Dzięki uprzejmości Huberta Wydrycha, CEO Monitori, miałam dostęp do beta testów nowej wersji tego narzędzia. Specjalnie dla was – nie publikowane screeny, nowe funkcjonalności i jedna z pierwszych recenzji. Zobaczcie razem ze mną jak zmieniło się Monitori – narzędzie do monitoringu sieci i social media. Nowe Monitori – czym nas zaskoczy?
Panel główny Monitori 2.0
Charakterystycznie fioletowy Monitori 2.0 zbliżył się wizualnie do standardów wyznaczonych przez Brand24. Szybki podgląd ostatnich wzmianek bardzo rzuca się w oczy, tak samo jak rozkład płci. Nowy Monitori umożliwia również przyporządkowanie naszych projektów do kategorii. Wygodne, aby mieć w jednym miejscu klientów, marki czy przypisać monitoring do konkretnych obszarów.
Widok projektu w Monitori 2.0
Bardzo ograniczona paleta kolorów pomaga się skupić na najważniejszych elementach, ale niektórym może przeszkadzać. Jak w większości narzędzi mamy podgląd czasowy liczby wzmianek (wolumen treści) oraz rozkład treści w kanałach komunikacji w wybranym okresie. Szybko wygenerujemy plik Excelowy – mała ikonka koło nazwy projektu – ale niestety przez jej szarość można ją łatwo przeoczyć.
Miłym elementem dobrze znanym np. z Sotrendera (narzędzia analitycznego), jest pobieranie wykresów jednym kliknięciem. Do dopracowania widzę nazewnictwo: plik został nazwany wykres.png. Przydałaby się data pobrania i informacja jaki projekt oraz jaki wykres został pobrany. Możemy wybrać jeszcze jpeg, svg czy pdf.
Oprócz samego wolumenu możemy przeglądać również wpływ – jak np. w Sentione, ale nowością jest wykres interakcji w czasie.
Możemy wybrać wiele różnych opcji wyświetlania interakcji, między innymi z podziałem na polubienia, komentarze i udostępnienia, popularność czy wypowiedzi, ale niestety gama kolorystyczna generalnie fioletowego z fioletowym powoduje, że czytelność wykresu jest bardzo utrudniona. Niewielka zmiana kosmetyczna może naprawdę pomóc w odbiorze.
Kolejną nowością jest rozkład godzinowy. Do tej pory mogliśmy robić to ręcznie pobierając raport w Excelu lub wybierając wystarczająco mały przedział czasowy. Problemem wykresu godzinowego jest to, że nie jestem pewna co przedstawia. Na logikę – w których godzinach publikowano wpisy na dany temat w wybranym okresie czasu (w tym wypadku ostatni miesiąc). Może to być świetne narzędzie do analizowania kiedy marka powinna publikować – wybierają konkretne kanały możemy zobaczyć o której następowały publikacje. Pamiętajmy tylko, aby wykluczyć aktywność fanpage i odpowiedzi na komentarze na posty. Krótko mówiąc, jeśli opublikujemy post o 14, a ludzie będą na niego reagować, to oczywistym jest, że wyjdzie nam, że o 14 ludzie chętnie wchodzą w interakcje. Ew. możemy policzyć wszystkie interakcje, ale trzeba brać pod uwagę jakość postów.
Standardowo – rozkład płci, wydźwięku, kanałó oraz najpopularniejszych autorów, z największym zasięgiem oraz z największą liczbą wypowiedzi.
Duże, czytelne wypowiedzi, które możemy filtrować według typu: status, zdjęcie, wideo, link. Wygodne jest również sortowanie – najnowsze, z największym zasięgiem, najstarsze, najbardziej popularne (z największą ilością interakcji), najbardziej lubiane, najbardziej komentowane czy udostępniane. Każdą wypowiedź możemy przypisać do grupy, oznaczyć, zmienić jej wydźwięk i sprawdzić podstawowe informacje – interakcje, popularność czy potencjał wpływu. Duże avatary ułatwiają znajdowanie autorów.
Wypowiedzi
Analogiczne jak w podglądzie projektu. Warto zwrócić uwagę, że mamy możliwość filtrowania wypowiedzi również po tym czy występują w nich słowa kluczowe czy nie. Możemy więc monitorować również całe konwersacja (odpowiedzi na posty, zawierające słowo kluczowe).
Analiza
Zakładka umożliwia przeglądanie naszych wyszukanych wypowiedzi według różnych wskaźników oraz dodatkowych wykresów, między innymi płci, płci w podziale na kanały czy płeć w podziale na wydźwięk. Nowy Monitori jeszcze czytelniej wyświetla najważniejsze wartości. Zwracam uwagę na estymowany ekwiwalent.
