• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result

              Punkt wyjścia do marketingu prewencyjnego

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2017-06-25
              in Bez kategorii
              0
              58
              SHARES
              324
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              Kryzysy wizerunkowe przestają powoli być czymś abstrakcyjnym, o czym prezesi i dyrektorzy wielkich firm czytają jedynie na łamach serwisów tematycznych. Stają się one realnym zagrożeniem, które może dotknąć każdą firmę i markę, niezależnie od branży w której działa i dotyczyć może dowolnego elementu jej funkcjonowania.

              [alert size=”alert-block” variation=”alert-info”]Punkt wyjścia do marketingu prewencyjnego – tekst Karola Kotowskiego.[/alert]

              Błyskawiczny rozwój Internetu i nowych technologii, rosnące nakłady na reklamę w Internecie sprawiają, że coraz częściej to właśnie Internet, a nie media tradycyjne jest źródłem, z którego użytkownicy czerpią interesujące ich informacje. Coraz częściej również, Internet zastępuje media tradycyjne w przekazywaniu informacji dotyczących kryzysów wizerunkowych. Wystarczy wspomnieć tutaj chociażby poważne kryzysy (nC+; Sokołów), z którymi zetknęli się użytkownicy Sieci w 2013 roku, a których zasięg i zainteresowanie internautów były imponujące.

              Punkt wyjścia do marketingu prewencyjnego
              Źródło: http://www.briggscommunications.com.au/wp-content/uploads/Crisis-Management-and-Leadership-Training.Tony-Ridley.031.jpg

              Brak należytej reakcji na kryzysy społecznościowe (kryzysy w social media) i zagrożenia pochodzące od użytkowników Internetu, którzy zaczynają być świadomi siły, która drzemie w nich oraz w internetowych społecznościach dowodzi, że branża PR nie jest przygotowana na tego typu sytuacje. Również funkcjonujące od lat w branży PR „crisis management” nie jest odpowiednio elastyczne i nie odpowiada na rosnące znaczenie Internetu jako medium przekazu najważniejszych informacji.

              Warto tu jednocześnie zauważyć, że odpowiedzialność za komunikację z użytkownikami Internetu, spada głównie na agencje marketingowe, działające w imieniu klienta w social media, nie na agencje czy działy PR. Nie są to agencje wyspecjalizowane i merytorycznie przygotowane do zarządzania kryzysowego w mediach społecznościowych. Działania które podejmują, podejmowane są wyłącznie w oparciu o doświadczenie i „czucie” komunikacji z użytkownikami, co jak praktyka pokazuje bywa różne.

              Wszystko to powoduje, że nasuwają się następujące wnioski:

              • Firmy nie są przygotowane na kryzysy, w szczególności kryzysy społecznościowe, które odbywają się (przynajmniej w początkowej fazie) z pominięciem mediów tradycyjnych;

              • PR-owe crisis management nie jest w stanie odpowiedzieć na ryzyko związane z obecnością marki w Internecie (nieważne czy marka działania takie podejmuje czy też nie – ona w social media jest zawsze obecna). Sprawdza się jednak doskonale w przypadku tradycyjnych kryzysów PR-owych, które dotyczą katastrof naturalnych, aktów terroryzmu, wypadków w pracy etc.;

              • Ciężar za prowadzenie komunikacji z użytkownikami w czasie wybuchu i trwania kryzysu spada głównie na nieprzygotowane do tego typu działań agencje marketingowe, które prowadzą komunikację kryzysową bez wsparcia i pomocy ze strony PR. Mamy więc tutaj ciekawą sytuację, w której za wizerunek zaczyna odpowiadać również agencja marketingowa prowadząca daną kampanię, a nie jak było dotychczas – głównie dział PR;

              • Agencje marketingowe nie zatrudniają specjalistów od komunikacji kryzysowej i nie prowadzą specjalistycznych szkoleń dla osób odpowiedzilnych za komunikację z użytkownikami

               Punkt wyjścia do marketingu prewencyjnego

              Sytuacja, z którą mamy do czynienia wymusza więc wykształcenie narzędzi marketingu prewencyjnego, które mają przygotować firmę na sytuację kryzysową, zminimalizować ryzyko jej wystąpienia, a w przypadku kryzysu – złagodzić jego konsekwencje.

              Marketing prewencyjny wywodzi się z PR crisis management, przyjmuje jednak zupełnie nową formę, która dostosowana jest do obecnych realiów technologicznych i odpowiada na zagrożenia, które dotykają coraz większą liczbę firm – kryzysy w social media. Można więc powiedzieć, że jest to „zajęcie się” problematyką kryzysów wizerunkowych od strony społeczności internetowych, nie tylko opartej na komunikacji w mediach tradycyjnych.

              Marketing prewencyjny powinien obejmować działania prewecyjne, zmierzające do minimalizacji ryzyka wystąpienia kryzysu oraz do jak najlepszego przygotowania marki na kryzys zarówno od strony stricte proceduralnej (wykorzystując dorobek PR crisis management jednakże dostosowany do obecnych możliwości, które daje Internet) jak i merytorycznej (odpowiednie szkolenia dla osób wchodzących w skład zespołu komunikacji kryzysowej, rzecznika prasowego ale także osób odpowiedzialnych za komunikację w Sieci). Działania te powinny zostać wzbogacone o aktywny, regularny monitoring mediów, w tym Internetu oraz tworzenie odpowiednich narzędzi i procedur komunikacji wewnętrznej w firmie.

              Kluczowa jest tutaj rola agencji marketingowej, ponieważ to ona dźwiga na swych barkach odpowiedzialność za prowadzenie odpowiedzialnej i profesjonalnej strategii komunikacji z użytkownikami Internetu, w szczególności w czasie kryzysu. Również ona odpowiedzialna jest za działania następcze, podejmowane w sytuacji wystąpienia kryzysu oraz po jego wystąpieniu, takie jak niwelowanie jego skutków w Internecie oraz dotarcie z kluczowymi komunikatami do wszystkich miejsc, w których prowadzona jest komunikacja. Marketing prewencyjny powinien więc obejmować prowadzenie działań marketingowych z uwzględnieniem ryzyka wystąpienia sytuacji kryzysowych.

              Ponieważ działania te wkomponowują się między zakres kompetencyjny działów PR, odpowiedzialnych za wizerunek oraz marketingu, odpowiedzialnych za komunikację, jego realizacją powinny zająć się wyspecjalizowane agencje marketingowe wspierane aktywnie przez działy PR.

               

              Tylko przyjęcie powyższych rozwiązań daje gwarancję najlepszego przygotowania się na kryzys i szansę, że w przypadku wystąpienia nieprzyjemnej dla marki sytuacji, jej wizerunek nie ucierpi. Co więcej, odpowiednie zastosowanie procedur, regularny monitoring mediów oraz umiejętnie prowadzona, kompetentna komunikacja może sprawić, że zaistniały kryzys będzie zwycięski dla marki. Pokaże się ona jako przyjazna i otwarta na dialog z użytkownikami, pragnąca odpowiadać na ich potrzeby oraz mogące pojawić się wątpliwości i obawy, a to w przyszłości może przynieść marce wiele korzyści.

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              0 komentarzy
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              0
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00