Masz zaplanowany webinar, który świetnie wpisuje się w Twój plan biznesowy i będzie bardzo interesujący dla odbiorców. Jeśli zastanawiasz się czy zyskać na nim jeszcze więcej zapraszając tłumy znajomych i fanów z social media – ten poradnik Ci pomoże rozwiać wszelkie wątpliwości.
Wiedz, kto jest Twoja grupą docelową. “Wszyscy” to nie jest grupa odbiorcza żadnego produktu. Odpowiedz sobie szczerze na pytanie – kto najwięcej zyska na uczestnictwie w Twoim webinarze, kogo na niego stać i jakie są powody, że ktoś by chciał w nim wziąć udział.
Bez znajomości grupy docelowej nie masz szans odnieść sukcesu.
1. Grupy i fanpage
Po zaproszeniu rodziny i znajomych pora zacząć faktyczną promocję. Na Facebooku, i nie tylko, znajdziesz różne grupy czy strony promujące webinary lub różne wydarzenia tego typu. Pamiętaj, żeby nie spamować. Warto jednak z nich korzystać, bo pomagają w szerokim dotarciu do wielu zainteresowanych. Szczególnie, jeśli to nie Twoje pierwsze spotkanie, a poprzednie były komentowane jako sukces.
Oczywiście wykorzystuj też swoje fanpage, by przypominać o nadchodzącym wydarzeniu. Jeśli planujesz więcej webinarów możesz stworzyć grupę dla uczestników.
Pewne zalety ma tworzenie wydarzeń, ale zwykle ludzie są zasypani zaproszeniami i mogą być niechętni, by odpowiedzieć na kolejne.
tip: Webinary we wtorki, środy i czwartki mają najwyższy wskaźnik uczestnictwa.
2. Reklamy
Podstawowy błąd, oprócz niedobranej/niedopasowanej grupy, to kierowanie do strony głównej. Wykorzystując landing page, czyli dedykowane strony pod dane reklamy, zwiększamy konwersję, czyli efekt, na którym nam zależy, np. zapisy. Landing powinien zawierać odniesienie do reklamy.
Co zamieścić na landing page? Dla kogo, co, kiedy, gdzie i dlaczego? 🙂 Warto zawsze mieć opinie ludzi w postaci krótkich cytatów (np. uczestników poprzednich webinarów – najlepiej zadowolonych).
3. Pamiętaj o nowicjuszach
Część ludzi, jeśli nie większość, mogła nie mieć styczności z webinarami. Pamiętaj by zadbać o ich poczucie komfortu i instrukcje odnośnie całego procesu. Wiele osób może rezygnować ze strachu, niepewności lub nie wiedząc co mają zrobić. Napisz post na blogu wyjaśniający proces czy opublikuj filmik jak połączyć się krok po kroku.
tip: Pamiętaj, żeby ustawiać sobie realistyczne cele i mierzyć je konkretnymi wskaźnikami. Jeśli skupiasz się na liczbie zarejestrowanych osób, nie zapominaj, że dużo ważniejsza jest faktyczna obecność uczestników – zwykle około 30% zapisanych.
4. Proces przepychania klienta przez lejek sprzedażowy
Jeśli chcesz jeszcze bardziej zwiększyć konwersję, możesz wykorzystać możliwość oferowania odbiorcom jakiegoś gratisu, np. ebooków czy case study. Na kilka tygodni przed webinarem tworzymy materiały do pobrania, kierujemy ludzi na landing, gdzie otrzymują materiał, a przy okazji informujemy o nadchodzącym webinarze, gdzie mogą poszerzyć swoją wiedzę. Świetnym sposobem na zachęcenie osób do pojawienia się na kolejnym, jest oferowanie następnych materiałów, gratisów i wiedzy.
Osoba rejestruje się na webinar, wysyłamy jej maila z przypomnieniem i zachętą do polubienia fanpage czy innego kanału. Tuż przed wydarzeniem wysyłamy maila z przypomnieniem. Potem podziękowanie za udział i zachęta na kolejny.
5. Zaangażuj wszystkie możliwe zasoby
Zachęcaj do promowania swoich prelegentów, opublikuj notkę na blogu, dodaj informację prasową np. w swoim Prowly. Jest wiele stron www (np. eventowych), gdzie można dodać do kalendarza swoje wydarzenie. Zawsze możesz też pozyskać partnerów, którzy również będą promować spotkanie. Staraj się, żeby byli dobrani tematycznie, nie tylko według zasięgu. Nie wstydź się dodać informacji na swojej stronie www czy wysłać w newsletterze.
Kluczem w promowaniu wydarzeń – tych online czy offline – jest konsekwentna realizacja pomysłu, który został dobrany dla odbiorców. Wszyscy jesteśmy zajęci, dlatego trzeba się bardzo postarać, by podtrzymać zainteresowanie i faktycznie przyciągnąć ludzi. W końcu nie chodzi o liczbę kliknięć przy rejestracji, ale liczbę osób, którzy uczestniczą, a jeszcze lepiej płacą, za webinar.