Obsługa klienta w social mediach zdecydowanie zyskuje na znaczeniu. Coraz częściej firmy zdają sobie sprawę, że prowadzenie komunikacji to jedna kwestia, ale odpowiadanie na pytania fanów, czy ich komentarze – to już zupełnie inny aspekt. Bardzo często mówi się na temat tego, co należy publikować, w jakich godzinach oraz co zrobić, aby zwiększyć zasięg i zaangażowanie. Niewiele jest jednak rzetelnych informacji, z których jasno wynika co należy robić, kiedy uda nam się osiągnąć zamierzone cele oraz jak reagować na zachowania naszych fanów.
Kiedy obserwuję firmy prowadzące swoje profile w social media (nie tylko na Facebooku) okazuje się, że bardzo wiele z nich radzi sobie lepiej lub gorzej z marketingiem, czy budowaniem wizerunku. Jednak kiedy przychodzi do obsługi klienta, czyli wprowadzeniem teorii w praktykę – wielu przedsiębiorców oraz osób administrujących profile, nie daje sobie rady. Bardzo często obserwuję, jak wdają się z fanami w niepotrzebne dyskusje, dają się ponieść emocjom oraz nie potrafią zarządzać tym, co publikują. Postanowiłam więc napisać ten tekst, zbudowany na bazie mojej prezentacji z konferencji I Love Marketing, w której wyjaśniam 10 bardzo podstawowych porad odnośnie tego, jak radzić sobie z naszymi odbiorcami i jak reagować na to, co publikują w naszych mediach społecznościowych.
Prezentacja dostępna jest na moim Prezi, a o tym, jak wartościowe były zawarte w niej porady może świadczyć fakt, że otrzymałam 5 miejsce wśród 22 prelekcji. Zaprezentowane rady są moją autorską koncepcją, więc niektóre z nich mogą wydawać się oczywiste, inne natomiast specyficzne lub kontrowersyjne. Myślę jednak, że to właśnie o to chodzi, aby spojrzeć na ten problem z zupełnie innej perspektywy. Jeśli macie jakiekolwiek uwagi lub po prostu chcecie o tym porozmawiać – zachęcam do kontaktu na maila monika.czaplicka@gmail.com.
<iframe id=”iframe_container” frameborder=”0″ webkitallowfullscreen=”” mozallowfullscreen=”” allowfullscreen=”” width=”550″ height=”400″ src=”https://prezi.com/embed/mqn_txn0sps7/?bgcolor=ffffff&lock_to_path=0&autoplay=0&autohide_ctrls=0&landing_data=bHVZZmNaNDBIWnNjdEVENDRhZDFNZGNIUE43MHdLNWpsdFJLb2ZHanI0cm1CWnlaZHZGbGxZbUoyakxmaDF2aGR3PT0&landing_sign=-4ZcCg6ZBCxBbh9erbypdMCBj_2JhdP703wdHRiGbxA”></iframe>
Kolejne elementy prezentacji będę omawiała w poszczególnych postach, ale już teraz możecie napisać co sądzicie o tych propozycjach. Szczególnie, o, jakże kontrowersyjnej, klient ma zawsze rację (nawet, jak jej nie ma). Czekam na wasze komentarze!