W Polsce Tumblr nie jest zbyt popularny. Ta specyficzna platforma do blogowania traktowana jest jako archaiczne medium albo amerykański wymysł. Warto jednak przyjrzeć się trochę bliżej temu ogromnemu portalowi i wyciągnąć parę wniosków.
Tumblr to narzędzie do wizualnego blogowania. Korzystając z niego możemy odmłodzić markę, ale zaletą, w stosunku do Snapa czy Vine, jest to, że mamy możliwość tworzenia treści łączących kilka formatów: tekst, wideo, zdjęcia itd. Tworzone posty nie są ograniczone czasowo ani wielkościowo. To portal bardzo osadzony w content marketingu, gdzie możemy prowadzić narrację opowiadając historie, zachęcać fanów do współtworzenia treści czy po prostu oszołomić wizualne. Nie ma tam komentarzy, tak jak na wielu innych stronach, co może zniechęcać jako “mało interaktywne”.
[/ultimate_heading]
milionów użytkowników
[/TS-VCSC-Icon-Box-Tiny][TS-VCSC-Icon-Box-Tiny style=”boxed_left” title=”120000″ icon=”ts-awesome-power-off”]
nowych użytkowników dziennie
[/TS-VCSC-Icon-Box-Tiny][TS-VCSC-Icon-Box-Tiny seperator_1=”” style=”boxed_left” seperator_2=”” seperator_3=”” title=”1.1 mln” seperator_4=”” seperator_5=”” seperator_6=”” icon=”ts-awesome-home” seperator_7=”” seperator_8=”” seperator_9=”” seperator_10=””]
miesięcznych odwiedzin w Polsce
[/TS-VCSC-Icon-Box-Tiny]
milionów postów dziennie
[/TS-VCSC-Icon-Box-Tiny][TS-VCSC-Icon-Box-Tiny style=”boxed_left” title=”28″ icon=”ts-awesome-clock-o”]
minut na wizytę. Dwa razy więcej niż na Facebooku.
[/TS-VCSC-Icon-Box-Tiny][TS-VCSC-Icon-Box-Tiny style=”boxed_left” title=”WIĘCEJ” icon=”ts-awesome-search”]
wyszukań w Google słowa Tumblr niż słowa blog
[/TS-VCSC-Icon-Box-Tiny]
miliarda dolarów to wartość serwisu
[/TS-VCSC-Icon-Box-Tiny][TS-VCSC-Icon-Box-Tiny style=”boxed_left” title=”1.10″ icon=”ts-awesome-bar-chart-o”]
$ średni przychód z wejścia do serwisu. Zaraz za Facebookiem (1.22$)
[/TS-VCSC-Icon-Box-Tiny]
Tumblr to portal, gdzie główna komunikacja odbywa się na poziomie wizualnym – słowa mają dużo mniejsze znaczenie. Dominują gify, chociaż pojawiają się zdjęcia statyczne i mikrofilmy.
O jego znaczeniu dla marek może też wskazywać, że niektóre premiery odcinków serialów AMC odbywały się właśnie na tym portalu.
[/ultimate_heading]
Na początku tego roku Tumblr rozpoczął współpracę z agencją Creatrs, której zadaniem będzie łączenie blogerów z markami. Efektem mają być wyjątkowe kampanie nakierowane na treści.
Poniżej kilka przykładów marek, które mają swojego bloga na Tumblr:
Coca – Cola: Where happiness lives online
Mało kto ma taki budżet marketingowy jak Coca-Cola, ale zawsze warto zajrzeć co robią, by się inspirować.
Tumblr marki ocieka radością, ciepłem i humorem. Nawiązują do bieżących wydarzeń (np. 4 lipca czy dzień Star Wars – 4 maja), sięgają bardzo do real-time marketingu (#lovewins), a także do wydarzeń z życia swoich klientów: prom (bal uczniów) czy wakacje. Często korzystają z filmików i gifów. Wszystko w kolorystyce Coca-Coli.
Coca – Cola: Doc Pemberton’s world adventure
Zapewne nie wiesz kim jest Doc. A warto wiedzieć, bo to dzięki nie mu możemy pić brązowy, bąbelkowy napój. Z okazji swoich 180 urodzin postanowił wyruszyć w podróże po świecie.
I chociaż od 2012 Tumblr nie był aktualizowany, warto zajrzeć, by zobaczyć całkiem niezłą przygodę.
Przy okazji – Twitter nadal działa.
General Electric
Dużo treści innowacji i to wszystko okraszone humorem. Drony nad Marsem obok emocji i Billa Nye, silniki, genotypy – krótko mówiąc wyżera dla mózgowców.
Tumblr stał się swoistym hubem z treściami z wielu tematów i kampanii.
Lexus: The signal
Na pierwszy rzut oka można nie zwrócić uwagi o czym jest profil, ale szybko orientujemy się, że The signal promuje markę samochodów Lexus. Producent stylowych samochodów stawia na wizualne treści na najwyższym poziomie. Chociaż Lexusy odznaczają się dobrymi parametrami technicznymi, komunikacja na blogu opiera się o modę i design, co odzwierciedlają również hasztagi.
Zamiast pakowania tylko i wyłącznie treści samochodowych, Tumblr Lexusa sięga do doświadczeń pośrednich: podobnych wizualizacji, ciekawych treści i angażujących designów.
AT&T: Mobilizing your world
Amerykańska sieć telekomunikacyjna prowadzi profil o świecie technologii korzystając z treści ze swoich kampanii, chwytliwych materiałów oraz informacji o urządzeniach. Ostatnim hitem jest kampania promująca nie korzystanie z komórek w czasie jazdy samochodem.
O skuteczności profilu może świadczyć fakt, że marka opublikowała najpopularniejszy sponsorowany post 2014 roku (450 tys. interakcji).
IMB: IBMblr
Jeśli interesuje was co robi znana firma komputerowa, warto prześledzić ich Tumblr. Aplikacja analizująca nasze zwyczaje jedzeniowe, analizy social media czy kampania na rzecz lepszych miast – znajdziecie wiele ciekawych wpisów z różnych oddziałów IMB, a nawet od indywidualnych przedstawicieli firmy. Możemy też udać się na wycieczkę np. po Japonii.
Inne profile warte obejrzenia
Jakie są Wasze ulubione blogi marek na Tumblr i czy sami blogujecie na tej platformie?