• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

    Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

        Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

          Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

              Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result
              Home Social

              Social media – szybko, tanio, łatwo?

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2023-09-15
              in Social
              5
              59
              SHARES
              325
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              Social media nie są ani szybkie, ani łatwe, ani tanie. Owszem, dzieją się w czasie rzeczywistym, każdy może założyć konto i prowadzić stronę i można działać nie płacąc ani złotówki, ale to niekoniecznie to samo. Przeczytajcie, dlaczego social media są inne niż się wielu wydaje.

              Spis treści

              • Szybko
              • Łatwo
              • Tanio
              • Social media – w czasie rzeczywistym, tańsze i ogólnodostępne

              Szybko

              Jeśli Ci się wydaje, że przez to, że social media dzieją się na bieżąco to znaczy, że efekty swojej pracy zobaczysz szybko, to grubo się mylisz. Są statystyki real time, wiec możesz obserwować ile osób zobaczyło Twoje treści, kliknęło link itp., nawet możesz śledzić proces zakupowy w sklepie online i masz możliwość zobaczenia jak ktoś kliknął Twojego posta i ostatecznie kupił Twój produkt. Jednak to tylko część (wirtualnej) rzeczywistości. A jeśli nie masz sklepu online? Przecież posiadanie np. fanpage na pewno ma jakieś przełożenie na rzeczywistość. Po prostu nie możesz go zmierzyć w tak prosty sposób, chociaż oczywiście możesz się pytać klientów skąd przyszli. Social media i rzeczywistość współgrają, ale wymaga to dodatkowych starań.
              W social media efekty widać dopiero po dłuższym czasie z prostej przyczyny – budujesz relacje, a tych, nie da się stworzyć kilkoma postami. Model EEIA zakłada, że zaangażowaniem powodujesz wpływ, który skutkuje akcja. A to wymaga czasu. Social media są więc maratonem, a nie sprintem. Możesz od razu zobaczyć jak różni Ci się zasięg czy jak ludzie są zaangażowani, ale długo poczekasz na efekty. Na szczęście – warto 🙂

              Łatwo

              Przecież każdy może założyć sobie fanpage czy inny kanał. To nie jest wielka filozofia, żeby dodawać codziennie jakiegoś posta. Rano kawka lub śniadanko, potem jakiś cytat, Kwejk lub demotywator, w piątki są piąteczki, a w poniedziałki smuteczek. Są kotki i inne zwierzątka, mamy kalendarz świąt nietypowych, wiec można ograć dzień bez stanika i dzień przytulania, a wieczorem jakaś piosenka na dobranoc. I raz na jakiś czas konkursik na ścianie z udostępnianiem*, coby lajczki rosły.
              Na nieszczęście wiele osób tak myśli. Przecież nie trzeba mieć wykształcenia kierunkowego, żeby wrzucać posty. Niby tak, ale jest różnica między laikiem a praktykiem.
              Tworzenie planu działań (strategia!) na dłuższy czas niż tylko dzisiaj, generowanie wartościowego i wartego do dzielenia się contentu o marce, zdolności językowe, znajomość Facebooka – o której warto postować, co i jak – a także umiejętność analizowania i wyciągania wniosków to nie jest łatwo.
              To trochę jak że strona www – możesz poprosić wujka Krzyśka, żeby machnął coś w hateemelach, ale jeśli chcesz mieć dobrze przygotowanego, postawionego na cms, zoptymalizowanego pod wyszukiwarki, szybko chodzącego, responsywnego itd. – zatrudnisz do tego profesjonalistę albo firmę. Z social media jest dokładnie tak samo.
              Jak napisałam w swojej książce Zarządzanie kryzysem w social media – nie każdy powinien robić internety.
              *PS. Konkursy z udostępnianiem są nielegalne.

              Tanio

              Przecież fanpage na Facebooku jest darmowy. Wypuści się jakiegoś wirala, to się zrobi zasięg, nie trzeba płacić za reklamę, zdjęcia ściągniemy z Pinteresta albo Google i będzie fajnie. Można jeszcze zatrudnić studenta na praktyki za miskę żwiru, bo to młode, to na pewno się zna na internetach i szafa gra. Złotóweczka nie poszła, a klienci płacą. Gorzej, kiedy szafa nie gra, bo Twoi klienci nie kupują albo nie robią tego, co byś chciał.
              Nie twierdzę, że każdy musi się reklamować – nie wydalam na reklamę Kryzysy wybuchają w weekendy ani złotówki. Nie twierdzę też, że studenci na praktykach to cokolwiek złego. ALE…
              Jeśli chcesz dostarczać wartościowe treści zgodne z prawem, to trzeba przeznaczyć jakiś budżet na zdjęcia i ich obróbkę – chyba że znajdziesz darmową alternatywę, czyli portal ze zdjęciami z licencją do komercyjnego wykorzystania i modyfikacji, lub będziesz wybierać takie zdjęcia z Google, lub Flickra. Możesz też samodzielnie edytować grafiki lub zatrudnić do tego kogoś w ramach uczciwego barteru (ktoś Ci grafikę, Ty mu np. prowadzisz komunikację w socialach).
              Wirale to kwestia przypadku i zakładanie, że uda Ci się wypuścić coś chwytliwego to jak tworzenie biznesplanu opartego na wygranej w Totka.
              O tym, dlaczego studenci są fajni, ale nie gwarantują sukcesu pisze w sekcji łatwo. Jeśli nawet uda Ci się mieć wszystko za darmo – grafiki, teksty, prowadzenie kanału itd. zawsze jest jeszcze jedna waluta, w której płacisz – czas. A czas to pieniądz, w social media też. Jeśli chcesz dostarczać wartościowe treści swoim fanom, to musisz poświęcić czas na ich konsumpcję i tworzenie. Musisz wyszukiwać artykułów, generować własne infografiki, teksty czy filmy, trzeba śledzić branżę, trendy i również zmiany w samym Facebooku. Jasne, że za pieniądze, jakie byś wydał/a na reklamę telewizyjną możesz prowadzić fanpage z treściami z licencjami i wszystkim przez kilka miesięcy jak nic. Wiec jest taniej. Ale tanio na pewno nie jest.

              Social media – w czasie rzeczywistym, tańsze i ogólnodostępne

              Czy da się uprawiać social media, żeby były tanie, szybkie i dobre? Na pewno nie, ale myślę, że lepiej mieć dobre i tanie, bo na efekty i tak będziemy musieli długo poczekać. Waszym zdaniem jak to jest z tą komunikacją w social media? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

              Tags: fanpageFlickrGooglekonkursymodel EEIAPinterestreklamySocial mediastrategiazdjęcia

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              5 komentarzy
              najstarszy
              najnowszy oceniany
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              5
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00