Twój sklep może skorzystać z Twojego fanpage. Jest to dość łatwe, ponieważ Facebook naprawdę chce pomóc ci sprzedawać więcej. Co więcej – nie tylko za pośrednictwem strony, ale także na inne sposoby. Jak?
Publikuj na fanpage
Najłatwiejszym sposobem sprzedaży na Facebooku jest opublikowanie linku do swojego sklepu. Pamiętaj jednak, aby używać UTM, aby śledzić, który post zwiększył sprzedaż! Oprócz łączenia swojej strony internetowej można również publikować produkty na stronie i sprzedawać za pośrednictwem komunikatora (Messengera).
Aby stworzyć dobry post ze sprzedaży, pamiętaj o dołączeniu ceny, zdjęcia i wezwania do działania. Wideo jest również bardzo atrakcyjne dla wielu klientów.
Fanpage shop
Jeśli nie zauważyłeś, a powinieneś, Facebook dał nam możliwość prowadzenia własnych sklepów na stronach. Wystarczy przejść do ustawień strony fanowskiej i wybrać „edytuj stronę”. Tam znajdziesz możliwość otwarcia swojego sklepu. Wybierz szablon „zakupy” lub po prostu kliknij ustawienia sklepu, aby „włączyć”. Następnie, po wybraniu waluty i niektórych opcji, można zacząć zapełniać sklep produktami. Świetne rozwiązania polegają na tym, że możesz oznaczać swoje produkty postami.
Pamiętaj jednak, że wiele sklepów ma specjalne wtyczki, które pozwalają skopiować twoją stronę do sklepu na Facebooku. Użyj ich 😉
Marketplace i grupy sprzedaży
Czy zauważyłeś specjalne miejsce na Facebooku, aby… sprzedawać? Marketplace jest dedykowany osobom zainteresowanym “nowymi rynkami”. Każdy może dodać produkt z lokalizacją.
Ale jeśli chcesz pójść jeszcze szerzej – wybierz grupy sprzedaży. Specjalne grupy lokalne oferują możliwość publikowania artykułów na sprzedaż. Grupy mogą być powiązane z tematami lub obszarem lub czymkolwiek innym. Tak, możesz również stworzyć własną grupę sprzedaży! Pamiętaj jednak, że grupa jest tak „silna” jak jej członkowie. Bez osób śledzących posty w grupie nikt nie będzie wiedział, że coś sprzedajesz.
Reklamy
„Najprostszym” sposobem sprzedaży czegoś na Facebooku jest zareklamowanie go. Reklamy na Facebooku mają kilka rozwiązań jak pomóc Ci zarabiać.
- Lead ads. Na telefonie komórkowym możesz poprosić ludzi o wypełnienie formularza w celu uzyskania czegoś (np. ebooka), a otrzymasz dane kontaktowe.
- Traffic – przenieś osoby z Facebooka na swoją stronę
- Konwersje – tylko do sprzedaży w e-commerce
- Instalacja aplikacji – możesz także sprzedawać aplikacje mobilne!
- Reklamy lokalne – reklamuj swój sklep offline osobom, które mieszkają w pobliżu (lub komukolwiek po lokalizacji)
- Reklamy katalogowe – promuj cały katalog swoich produktów. Wprowadź specjalne zasady, w tym co pokazywać klientom docelowym
- Remarketing – wyświetlanie reklam osobom, które widziały Twoją stronę lub kliknęły inne reklamy
- Wiele innych reklam, w tym reklamy fanów, reklamy budujące zaangażowanie itp.
Przycisk na fanpage (wezwanie do akcji)
Czy wiesz, że do sprzedaży można użyć przycisku fanpage? Prawdopodobnie tak 😉 Umieść link do swojego sklepu lub ustaw przycisk, aby pomóc innym umówić się z tobą. Jeśli sprzedajesz usługi, takie jak konsultacje lub lakier do paznokci – tak, możesz również mieć do tego sklep internetowy! – przycisk spotkania jest świetny. Klient prosi o spotkanie / usługę za pośrednictwem Messengera i przypomina mu o tym kanale.
Oferty na Facebooku
Chcesz przyciągnąć jeszcze więcej klientów? Zobacz, jak korzystać z ofert na Facebooku. Wszelkie promocje lub specjalne kody do rozdawania czegoś mają specjalną formę na Facebooku. Ofertę można połączyć ze sklepem offline lub użyć z koszykiem online. To zależy od Ciebie.
Niektóre strategie sprzedaży na Facebooku
Najłatwiejszym sposobem na sprzedawanie więcej jest zaoferowanie kuponów / kodów rabatowych (pamiętaj, że na rabat klient musi sobie zasłużyć!). Opublikuj je jako ofertę lub zwykły post. Pamiętaj jednak, że oferowanie tańszego produktu sprawia, że ludzie zastanawiają się, ile w rzeczywistości jest wart.
Inną strategią jest sprzedawanie więcej, oferując więcej. Upselling oznacza, że „ulepszasz” produkt o inne produkty. Na przykład przy zakupie telefonu komórkowego zwykle oznacza to próbę sprzedaży kart SD, okładek lub dodatkowych gadżetów. Sprzedaż krzyżowa (cross-selling) oznacza sprzedaż dodatkowych rzeczy wokół produktu. Czy klient kupuje fajną koszulkę? Zaoferujmy im spódnicę, buty, pasek i czapkę.
Zawsze pamiętaj, że nie tylko treści z produktem lub link do Twojego sklepu mogą sprzedawać. W zależności od zawartości lejka sprzedażowego można ustalić zaufanie, pozycję, pokazać swoją USP (unikalną ofertę sprzedaży) lub dowolną liczbę innych rzeczy.
Najważniejsze jest, aby pamiętać: Facebook nie jest przeznaczony do sprzedaży. Ludzie przychodzą na Facebooka, aby się zabawić, połączyć z przyjaciółmi i spędzić trochę czasu na czytaniu wiadomości, oglądaniu uroczych kotów lub cokolwiek innego, co robią. Nie myślą o kupowaniu rzeczy. Taka jest różnica w porównaniu z AdWords – ludzie, którzy szukają w Google rzeczy, zamierzają je kupić. Na Facebooku musimy przyciągać nowych klientów. Spraw, by czegoś chcieli. Dzięki temu lejek sprzedaży jest dłuższy, ale łatwiejszy w utrzymaniu. W Google ludzie będą szukać tańszego produktu – na Facebooku możemy zbudować relację. A także – zdobądź zaufanie (poprzez recenzje), uzyskaj obsługę klienta, zamieść informacje o firmie, zyskaj szacunek itp.
Dlatego zawsze mieszaj swoją strategię sprzedaży z innymi, ponieważ ludzie naprawdę nie są zainteresowani fanpage, który wygląda jak katalog produktów. Pamiętaj: media społecznościowe to rozmowa z Twoimi klientami. Więc… rozmawiaj!