• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result
              Home Social Facebook Reklamy

              Czy warto inwestować w reklamę na fanów?

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2023-04-26
              in Reklamy
              0
              58
              SHARES
              324
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              Tworzysz nowy fanpage i chcesz pozyskać pierwszych fanów? A może przeczytałeś lub przeczytałaś gdzieś, że fani to najlepsi klienci? Oto kilka rzeczy, o których warto wiedzieć, jeśli chodzi o reklamy na pozyskanie fanów.

              Spis treści

              • Poznajmy algorytm Facebook
              • Fani to najlepsi klienci?
              • Fani wcale nie pomagają
              • Jesli nie reklama na fanów, to co?
              • Kiedy reklama na fanów?

              Poznajmy algorytm Facebook

              Algorytm to coś, co decyduje o wyświetlaniu się treści na portalu. To on decyduje jaki zasięg będą miały nasze posty organiczne. Składa się z wielu czynników, ale jest 5 glownych:

              • Czas od publikacji
              • Typ posta
              • Popularność posta (suma wszystkich interakcji)
              • Autor/ka – czy fanpage publikuje popularne posty
              • Relacja nadawcy I odbiorcy – osoba, która wchodzi w interakcję z treścią widzi więcej treści nadawcy

              Widać więc jasno, że bycie fanem NIE jest czynnikiem wyraźnie zwiększającym wyświetlanie treści. Facebook nauczył się, że fakt, że ktoś został fanem wcale nie oznacza, że ta osoba powinna widzieć treści.

              Oczywiście, zostanie fanem jest ujęte w algorytmie- przecież kliknięcie „lubię to” jest wejściem w interakcję, czyli buduje relację. Ale jeśli nie pójdzie za tym klikanie w posty – fan staje się martwą duszą.

              Fani to najlepsi klienci?

              Zapewniam – robię reklamy z fanpage praktycznie 0 fanów i też sprzedaje 😉 generalnie działania organiczne (publikowanie postow), reklamy na zaangażowanie i sprzedaż (konwersje) i tak przynoszą nowych fanów, więc po prostu zwykle szkoda w to ładować kasę. Ale to nie jest reguła.

              Wolę korzystać z ludzi, którzy weszli w interakcje ze stroną, a nie są fanami – taniej, skuteczniej i sprawdzone na wiele sposobów. Interakcje kosztują kilkanaście groszy, zwiększają zasięg i szanse, że nasze treści wyświetlają się danej osobie (moim zdaniem skuteczniej niż zostanie fanem, ale to tylko moje zdanie). Pozyskanie fanów zwykle kosztuje bliżej złotówki czy dwóch.

              Poza tym – nie ma żadnej gwarancji, że ktoś, kto zostanie fanem zostanie klientem. Albo nawet, że fani chętniej zostają klientami. Zauważ – w Facebook Analytics w lejku sprzedażowym masz aktywnosc, interakcje pod postami, ale nie masz fanow czy polubien strony.

              Jeśli pozyskani fani się interesują, to fajnie, ale często niestety tak nie jest – reklama na fanów kierowana jest do ludzi, którzy lubią polubić fanpage (tak działa optymalizacja reklam), ale to nie znaczy, że interesują się tematem i będą się angażować. Innymi słowy – Facebookowi zależy na osiąganiu efektów reklamowych. Jeśli powiesz, że chcesz fanów, Facebook będzie wyświetlał Twoja reklame osobom, które najczęściej polubiają fanpage. Czy uważasz, że ktoś, kto często klika w zostanie fanem jest Twoim klientem?

              Fani wcale nie pomagają

              Tak działa algorytm Facebooka – im więcej fanów, tym mniejszy zasięg (zawsze tak było). Prawdopodonie dlatego, że Facebook uznaje, że jak ktoś ma tak lubianą markę to może płacić za dotarcie do nich. Całkiem logiczne.

              Rosnąca liczba fanów obcina zasięg – interakcje pod postami wręcz przeciwnie. Interakcje określam sobie wg czasu (czyli np. ludzie, którzy weszli w interakcję do 14 dni), a nie jak z fanami – ktoś kto 5 lat temu polubił też jest w grupie docelowej.

              Jesli nie reklama na fanów, to co?

              Jak wspomniałam- wzrost fanpage możemy robić przez reklamy na interakcję.

              Sprzedaż – róbmy bardziej bezpośrednio- kieruj ruch na stronę, a potem rób remarketing.
              Osoby ze strony możesz segmentować np. jeśli były więcej niż raz, na bazie tego na jakiej stronie były, ile czasu spędziły, skąd przyszły, kiedy były, co robiły – jest duuuużo więcej możliwości, które przynosą lepsze efekty. Fan jest fan – niezależnie czy polubił 5 lat temu, czy spędził 5 sekund nad tym itd.
              Oczywiście, że są sytuacje, kiedy reklama na fanów ma sens – ale to wymaga dobrego przemyślenia strategii.

              Kiedy reklama na fanów?

              Zakładamy nowy fanpage. Zależy nam nie tyle na szybkiej sprzedaży, ile zbudowaniu marki. Zamiast zapraszać swoich znajomych, którzy niekoniecznie będą zainteresowani tematem – lepiej zainwestować jakąś kwotę w fanów. Oczywiście, możesz próbować pozyskać fanów przez interakcję, ale rozumiem, że czasem zależy nam na tym, żeby wykorzystać społeczny dowód słuszności – a do tego służą fani.

              Może się okazać, że niedługo fani w ogóle zniknął jako funkcjonalność. Ale na razie – póki są, nie warto się nimi tak bardzo przejmować.

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              0 komentarzy
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              0
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00