Jeśli nigdy nie mieliście możliwości, możecie zastanawiać się jak zrobić konkurs na Facebooku. Na szczęście nie jest to taki trudny proces i chętnie przejdę z wami, krok po kroku, od pomysłu po wykonanie. Jak zrobić konkurs na Facebooku w 18 krokach!
- pozyskanie nowych fanów
- pozyskanie adresów email
- poprawa wizerunku
- rebranding
- zwrócenie uwagi na funkcję/produkt
- crowdsourcing
[/info_list_item][info_list_item icon_type=”selector” list_title=”Dobierz narzędzie” list_icon=”Defaults-th-large”]Jeśli wiesz, co chcesz osiągnąć możesz zastanowić się w jaki sposób. Dobierz narzędzie (pewnie aplikację), które będzie elastyczne – żeby wypełnić potrzebne cele. Powinno być też dostosowane do wykorzystania mobilnego.
Pamiętaj, że to nie zawsze muszą być aplikacje – przecież konkurs można mieć też na stronie, przez maila czy inne sposoby.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Opracuj budżet” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-money”]Oszacuj koszty związane z konkursem. Potem podlicz potencjalne zyski (lub uniknięte koszty – ile kosztowałoby Cię generowanie tych treści?).
Opłaca się? :)[/info_list_item][info_list_item list_title=”Regulamin i prawo” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-edit”]Jeśli organizujesz konkurs na Facebooku przeczytaj regulamin i zasady dotyczące organizowania konkursów.
Zapoznaj się również z przepisami polskiego prawa.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Wybierz odpowiednią treść” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-info-sign”]Istnieje 7 rodzajów konkursów:
- głosowanie
- zdjęcia
- filmy
- treści tekstowe
- gry i zabawy
- loterie
- mix tych kategorii
Wybierz najlepszą formę dla siebie, aby osiągnąć swój cel.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Określ nagrodę” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-gift”]Lepiej rozdać wiele małych prezentów niż kilka wartościowych. Nagrody powinny być dostosowane do tego, jakie zadanie mają uczestnicy.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Grupa docelowa – znajdź ją” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-screenshot”]Wiesz jakie zadanie, jakie nagrody – wynikiem tego jest Twoja grupa docelowa. Czy wiesz kim są? Gdzie ich znajdziesz? Co jest dla nich ważne?[/info_list_item][info_list_item icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-edit-sign” list_title=”Hashtag”]Stwórz hashtag, żeby ludzie mogli się dzielić treściami konkursowymi z innymi – Tobie to bardzo ułatwi mierzenie.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Jakiej wiedzy szukasz?” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-question-sign”]Zadaj konkretne pytanie. O adres email, preferencje zakupowe, lokację… możesz umieścić to w formularzu zgłoszeniowym albo dopiero później np w profilu.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Zaplanuj formularz” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-list”]Ustal jakie pytania są dla Ciebie ważne i czy wszystkie elementy formularza muszą być na jednej stronie. Może warto zrobić formularz z 2 podstronami, jeśli masz dużo pytań? Czy koniecznie potrzebujesz nazwisko uczestników? Im więcej pól, tym mniejsze szanse na wypełnienie – spada nawet o 10%!
Zastanów się jakie dane są Ci potrzebne na przyszłość i jak możesz je wykorzystać.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Postaw na prostotę” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-asterisk”]Staraj się jak najmniej komplikować – zarówno zasady jak i regulaminy, formularze czy samą aplikację.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Zachęcaj do dzielenia się informacjami” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-user”]Jeśli potrzebujesz dużo danych od swoich uczestników daj im powód do dzielenia się. Może warto zaoferować dodatkowe zgłoszenia za dodatkowe informacje? Więcej nagród? Gwarantowaną zniżkę?[/info_list_item][info_list_item list_title=”Zostań z nami” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-facebook-sign”]Zachęcaj do polubienia fanpage, podążania na innych kanałach, ale nigdy nie rób z tego obowiązku – zainteresowane osoby i tak to zrobią, a Ci, których to nie interesuje nie warto, żeby były zmuszane.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Podziel; się ze światem” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-comment”]Promuj konkurs, podziel się z fanami, opublikuj w sieci, roześlij tam, gdzie może być Twoja grupa docelowa. Co jakiś czas przypominaj. Ale nie przesadzaj i nie spamuj![/info_list_item][info_list_item list_title=”Reklamuj się” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-bullhorn”]Może warto zainwestować w reklamy na Facebooku? Może są inne sposoby na reklamę? Zaprzyjaźnione kanały komunikacji?[/info_list_item][info_list_item list_title=”Wykorzystaj pozyskane dane” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-sitemap”]Otrzymujesz dużo treści i zgłoszeń z danymi – wykorzystaj je. Szkoda byłoby mieć tle potencjału i nic z tym nie robić, prawda?[/info_list_item][info_list_item list_title=”Zadbaj o podtrzymywanie zainteresowania” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-comments-alt”]Zakładając, że ktoś wziął udział w konkursie nie tylko dla nagród, ale również ze względu na Twoją markę warto podtrzymywać zainteresowanie i zaangażowanie. Zachęcaj do rozmów, kontaktu. Dziękuj za wzięcie udział w konkursie i za działanie. Motywuj do kolejnych akcji.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Bądź konsekwentny” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-cogs”]Sam konkurs to za mało – trzeba to wpisać w szerszą strategię, działania i kolejne akcje.[/info_list_item][/info_list]