• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result

              Rekrutacja w social media

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2017-06-25
              in Bez kategorii
              4
              58
              SHARES
              324
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              W życiu każdej firmy przychodzi taki moment, kiedy musi zatrudnić nowego pracownika. Pojawiło się to też w Wobuzzie. Byłam przerażona wizją robienia czegoś, o czym nie mam kompletnie pojęcia. Poznajcie case study jak można wykorzystać social media do rekrutacji.

              Ofertę opublikowałam w sobotę o 19:20 wrzucając ją na swój profil Facebookowy i Twitterowy, profile na fb i tt Wobuzza oraz dwie grupy dla poszukujących pracę: w agencjach i PR oraz social media.

              O godzinie 2 (niecałe 7 godzin później) w nocy zrobiłam pierwsze podsumowanie:

              • 2829 wejść na stronę z ofertą
              • 574 wejścia na stronę ankiety, 38 wypełnień
              • 81 wspomnień w social media (9% Twitter), 32 pozytywne
              • zasięg: 6857 wyświetleń
              • 26 komentarzy pod ofertą
              • 22 rozmowy przez chat
              • jedna niesamowita grafika o Faktoidzie i mojej potrzebie przejęcia władzy nad światem 😉
              • 32 nowych obserwujących na Facebooku
              • 11 nowych fanów na Wobuzzie
              • 4 obserwujących na prywatnym Twitterze i 1 na firmowym

              Spis treści

              • Instant attack
              • Ogłoszenie rekrutacyjne
              • NaTemat
              • Pozytywy
              • Zasięg
              • Wyzwanie
              • Efekt WOW!
              • Rozdział 2 i 3 etap
                • Pozytywów

              Instant attack

              screenshot wobuzz.com 2015 02 22 02 39 53 1

              Stworzyłam je na swojej stronie internetowej. Zależało mi na możliwościach budowania go wedle własnej potrzeby. Dodatkowym atutem była możliwość analizowania ruchu zarówno na stronę z ofertą jak i na stronę z ankietą.

              Aplikacje zbierałam do 10 marca 2015 włącznie. Na 15-16 marca 2015 zaplanowałam ogłaszanie wyników.

              Ogłoszenie rekrutacyjne

              NaTemat

              3 marca 2015 w serwisie naTemat pojawił się artykuł o moim ogłoszeniu.

              Pozytywy

              Masa osób zareagowała bardzo pozytywnie. Dzwonili do mnie znajomi z gratulacjami, odzywały się osoby, które też chciały taką rekrutację. Czytałam wiele ciepłych słów o tym działaniu.

              Zasięg

              Opublikowanie artykułu w naTemat zapewniło ogłoszeniu jeszcze większy zasięg niż wcześniej. Praktycznie 160 tysięcy osób zetknęło się z ogłoszeniem rekrutacyjnym tylko w dniu publikacji artykułu. A przecież oddziaływał również w ciągu kolejnych dni.

              [orbit_number_counter number=”24269″ title=”osób zobaczyło stronę o pracy” number_color=”#000000″ title_color=”#000000″]

              W ciągu trwania rekrutacji strona była niedostępna przez łącznie kilkanaście godzin, co ma na pewno znaczący wpływ na ostateczny wynik liczby odwiedzin.

              [orbit_number_counter number=”6822″ title=”osób weszło na ankietę rekturacyjną” number_color=”#000000″ title_color=”#000000″][stat_counter icon_size=”32″ counter_value=”738″ counter_suffix=” złożonych aplikacji” speed=”3″ font_size_title=”18″ font_size_counter=”28″][stat_counter icon_size=”32″ counter_value=”32:37″ counter_suffix=” minut zajmowało jej wypełnienie” speed=”3″ font_size_title=”18″ font_size_counter=”28″][stat_counter icon_size=”32″ counter_value=”79″ counter_suffix=”% wypełnień na komputerze” speed=”3″ font_size_title=”18″ font_size_counter=”28″]

              Wyzwanie

              Okazało się, że przejrzenie wszystkich 738 aplikacji i odpisanie każdemu coś indywidualnego wraz z równoczesnym prowadzeniem normalnego życia jest zadaniem niewykonalnym (zobacz dlaczego).

              W kwietniu 2015 zaczęły się pojawiać głosy niezadowolenia i zarzuty, że niesamowita rekrutacja może jednak wcale nie jest taka wyjątkowa.

              Z tego powodu byłam gotowa zatrudnić agencję rekrutacyjną do pomocy:

              Efekt WOW!

              Na pytanie o 30 sekundowy film: jak sobie radzisz ze swoją największa wadą.

              film leciałby tak: budzę się. ocieram resztki konfeti z twarzy, mimicznie pokazując, że w miejscu, gdzie aktualnie się znajduję, wydarzył się duży przypał. Idę do kibla. Słuchać spłukanie wody. Wycieram ręcznikiem twarz. Zmęczone oczy pokazują rozpoczynająca się mikroekspresję odprężenia. Wchodzę do kuchni, zajawiony palącym się lontem nadchodzącej petardy dnia i widzę siedzącego na taborecie irlandzkiego, mierzącego max 50 cm, zajebistego krasnala. Jest niebotycznie wkurwiony, bo ktoś zajebał mu jego garniec złota. Okazało się, że był gwiazdą wieczoru i w ogóle ogarniał pełen christmas, a ekipa wykorzystując jego breakdance performance wyniosła garniec z mieszkania. Robię chłopakowi kawę na pocieszene. Przybiajmy piątke. Rozmawiamy o randomowych caseach – sytuacja polityczna na Ukrainie, łasica na dzięciole, żywność modyfikowana genetycznie i protokół dyplomatyczny w Japonii. Przybijamy piątke. A przez okno wpada BirdMan z pełnym garncem złota i mówi. „Ja pierdole. Ale ja jestem pojebany”. Kurtyna. #DzwiękSpłukaniaKibla. Tak… NIE potrafię upilnować kumpli. Tak bym to uszył.

