Doszliśmy do etapu, kiedy dobre treści to za mało, żeby odnieść sukces w sieci. Powstają dziesiątki stron, profili i setki tysięcy postów dziennie (na blogach, w social media, wszędzie!). Jak więc przebić się ze swoją firmą?
Strategia
Po pierwsze, potrzebujesz przemyślanej strategii. Gdzie chcesz publikować? Kiedy? Jak często? I oczywiście najważniejsze – dlaczego, czyli co chcesz osiągnąć?
Oto kilka pytań, które Ci pomoże:
- dlaczego?
- do kogo?
- gdzie?
- co?
- czy osiągasz efekty?
Potrzebujesz pomocy? Mam dla Ciebie darmową tabelkę strategiczną, która pomoże Ci uporządkować Twoje myśli i darmowy fragment szkolenia, gdzie tłumaczę jak przygotować strategię.
Wybierasz interesującą treść, piszesz czytliwy post, masz iluś odbiorców, ba, nawet jakieś interakcje i zaangażowanie, a jednak coś nie działa tak, jak powinno. Planowanie.
Planowanie
Budowanie relacji, a ją trzeba zbudować z odpowiednimi czytelnikami, to nie jest proces, który dzieje się przez noc. To nie jest tak, że opublikujesz super post i nagle tysiące ludzi zacznie Cię czytać, bo Twoje treści rozprzestrzenią się wirusowo.
Serio, to tak nie działa! Wiem, że wszyscy byśmy chcieli 😉
Musisz ciężko pracować na swoich czytelników. Musisz planować swoje działania. Analizować, to co robiłeś/aś do tej pory. Musisz wiedzieć do kogo piszesz, co warto pisać, jak ludzi angażować i zorganizować to w konkretne działania.
Content marketing
Content marketing jest ważnym elementem działań w mediach społecznościowych i w marketingu online. Może zapewniać leady, generować ruch na stronę czy budować relacje. Dlatego tym bardziej warto przemyśleć swoją strategię content marketingową.
Dzięki niej będziemy mogli konkretnie określić ilość materiałów, ich tematykę, zaplanować reklamę. Dodatkowo możemy łatwiej mierzyć efekty działań i określać budżet.
Nie ominiesz żadnego ważnego wydarzenia, okna aktywacyjnego czy nie obudzisz się z ręką w nocniku z wynikami. Możesz zaplanować swoje materiały z dużym wyprzedzeniem i pamiętać o istotnych sprawach jak konferencje, wydarzeniach sportowych czy tych “mniej ważnych” jak promocje czy nowe produkty. Zawsze możesz weryfikować wcześniej ustalony plan i np. dokładać nowe tematy. Jeśli wydarzy się coś istotnego, po prostu dodasz to do kalendarza. Plus możesz analizować jak wychodzi Ci osiąganie założonych efektów. Jeśli masz założone np. 100 tys. UU rocznie, a w czerwcu masz 20 tys. UU, to wiesz, że musisz zmienić strategię.
Nie musisz się stresować. Możesz zaplanować treści, dać je do weryfikacji, poświęcić czas na analizę czy research, poprosić o pomoc, a nawet zaplanować większe kampanie. Koniec z ASAP-ami.
Jeśli nie wiesz w jaki sposób przygotować swój kalendarz postów, mam dla Ciebie dobre wieści. Możesz pobrać darmowy wzór takiego kalendarza do social media z Wobuzzerii. Na co jeszcze czekasz? 😉