?
              Reklama na konwersję i remarketing to dwie kategorie reklam, które będziesz wykorzystywać najczęściej. Dlatego warto dobrze rozumieć czym się różnią, jak je wykorzystać i jak mogą pomóc Twojej firmie.

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              0 komentarzy
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              0
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00