• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

    Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

        Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

          Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

              Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result
              Home Strategia

              Strategia content marketingowa. Od czego zacząć?

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2023-10-10
              in Strategia
              0
              58
              SHARES
              324
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              Internet to jeden z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych w XXI w. Tylko w grudniu 2019 r. skorzystało z niego 27,7 mln Polaków, a średni czas użytkowania wyniósł 1 godzinę i 37 minut na dzień. Internet wykorzystujemy do wszystkiego: rozrywki, zakupów czy wyszukiwania informacji. I właśnie ten ostatni cel realizuje content marketing, dostarczając odbiorcy dokładnie tych informacji, których potrzebuje. Realizuje przy tym jednak jeszcze jedno zadanie: nakłania poszukującego do skorzystania z konkretnej oferty, produktu lub usługi.

              Spis treści

              • Czym jest marketing treści? Poznaj podstawy
              • Content marketing – dla kogo?
              • Założenia content marketingu
              • Strategia content marketingowa – kanały dystrybucji
              • Czy content marketing się opłaca?

              Czym jest marketing treści? Poznaj podstawy

              Content marketing to nic innego jak marketing treści, który polega na dystrybucji materiałów zawierających informacje przydatne użytkownikom. Celem takiej publikacji jest nie tylko odpowiedzenie na potrzeby internauty, ale również zasugerowanie mu w dyskretny sposób, z których produktów czy usług powinien skorzystać. Inaczej mówiąc: strategia content marketingowa polega na publikacji przemyślanych i zaplanowanych treści, które budują profesjonalny wizerunek danej firmy i wzmacniają zaufanie odbiorców wobec niej.

              Content marketing – dla kogo?

              O strategii content marketingowej powinni pomyśleć wszyscy, których głównym kanałem sprzedaży jest internet. Oczywiście nikt nie broni sklepom internetowym reklamować swoich produktów wprost. Jednak wystarczy zastanowić się, jak sami reagujemy na niechciane spoty, wyświetlające się w trakcie przeglądania internetowych witryn, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, czy taka forma promocji jest skuteczna. Zamiast natrętnych reklam, warto zaproponować odbiorcom treść, która ich zainteresuje i będzie dla nich przydatna.

              Przykładowo: dystrybutor obuwia sportowego zwróci uwagę swoich klientów, dostarczając im praktycznych porad dotyczących wyboru obuwia do biegania czy sposobów ich właściwej konserwacji, wydłużających czas ich używania. Młode mamy chętnie skorzystają z porad dotyczących pielęgnacji noworodka, a przy okazji kupią kosmetyki czy akcesoria dedykowane dzieciom. Jak widać, marketing treści to doskonała forma promocji dla każdego, kto chce skutecznie dotrzeć do swoich klientów, bez jednoczesnego zniechęcania ich nietrafionymi komunikatami reklamowymi. Jednak, aby strategia content marketingowa odniosła rzeczywisty sukces, musi być solidnie zaplanowana.

              Założenia content marketingu

              Pierwszym krokiem w tworzeniu strategii content marketingowej jest określenie wstępnych założeń, jakie ma realizować. Obecnie treści przydatne użytkownikom mogą mieć różnorodną formę – od poradnikowych artykułów, poprzez praktyczne ebooki czy kursy online, a na materiałach wideo kończąc. Na samym początku tworzenia strategii warto określić, z jakiej formy komunikacji chce się skorzystać. Kluczowe jest też wskazanie, jakie cele ma ona realizować, np. budować bazę potencjalnych klientów, zwiększać ruch na stronie internetowej, pozyskiwać od klientów informacje służące do optymalizacji oferowanych produktów i usług, przekierowywać bezpośrednio do sklepu internetowego.
              Strategia content marketingowa – grupa docelowa
              Strategii content marketingowej nie można opracować w oderwaniu od analizy potrzeb odbiorców, do których ma być skierowana. I nie pomogą tu tłumaczenia typu: “ale ja mam szerokie grono klientów o zróżnicowanych potrzebach”. Niemożliwe jest przygotowanie treści trafiającej do każdego. Dlatego podstawowym krokiem w planowaniu marketingu treści jest określenie grupy, do której mają trafiać przygotowane materiały.

              Zamiast wieku, płci czy wykształcenia, w tym przypadku o wiele ważniejsze są zainteresowania, styl życia i sposób spędzania wolnego czasu. Wszystko po to, aby przygotowane w ramach strategii treści były uzupełnieniem codzienności potencjalnych klientów, a nie nachalnym szumem informacyjnym, z którego ci nie będą czerpać żadnych korzyści. W kontekście grupy docelowej warto również zaplanować formę podejmowanych działań contentowych. Z artykułów z pewnością chętniej skorzystają starsze osoby niż młodzież, która przyzwyczajona jest do wszechobecnych materiałów wideo czy nagrań audio (np. podcastów).

              Strategia content marketingowa – narzędzia
              Oczywiście do realizacji strategii trzeba mieć odpowiednie narzędzia. I nie chodzi w tym przypadku wyłącznie o oprogramowanie do tworzenia samej treści, ale również programy i aplikacje ułatwiające analizowanie popularnych wśród internautów tematów (np. Google Trends), publikowanie i dystrybucję materiałów (np. Plista, Whitepress), jak też analizę ich efektywności (np. Google Analytics). Obsługa większości z nich jest intuicyjna, co znacznie ułatwia publikację zaplanowanych treści. Poza tym korzystanie z nich pozwala zautomatyzować działania w zakresie content marketingu i zoptymalizować poświęcony im czas.

              Strategia content marketingowa – kanały dystrybucji

              Nawet najlepiej przygotowany materiał nie trafi do odbiorcy, jeśli nie zostanie odpowiednio dystrybuowany i wypromowany. Tym bardziej, że umożliwiają to różnorodne kanały. Najczęściej wykorzystywanymi przez polskie firmy są media społecznościowe oraz blogi. Jednak coraz większą popularność zdobywają również serwisy wideo (np. YouTube), platformy do realizacji tzw. webinarów i szkoleń online czy serwisy publikujące podcasty. Oczywiście obecność w kilku kanałach pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Warto jednak pamiętać, że sama forma przekazu powinna być dostosowana do kanału, jakim ma być promowana.

              Czy content marketing się opłaca?

              Chociaż strategia content marketingowa wymaga poważnych, przemyślanych działań promocyjnych, to włożony w nią wysiłek może przełożyć się na realne korzyści. Jak wskazuje badanie Content Marketing Institute, dzięki edukacji społeczeństwa za pośrednictwem treści contentowych, 72% firm korzystających z tej strategii zrealizowało wyznaczone sobie cele. Warto ten wynik porównać z poziomem celów osiąganych przez przedsiębiorstwa, które nie wykorzystują content marketingu, który wynosi 53%. Jak widać, marketing treści może odgrywać istotną rolę w realizacji biznesowych celów firm z branży e-commerce i realnie przekładać się na osiągane zyski.

              Tekst powstał przy współpracy z platformą ALEO.com, która dostarcza informacji o przedsiębiorcach, ofertach i przetargach publicznych. To także baza wiedzy o prowadzeniu biznesu, marketingu i finansach w firmie.

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              0 komentarzy
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              0
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00