Jeśli zastanawiasz się jak nie zgubić się w gąszczu postów, akceptacji szefostwa, uwag od klienta i postowaniu na kilku kanałach – zdecydowanie potrzebujesz kalendarz treści social media, aby móc zarządzać tym wszystkim.
Kalendarz
Możesz dostosować go do swoich potrzeb – oznaczaj istotne daty, zaznacz sobie urlop, dodawaj ciekawe wydarzenia np. dzień strażaka czy czystego biurka.
Planuj reklamy
Chcesz podpromować posty przy pomocy reklamy? Planując posty oznaczaj te do promowania, określaj budżet i analizuj podstawowe wyniki. Dzięki temu nie musisz przedzierać się przez Managera reklam – potrzebne dane wpisujesz tutaj i widzisz wyniki.
Oczywiście, nie tylko z Facebooka – wpisuj dowolne dane z innych portali też.
Excel
Możesz umieścić w chmurze, Google Docs lub przesyłać na maila. Nie potrzebujesz żadnych wyjątkowych dostępów, nie musisz płacić za narzędzie i jest łatwy w obsłudze dla nawet najbardziej opornych klientów. Dzięki blokadzie edycji treści możesz ograniczyć straty dokonywane przez edytujących do minimum.
Filtruj, koloruj, obliczaj, twórz raporty pdf – nawet jeśli nie masz Microsoft Excel (cokolwiek otwierające tabelkę zadziała).
Ale po co mi to?
- Dzięki planowaniu możesz myśleć perspektywicznie – możesz określać grupy docelowe, cele i organizować działania nawet na kilka miesięcy naprzód.
- Oszczędzasz czas – łatwiej usiąść i przygotować kilkanaście postów na raz niż codziennie rozmyślać na kolejnymi.
- Minimalizuj kryzysy – sprawdzaj literówki, przemyśl dwa razy dany post i unikaj powtarzania tych samych grafik czy treści. Łatwy sposób, żeby unikać bezsensownych wpadek.
- Ułatwia pracę w zespole
- Analizuj wyniki swojej pracy w jednym miejscu
Kolaboruj
Wrzuć kalendarz w chmurę i współedytuj go z innymi pracownikami firmy, otrzymuj uwagi od klienta, czy akceptację szefostwa. Wszystko w jednym pliku w prosty sposób. Bez logowania, bez opłat, bez skomplikowanych systemów.
I Excela chyba każdy potrafi obsłużyć 😉
Planuj i analizuj
W kalendarzu nie chodzi tylko o rozpisanie postów, ale zaplanowanie ich – celu, określeniu potrzebnych działań i osób odpowiedzialnych i włączeniu treści w szerszy plan marketingowy (a najlepiej strategię).
Dlatego każdy post nie tylko planujesz treściowo, ale przypisujesz do zespołu, określasz brakujące elementy, dodajesz cel takiego statusu oraz możesz dokładać inne odpowiednie informacje – wszystko dla Twojej wygody. Możesz dodawać i usuwać kolumny wedle potrzeb.
Profesjonalnie
Wygląda zdecydowanie lepiej niż wklejanie przypadkowych postów na profile. Możesz zarządzać dowolnym kanałem: z blogiem i newsletterem włącznie. Niezależnie od rozwiązań jakie stosujesz: jaki system do email marketingu, na jakim systemie wisi Twój blog i czym zarządzasz kanały social media – zawsze możesz uzupełnić dane i zaprezentować klientowi. Elegancko, schludnie i profesjonalnie.
Dodaj swoje logo czy kolory marki.
Pobierz kalendarz treści za darmo!
Bardzo łatwo stworzyć podręczny kalendarz treści w Excelu. Warto jednak skorzystać z gotowca, który posiada dodatkowe funkcje i obliczenia, ułatwiające automatyzację niektórych działań.
Szczególnie, że jest za darmo 😉
Jakie jeszcze narzędzia uważacie za przydatne w pracy w social media?