• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result
              Home Social Facebook Reklamy

              Po co nam lejek sprzedażowy w reklamach?

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2023-04-25
              in Reklamy, Sprzedaż
              0
              58
              SHARES
              324
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              Mamy kampanię na konwersje, działa bardzo fajnie. Wychodzimy z założenia, że tworzenie lejka sprzedażowego jest bez sensu. Po co płacić np. za kampanię na zasięg, skoro konwersje tak dobrze chodzą?

              Spis treści

              • Dużo konwersji? Super!
              • Przecież zawsze są nowi chętni, by kupić, prawda?
              • 3 argumenty czemu nie warto mieć tylko kampanii na zasięg
              • Buduj zaufanie do marki
              • Różnica między Facebookiem i Google

              Dużo konwersji? Super!

              To fajnie, że masz dobrze działającą kampanię na konwersje, ale Facebook wybiera z grupy docelowej te osoby, które najchętniej kupią. Ludzie dokonują zakupu. Ale nastąpi moment, że Ci, co chcieli już kupili I co wtedy? Konwersję podrożeją. Po to tworzy się lejek, żeby ocieplać zimny ruch i moc „tworzyć” nowe konwersje.

              Przecież zawsze są nowi chętni, by kupić, prawda?

              Powiedzmy, że sprzedajesz wózki dziecięce. Ile może być jednocześnie osób, które chcą kupić wózek? Facebook mówi, że rodziców dzieci 0-12 miesięcy jest ok. 11 tys w Polsce. Policzmy spodziewających się dziecka na ok 12 tysięcy. I pewnie ta wartość spada, biorąc pod uwagę przyrost naturalny.
              Część już ma wózek, część kupi u konkurencji niezależnie od Twoich starań. Zostaje Ci pula, powiedzmy, 8 tysięcy osób w grupie docelowej.
              Oczywiście grupa trochę się odświeża – dzieci się rodzą, rodzice zachodzą w ciążę. Ale przez około 9 miesięcy ktoś siedzi w naszej grupie (od momentu dowiedzenia się po krótki moment po porodzie).
              Ile osób może być gotowych, żeby kupić Twój produkt po zobaczeniu reklamy? Garstka. I się słabo odświeża.

              3 argumenty czemu nie warto mieć tylko kampanii na zasięg

              Jeśli wyświetlasz reklamę na konwersję, Facebook szuka osób chętnych na konwersję. Tracisz ogromną pulę osób, które na konwersje nie są gotowe, ale potrzebuję popchnięcia – pokazanie zalet wózka, może zdjęcie znanej mamy z wózkiem itd.
              Po drugie – trzepiąc reklamę tylko na konwersje z sensownym budżetem szybko urośnie Ci częstotliwość (bo z tych 8 tys np. tylko 1 tys będzie grupą chętnych na konwersję, więc im będzie się Twoja reklama wyświetlać) – wysoka częstotliwość, to wysokie koszty + częste ukrycia reklamy – obniża scoring konta i wszystkie reklamy drożeją.
              Trzecia rzecz, to kwestia nowych przestrzeni – rekamy na konwersję wyświetlają się nawet przy automaticu tylko w niektórych miejscach – inne formaty mogą dotrzeć do nowych ludzi w nowych miejscach.

              Krótko mówiąc – kampania na zasięg jest po to, żeby dotrzeć do ludzi, do których konwersja nigdy nie dotrze i ocieplić ich.

              Buduj zaufanie do marki

              Wyobraź sobie, że wyświetli Ci się reklama butów firmy, której nie znasz. Kupisz tylko dlatego, że ładne? Niektórzy tak zrobią, ale wiele osób się nie zdecyduje, bo po to się buduje markę, żeby ludzie mieli zaufanie.

              Analogicznie – ktoś do Ciebie podchodzi na ulicy i pokazuje zza pazuchy na szaberplacu swoje zegarki. Nawet, jeśli byłyby oryginalne – niekoniecznie będziemy mieli ochotę kupić.

              Jasne – robienie kampanii na zasięg ma fajną zaletę – daje szybkie wyniki tu i teraz, jeśli jest ileś chętnych osób na zakup. Ale marketing to maraton i fakt, że szybciej pobiegniecie na początku nie oznacza wygranej. W tym czasie wasza konkurencja ociepla sobie nowych klientów, którzy wybiorą ich produkty, bo już widzieli ileś reklam, mają zaufanie i są bardziej przekonani. W dalszej części biegu dostaniecie zadyszki z braku prospektów (leadów), a konkurencja dostanie drugiego biegu, bo ociepleni obcy staną się leadami.

              Różnica między Facebookiem i Google

              Pamiętaj, że Facebook to nie Google. Nie wyświetlamy reklam tylko tym, którzy mają intencję zakupową. Tam faktycznie – ktoś chce kupić rower, wpisuje kup rower i kupuje rower. Ta sama reklama może być cały czas, bo grupa docelowa sama się odświeża i jest w dole lejka sprzedażowego.
              Na Facebooku jest inaczej. Nie znamy intencji. Grupa jest dość stała (patrz przykład wózków), ale podobnie jest z wieloma produktami (nie mówię o jogurtach czy coś 😉 ). To wymaga innej taktyki i fakt, że ktoś tego nie rozumie pokazuje, że jest ignorantem, który widzi tylko koniec lejka, który zazwyczaj szybko się zużywa.

               

              Krótko mówiąc – można robić kampanię na konwersję i cieszyć się z wyników, ale w dłuższej perspektywie, nie ma takich produktów czy usług, które nie wymagają ocieplania kolejnych leadów. Można robić to w inny sposób niż reklamą. Nie mniej tworzenie lejka w ramach reklamy zapewnia najprostszą metodę kontrolowania przepływu ludzi.

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              0 komentarzy
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              0
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00