Bardzo fajnym sposobem na angażowanie fanów w poznawanie marki jest organizowanie quizów. Ponieważ to rzadko spotykana forma w polskiej branży podsuwam kilka pomysłów jak je robić.
Prosty lub bardziej rozbudowany quiz z pytaniami odnośnie produktu. Nie tylko możesz sprawdzić wiedzę swoich klientów, ale również poinformować ich o nadchodzących zmianach czy przekierować ruch na stronę (nie znasz odpowiedzi, poszukaj na naszej stronie…). Zaletą jest angażowanie rzeczywiście ludzi, którzy znają produkt, a nie łowców nagród. To także świetny sposób na edukowanie odbiorców.
[/bsf-info-box][bsf-info-box icon=”Defaults-time” icon_size=”32″ title=”Jaką funkcję wprowadziliśmy ostatnio?”]
Wariacja konkursu wyżej. Umożliwia nie tyle poznanie produktu, co promocję najnowszych funkcji czy rozwiązań. Warto zadbać o szeroką publiczność. Jest to dość angażujący sposób mówienia o czymś, co zwykle może nie być takie ciekawe dla klientów.
[/bsf-info-box][bsf-info-box icon=”Defaults-asterisk” icon_size=”32″ title=”Jak dobrze znasz naszą branżę?” title_text_typography=”” desc_text_typography=”” notification=””]
Jeśli nie chcesz robić ciągle quizów o sobie i swojej firmie sięgnij szerzej. Masz agencję social media? Pytaj o nie. W restauracji pytaj o jedzenie, składniki i dania, a firma prawnicza może pytać o proste przepisy prawne. To fajny sposób na rozszerzenie zakresu pytań, prezentowanie się jako ekspert i nie zanudzanie sobą.
[/bsf-info-box][bsf-info-box icon=”Defaults-list-alt” icon_size=”32″ title=”Ciekawostki i fakty” title_text_typography=”” desc_text_typography=”” notification=””]
Można sięgać do ciekawostek i historii z branży, firmy lub jeszcze szerzej. Grunt to dobry dobór pytań tak, by tworzyły dobrą kompozycję. Urozmaicone pytania, zaskakujące odpowiedzi – to powinno zaangażować odbiorców wokół Twojej marki.
[/bsf-info-box][bsf-info-box icon=”Defaults-signal” icon_size=”32″ title=”“Psychotest“” title_text_typography=”” desc_text_typography=”” notification=””]
Odpowiedzi z quizu tworzą pewne wyniki, np. profil osobowościowy czy opis charakterystyki. Wymaga to przygotowania pytań oraz algorytmu analizującego odpowiedzi.
[/bsf-info-box]
Quiz można przeprowadzać przy pomocy aplikacji lub po prostu stworzyć post i zaproponować odpowiedzi w formie tekstowej. Tam gdzie to możliwe, np. na grupach, można przeprowadzać quizy/sondy przy pomocy funkcji questions.
Zawsze warto pamiętać o stworzeniu regulaminu konkursu na Facebooku.
Taki quiz może mieć jedno lub więcej pytań. Może też odbywać się cyklicznie jako oddzielne konkursy lub jako suma punktów z poszczególnych pytań.
Mimo niskiej bariery wejścia, quizy są angażującą zabawą dla klientów i nie wymagają wielkich przygotowań. A Wy – macie swoje pomysły lub realizacje?