Prawdopodobnie wiesz o tym doskonale, że reklamy na Facebooku i Instagramie przynoszą niezłe efekty i warto je wykorzystywać w swoich działaniach, by promować swoją markę, pozyskiwać nowych klientów i przypominać o sobie starym.
Jeśli jeszcze nigdy nie wykorzystywałeś lub wykorzystywałaś reklam w menedżerze reklam mam dla Ciebie niesamowicie ważną radę.
Bardzo często słyszę pytania odnośnie tego, jak lepiej przygotować reklamy. Jakie są najlepsze podpowiedzi odnośnie tego, jak ustawiać ceny albo grupy, czy bardziej się opłaca budżet całościowy czy dzienny? A może jak się ustawi na wyświetlenia to będą wyższe konwersje?
Te i inne kwestie zajmują ogrom myśli bardzo wielu początkujących reklamodawców. Na szczęście odpowiedź jest bardzo prosta: zacznij od dobrej kreacji.
Z wieloletniego doświadczenia przygotowywania reklam wiem, że nawet najlepiej ustawiona kampania nie przyniesie efektów, jeśli zaniedbasz część związana z kreacją.
Jak przygotować dobrą reklamę ?
O tym można by napisać osobny artykuł, ale starając się streścić, zwrócę uwagę na fajną alegorię słonia i jeźdźca, którą opisuje w swojej książce Zakamarki marki Paweł Tkaczyk (choć to oczywiście nie jego pomysł).
Jeździec to nasza racjonalność, która wyznacza kierunek, skupia się na analityce. Krótko mówiąc, ta część nas słucha, analizuje reklamę pod kątem tego czy się opłaca, czy jest prawdziwa i jakie mogą być efekty.
Ale każdy doświadczony jeździec wie, że mimo różnych narzędzi i tego że często sterujemy słoniem, kiedy słoń coś postanowi, to tak zrobi. Dokładnie tak jest naszymi emocjami. Możemy sobie racjonalizować zakup czy swoje zachowanie, możemy różne rzeczy analizować, ale koniec końców rozum zwykle ustępuje przed sercem.
Nasza reklama powinna przemówić do serca swoją stroną wizualną, grafiką i ogólnym wyrazem, aby poruszyć jakieś emocje. Naszą racjonalność możemy rozruszać tekstem reklamy.
Pamiętaj również, aby twoja kreacja przyciągała uwagę. Niezależnie od tego, gdzie będzie się wyświetlała i jak dobrze ustawisz parametry kampanii, jeśli twoja reklama będzie nudna i nie zwracając uwagę, to po prostu nie będzie skuteczna. Niezależnie od tego komu i za ile ją wyświetlisz.
Bardzo częstym błędem, nie tylko początkujących reklamodawców, jest zapominanie o trzecim elemencie kreacji. Obok strony wizualnej i tekstowej potrzebujesz jeszcze wezwania do akcji, a więc takiego elementu, dzięki czemu reklama będzie skuteczna.
Jeśli chcesz przekierować ludzi na jakąś stronę internetową, zwykle należy dać przycisk i poinformować co się pod nim kryje: “kup teraz”, “pobierz ebooka”, “zarejestruj się na szkolenie” itp.
Jeśli twoja reklama ma pozyskać interakcje, to daj powód, żeby komentować czy lubić (reagować na) dany status. Zadaj jakieś pytanie, poproś o te interakcje. Uważaj tylko, żeby Twój post nie został uznany przez Facebooka za spam.
Tworząc film nie zapomnij dodać informacji, aby ludzie odtwarzali go z dźwiękiem albo dodaj napisy, aby wiedzieli, co się dzieje. Tak naprawdę i tak na końcu filmu wytłumacz im co mają zrobić. Przejść na stronę? Polubić fanpage?
I ostatnia rada, jeśli chodzi o tworzenie reklam. Ponieważ prawdopodobnie nie jesteś omnipotentny/a, to sprawdź co będzie lepiej działało. Możesz stworzyć kilka reklam z różnymi grafikami i różnymi tekstami i przekonać się, które z nich przenoszonej lepsze efekty. Szczególnie, że Facebook sam przestanie wyświetlać gorzej działające reklamy na rzecz tych, które przynoszą lepsze efekty.
Podsumujmy
Niezależnie jak ustawisz reklamę, jak świetnie zoptymalizujesz swoja grupy docelowe czy inne aspekty, koniec końców liczy się kreacja. Dobra reklama, która przyciąga uwagę i wyjaśnia co internauta ma zrobić, przyniesie na pewno lepsze efekty niż taka, która jest po prostu słaba.
Zanim więc rzucisz się czytać poradniki Managera reklam po prostu popracuj nad samymi reklamami. Z pustego i Salomon nie naleje.