Ranking
Dodatkową zakładką – nowość – jest ranking, gdzie możemy szeregować wpisy, autorów i strony według rankingu. Ułatwia to np. szybkie wykluczanie autorów, przeglądanie wpływowiczów czy analizę najpopularniejszych treści. Bardzo ciekawym elementem strony rankingu autorów jest estymowany ekwiwalent.
Grupy
Tutaj możemy przypisywać nasze zmonitorowane wypowiedzi do grup. Przykładowym zastosowaniem może być grupowanie według celu (np. sprzedaż, obsługa klienta itd.), według produktów lub według reakcji (do ogarnięcia, nie trzeba odpowiadać itd.).
Porównania
Możemy porównać aż 6 projektów lub ten sam projekt w różnych przedziałach czasowych (np. rok temu i dziś).
Alerty
Powiadomienia mailowe, to bardzo ważna część monitoringu internetu. Nowy Monitori ma je bardzo ciekawie rozbudowane. Na pierwszy rzut oka mamy tylko kilka podstawowych funkcji.
Kiedy zaczniemy przeglądać dostępne funkcje okazuje się, że nowy Monitori kryje w sobie naprawdę dużo ciekawych opcji ustawiania powiadomień – żaden z innych monitoringów nie ma tego tak rozbudowanego.
Podsumowanie recenzji nowego Monitori
Chociaż jeszcze chwilę musimy poczekać zanim nowy Monitori będzie dostępny, to już teraz widać, że zmiany funkcjonalności poszły w bardzo dobrym kierunku. Jeszcze warto, aby wizualna strona również podciągnęła do standardu. Czego mi najbardziej brakuje? Prostej rzeczy – raportów w pdf. Małą rzecz a cieszy 🙂
Nowy Monitori ma szansę być naprawdę mocnym graczem na rynku. Biorąc pod uwagę współpracę z Fasttony czy Ifirmą może się okazać, że zagarnie niemały kawałek tortu monitoringowego.
Z informacji prasowych:
Monitori 2.0 zmiany względem wersji 1.0
● Zaawansowane rankingi (wypowiedzi, autorów, domen oraz hasztagów) w dowolnym projekcie,
● Listowanie wypowiedzi według typu (tekst, zdjęcie, wideo, link),
● Filtrowanie wypowiedzi. Od teraz będzie to możliwe na podstawie zaawansowanych filtrów np. interakcji (polubienia, udostępnienia i komentarze) oraz ich wpływie czy estymowanym ekwiwalencie reklamowym. W dedykowanej im zakładce panelu narzędzia, filtrowanie wzbogacone zostało o opcje definiowania określonej liczby słów lub znaków w wypowiedzi. Dzięki temu dodatkowi, możemy ustalić np. minimalną liczbę znaków w danym wpisie, wykluczając nic niewnoszące do tematu odpowiedzi, np. “tak”, “nie”, “ok”, itp.,
● W pełni konfigurowalne alerty mailowe oraz mobilne (push),
● Kategoryzowanie projektów i przypisywanie dowolnej liczby kont do zarządzania nimi w obrębie własnej firmy,
● Wykres godzinowy, a także dane dotyczące dni tygodnia,
● Estymowany ekwiwalent mediowy w social media,
● Rozbudowane porównania projektów (również z różnymi zakresami dat),
● Nowy silnik zbierania danych, a tym samym szybsza aktualizacja wyników,
● Nowy, szybszy i prostszy w obsłudze Panel Klienta,
● Dane historyczne sięgające nawet 36 miesięcy wstecz, dla każdego pakietu (dostępne od razu po utworzeniu projektu),
● Dwa modele rozliczenia za słowa kluczowe lub za projekty (bez limitu słów kluczowych),
● Wyszukiwarka kategorii oraz projektów,
● Nowy moduł zakładki Rankingi. Ranking wpisów, liderów opinii lub domen z możliwością sortowania wyników,
● Nowy moduł zakładki Analiza podsumowanie projektu (tematu) w liczbach i na wykresach. Dodatkowo, wkrótce zostanie jeszcze bardziej ulepszona, zyskując tym samym możliwość dowolnej konfiguracji wykresów oraz boxów.
Nowe obszary monitorowania:
● Monitoring obrazu, obejmujący Facebooka, Twittera, Instagram, YouTube oraz obecnie Snapchat. Monitorowane są logotypy, produkty oraz tekst na zdjęciach (Monitoring OCR).