Często organizujemy konkursy, aby pozyskać nowych fanów. Czy to ma sens, jak się bronić przed naciągaczami i co robić, żeby pozyskiwać wartościowy zasięg – swoich klientów?
Dobry konkurs
- Atrakcyjna nagroda związana z Twoją marką. Ograniczy to łowców nagród
- Zawsze wybieraj zwycięzców komisyjnie – zmniejszysz szanse na oszustwa
- Pobieraj tylko niezbędne dane o ludziach
- Nie promuj konkursu w złych miejscach (np. na grupach konkursowych)
- Dbaj o transparentność i zaufanie
- Promuj konkurs
- Określ cel kampanii
Cele konkursu
[ultimate_icon_list][ultimate_icon_list_item icon=”Defaults-user” icon_size=”32″ icon_margin=”5″ icon_color=”#333333″ icon_style=”circle” icon_color_bg=”#eeee22″ icon_color_border=”#333333″ icon_border_size=”1″ icon_border_radius=”500″ icon_border_spacing=”50″]Baza klientów. Pobierasz dane z aplikacji lub formularza.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon=”Defaults-thumbs-up” icon_size=”32″ icon_margin=”5″ icon_color=”#333333″ icon_style=”circle” icon_color_bg=”#eeee22″ icon_color_border=”#333333″ icon_border_size=”1″ icon_border_radius=”500″ icon_border_spacing=”50″]Nowi fani. Powinni spełniać kryterium bycia potencjalnymi klientami.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon=”Defaults-resize-small” icon_size=”32″ icon_margin=”5″ icon_color=”#333333″ icon_style=”circle” icon_color_bg=”#eeee22″ icon_color_border=”#333333″ icon_border_size=”1″ icon_border_radius=”500″ icon_border_spacing=”50″]Zaangażowanie. Crowdsourcing, feedback czy po prostu budowanie relacji.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon=”Defaults-eye-open” icon_size=”32″ icon_margin=”5″ icon_color=”#333333″ icon_style=”circle” icon_color_bg=”#eeee22″ icon_color_border=”#333333″ icon_border_size=”1″ icon_border_radius=”500″ icon_border_spacing=”50″]Świadomość marki, produktu, wiedza klientów.[/ultimate_icon_list_item][ultimate_icon_list_item icon=”Defaults-repeat” icon_size=”32″ icon_margin=”5″ icon_color=”#333333″ icon_style=”circle” icon_color_bg=”#eeee22″ icon_color_border=”#333333″ icon_border_size=”1″ icon_border_radius=”500″ icon_border_spacing=”50″]Zasięg. Sprowadzanie klientów na stronę www, napędzanie sprzedaży itp.[/ultimate_icon_list_item][/ultimate_icon_list]- nie ograniczasz ruchu z innych kanałów
- nie skupiasz się na polubieniach, możesz pozyskać maile
- różne rodzaje zadań (nic Cię nie ogranicza)
- Google Analytics są dokładniejsze niż Facebook Insights, ale możesz korzystać z piksela konwersji czy custom audience ze strony www
- zmniejszasz szansę na udział konkursowiczów
[/bsf-info-box]
Konkurs “polubienia i fani” na Facebooku to dość częste połączenie. Kiedy jednak przyjrzeć się zasadności tego pomysłu okazuje się, że więcej możemy stracić nabijając sobie bazę polubień przypadkowymi osobami niż mając niewiele lajków. Konkurs polubienia, konkurs na bazę fanów itd. nie mają sensu, bo naszym zadaniem jest sprzedaż, a obniżając sobie zasięgi osobami niezainteresowanymi ofertą docieramy rzadziej do osób, które chcą coś kupić. Czy warto? Zdecydowanie nie.