              Artur zainteresował mnie sobą umieszczając reklamy na Facebooku targetując je na mnie. Pokazał od razu praktyczny wymiar swoich umiejętności.

              Wojtek do swojej ankiety dodał też CV w formie prawie mobilnej 😉

              Justyna w ramach promocji swojego filmu opublikowała cały artykuł o rekrutacji i pracy – tekst został opublikowany na kilku stronach między innymi na studentnews.

              Jedna z aplikantek postanowiła pójść nurtem gazety Time, która swego czasu wypuściła okładkę z lusterkiem twierdząc, że bohaterem jesteś, czytelniku, Ty sam.

              Eliza zaprojektowała dla mnie cały magazyn wyjaśniając swoje kompetencje i dlaczego to właśnie ona ma zostać moją MOCą 🙂

              Żeby pomóc na moje zatoki dostałam też samodzielnie pędzony, niealkoholowy syrop malinowy.

              Na co najbardziej zwracałam uwagę w aplikacjach? Przede wszystkim na pomysłowość, podejście danej osoby (czy krytykowała pracodawcę, czy wierzyła w swoje siły). Pola wiedzowe (o monitoringu czy czasie postowania) w ogóle usunęłam z tabeli, kiedy przeglądałam aplikacje – nie miało to dla mnie praktycznie znaczenia (posiłkowałam się tym tylko wtedy, kiedy nie byłam pewna czy dana osoba powinna przejść do rozdziału 2). Interesowało mnie kiedy ostatni raz dana osoba coś czytała i czy była w stanie wypełnić polecenia – bardzo wiele osób nie tworzyło scenariuszy filmików na YouTube, czy odpisywało na propozycję posta na Instagram, że nie ma tego kanału. Wiele osób zapomniało również, że na Instagramie poza tekstem potrzebne jest też zdjęcie.

              Najważniejsza była jednak chemia. Coś kompletnie nie mierzalnego, ale po przeczytaniu tych odpowiedzi wiedziałam czy osoba wzbudziła moje sympatyczne uczucia czy niekoniecznie.

              Rozdział 2 i 3 etap

              [info_list font_size_icon=”24″][info_list_item list_title=”Vine” list_icon=”Defaults-facetime-video”]Zanim rozdział 2 poprosiłam osoby wytypowane do dalszej rozgrywki o nagranie Vine’a o ulubionej zabawce z dzieciństwa. Taki bonus z okazji dnia dziecka i przy okazji sposób na sprawdzenie kto jeszcze jest zainteresowany.
              No i czy są online, bo zadanie było do wykonania w sobotę w ciągu 24 godzin.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Wideo promo” list_icon=”Defaults-film”]

              Sam rozdział 2 polegał na stworzeniu filmiku MOCowego i rozpromowanie go.

              [/info_list_item][/info_list]

              [info_list font_size_icon=”24″][info_list_item list_title=”Raporty” list_icon=”Defaults-signal”]Praktycznie wszyscy uczestnicy 2 rozdziału wypełnili zadanie. Raporty otrzymałam przeróżne – długie, krótkie, graficzne, tekstowe…

              Wybór był mega trudny.

              mega.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Rozdział 3″ list_icon=”Defaults-user”]Została 4 kandydatów: Eliza, Artur, Ewa i Kasia.
              Postanowiłam sobie z nimi porozmawiać.
              W weekend pod koniec czerwca udało mi się z nimi spotkać na Google Hangout.[/info_list_item][/info_list]

              Nową Wobuzzową MOCą została Kasia Javaheri 🙂

              [orbit_circle_loader number=”37″ number_color=”#000000″ track_color=”#eeeeee”]

              Pozytywów

              Ze wszystkich wspomnień o rekrutacji. Tylko 1% był negatywny.[/orbit_circle_loader][TS-VCSC-Icon-Counter seperator_1=”” icon=”ts-awesome-money” seperator_3=”” seperator_2=”” counter_value_start=”0″ counter_value_end=”0″ counter_note=”0 zł koszt kampanii; trochę czasu i pracy, nic więcej” seperator_4=”” seperator_5=”” seperator_6=”” el_file1=”” el_file2=””][TS-VCSC-Icon-Box-Tiny style=”icon_top” title=”350000″ icon=”ts-awesome-user”]

              Przynajmniej tyle osób miało styczność z rekrutacją (zasięg).

              [/TS-VCSC-Icon-Box-Tiny]

              Podsumowując – rekrutacja, do której nie miałam żadnego przygotowania i miała być tylko prostym zadaniem, okazała się wielkim projektem na wiele miesięcy.

              Masa pozytywnych słów i gratulacji za pomysłowość, otwartość i podejście po pierwsze zmartwiły mnie z powodu poziomu rekrutacji w ogóle, ale pocieszyły, że jest duża przestrzeń do niestandardowych działań.

              Nie obyło się bez błędów, ale najważniejsze, że efekt osiągnięty i plany na przyszłość zrobione 🙂

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              4 komentarzy
              najstarszy
              najnowszy oceniany
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              4
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00