Czym jest Prowly i dlaczego uważam, że to bardzo dobre narzędzie dla różnych przedstawicieli marek i agencji pracujących nie tylko w public relations, ale również w social media. Krótka instrukcja tego narzędzia i opis podstawowych funkcji. Przed wami Prowly 1.0, którego start świętowałam razem z Taksówką Prowly.
Czym jest Prowly? Narzędziem zawierającym 3 elementy: biuro prasowe, informacje prasowe, wysyłki.
Biuro prasowe
Założeniem biura jest gromadzenie w jednym miejscu naszych informacji prasowych. Możemy zaprojektować je wedle potrzeb. Możemy określić swój adres, przygotować presskit.
[su_note]Jak wykorzystać taką funkcjonalność? Nie musisz tworzyć stronę www – biuro prasowe ma dobry mechanizm pozycjonowania i podstawowe potrzebne funkcje.[/su_note]
Wysyłki
Swoje informacje prasowe warto podesłać zaprzyjaźnionym dziennikarzom. Możemy tagować swoją bazę, opisywać, a przede wszystkim bardzo personalizować. Oprócz podstawowych pól znajdziemy kilka pozycji związanych z social media i, co warto odnotować, pole powitania. Zamiast standardowego Witaj Twoje_Imię możemy wstawić frazę lub zdanie jakie chcemy.
Sama wysyłka jest bardzo prosta. Możemy też określić w jaki sposób zachęcimy do kliknięcia, zamiast “kliknij tutaj”. Oprócz statystyk wysyłki możemy dokładnie określić kto odebrał i kto kliknął w naszą mailing. Mamy rozkład w czasie. Możemy też zaplanować z wyprzedzeniem naszą wysyłkę.
[su_note]Jak wykorzystać taką funkcjonalność? Zamiast inwestycji w system mailingowy. Swoje firmowe newslettery możesz wysyłać w ten sposób. Formularz zbierania maili możesz zrobić np. przez formularze Google.[/su_note]
Informacja prasowa
Najfajniejsza funkcjonalność Prowly – tworzenie landing page. Możemy na nich zamieścić informację prasową, nasze materiały: zdjęcia, pliki tekstowe, namiary na siebie, prezentacje.
Mamy możliwość określania wyglądu strony, tła, a dzięki edytorowi WYSIWYG nie trzeba żadnych umiejętności, żeby przygotować interesującą i dobrze wyglądającą stronę.
[su_note]Jak wykorzystać taką funkcjonalność? Świetny sposób, żeby tworzyć landing page kampanii, reklam, ważnych informacji. Świetnie się pozycjonują.[/su_note]
To nie tylko ciekawe narzędzie dla osób obsługujących public relations, ale również dziennikarzy – dzięki Prowly feed, gdzie znajdziemy opublikowane informacje prasowe.
Cenowo narzędzie wydaje się być korzystne. Znajdziemy pakiet dla freelancera, firmy oraz agencji public relations.
To jeszcze nie koniec. Jeśli nie macie za dużo wiedzy o budowaniu relacji zainteresuje was blog mistrzowiedrugiegoplanu – znajdziecie tam porady i interesujące ciekawostki. Warto zaglądać, nawet jak nie pracujecie w PRze.
W tym narzędziu nie ma genialności czy innowacji. Jest po prostu dobrze zaprojektowanym portalem, które ma ułatwić nam pracę i umożliwić wykonywanie ją tym, którzy nie mają stosownych umiejętności, żeby programować. Koniec z bazą maili w Excelu, wysyłaniem 100 maili z DW czy brzydkimi informacjami prasowymi w pliku txt. Korzystajcie z Prowly. A żeby się do niego przyzwyczaić – możecie skorzystać z darmowej wersji próbnej.
Ogromną zaletą Prowly, o której nie mogę nie wspomnieć, jest zespół. Ci ludzie są niesamowici. Nie tylko za pomysłowość i pracowitość muszę ich docenić. Również dlatego, że naprawdę dają czadu w obsłudze klienta, aktywności w social media i tym, że są mega pomocni. Dziękuję!
Na zdjęciu Sówki w piwnicy się szkolą 🙂