• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

    Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

        Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

          Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

              Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result

              Klientocentryzm

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2014-02-19
              in Bez kategorii
              0
              58
              SHARES
              324
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              Mamy niepowtarzalną okazję, żeby jako klienci wpływać na marki, z których korzystamy. Mamy narzędzia, które dają nam realną władzę nad wieloma aspektami związanymi z procesem biznesowym, samym produktem czy usługą, a także nad pracownikami firmy. Korzystajmy z tej władzy dobrze i umiejętnie.

              Spis treści

              • Rys historyczny
              • Klientocentryzm
              • Druga strona medalu
              • Robisz kryzys?

              Rys historyczny

              Kiedyś, gdy firma zawiodła nasze oczekiwania, trzeba było się wybrać do punktu sprzedaży lub siedziby i rozmawiało się z kierownikiem lub menadżerem. Ewentualnie była księga skarg i zażaleń. Było to lepsze niż wysłanie listu, który co prawda wymagał mniej pracy niż wychodzenie z domu, ale mógł łatwo zginąć tak na poczcie, jak i w samej firmie.
              Wraz w rozpowszechnieniem się wynalazku Aleksandra Grahama Bella ludzie mieli możliwość korzystania z infolinii. Skarżenie się przez telefon nieszczęsnemu pracownikowi call center było łatwiejsze niż maszerowanie do firmy. Ale korporacje się bronią: pojawiają się maszyny zamiast ludzi, a często się zdarza, że dzwoniąc musimy długo czekać na linii, ponieważ wszyscy nasi konsultanci są zajęci.
              Z pomocą uciśnionym przyszedł internet. Teraz wystarczyło napisać maila i nie trzeba było martwić się wysokim rachunkiem telefonicznym. Szybko, tanio i bezosobowo. Maile jednak mają tendencje do przepadania w czeluściach internetu, szczególnie w folderze spam czy koszu.

              Gustave Doré David Slays Goliath
              Gustave Doré David Slays Goliath (wikipedia)

              Kiedy wydawało się, że już niewiele może pomóc klientom – Dawidom w walce z firmowym Goliatem, okazało się, że ratunek nadszedł z dość niespodziewanej (a może oczekiwanej 😉 strony – social media. Są łatwiejsze w obsłudze niż mail. W przypadku tego drugiego trzeba wygooglać stronę marki, znaleźć kontakt, skopiować adres mailowy, a może go nie będzie, bo będzie jeden z tych okropnych i bezdusznych formularzy kontaktowych… W mediach społecznościowych wrzucamy w wyszukiwarkę nazwę i już możemy pisać na ścianie marki. A może nawet nie? Wystarczy pisać u siebie i otagować zainteresowanych – niech firma sama do mnie przyjdzie.
              Dodatkowo ciężko zgubić takiego posta. On tam jest, widzi go wiele innych osób. Można próbować ukryć, ale przyzwyczajeni klienci mogą zrobić screena dodanego wpisu. A jak wkleją go u siebie, to już nic właściwie się nie da za robić.
              Nie tylko widzi go ileś osób – naszych znajomych i klientów marki – ale równie może się okazać, że nie tylko my mamy taki problem. Kiedyś dziennikarze opisywali jakieś wpadki i zachęcali innych do zgłaszania się, jeśli mają ten sam problem. Teraz wystarczy jeden wpis na Facebooku. Kolejne lajki sygnalizują, że ludzie się z nami zgadzają. Dawid rośnie w siłę.

              Klientocentryzm

              Założeniem współczesnych firm jest skupianie się na swoich klientach. Żaden marketing, PR czy inne cuda niczego nie zdziałają, jeśli nie postawimy w centrum zainteresowania najważniejszego elementu naszej firmy – naszego konsumenta.
              Kiedyś był jeden producent danego produktu – w tej chwili prawie każda rzecz ma wiele różnych wariantów i opcji od różnych firm. Klienci mają wybór i chętnie z niego korzystają.

              klientocentryzm
              Do tej pory marki mogły się nie liczyć z opiniami konsumentów, bo nie docierały do ich uszu. Liczyły się tylko słupki sprzedaży i tego typu wskaźniki. Ale teraz, gdy trzeba konkurować o uwagę, pieniądze, czas i umiejętności Twoich konsumentów, sprawa zaczyna się komplikować.
              Już nie wystarczy robić dobrego produktu. Już nie wystarczy być tanim. Coraz częściej klienci wymagają innowacji, elastyczności i dobrej obsługi. A kiedy tego nie dostają bez żalu zmieniają producenta na innego. 9 na 10 zrobi to bez słowa pożegnania. Tylko co dziesiąty pofatyguje się, żeby napisać, że dany produkt ssie. I robi to dlatego, bo daje marce jeszcze szansę na naprawę relacji.

              Druga strona medalu

              Skupienie uwagi na klientach nie oznacza oczywiście, że trzeba ulegać wszystkich ich zachciankom i dostosowywać cała firmę do wyobrażeń konsumentów. Mimo wszystko oni są użytkownikami, a marką jest producentem i tak powinno pozostać.
              Trzeba umieć odróżnić wartościowy feedback od tego, który może firmie tylko zaszkodzić. Zaczynając od rasowych trollów, którzy żywią się wciskaniem kija w mrowisko, przez hejterów, którzy krytykują wszystko i wszystkich, wyłudzaczy, którzy wynajdują nieistniejące defekty czy inne powody, dla których należą się im zniżki, gratisy i darmowe produkty, aż po marudziarzy. W końcu każdy z nas chciałby, żeby produkt, który kupujemy, był tani, dobry i szeroko dostępny.

              Drogi Kliencie, Droga Klientko! Jeśli zgłaszasz firmie swoje uwagi dbaj, by były wartościowe, podane w strawnej formie (nie rzucaj się) oraz domagaj się tego, co Ci się należy. Nie wyłudzaj, nie oszukuj, nie szantażuj. Ale walcz o swoje.

              Robisz kryzys?

              Wiele osób uważa, że kryzysy nie mają znaczenia. Ale jak mają mieć, skoro wiele osób nie dba o swoje interesy? Ktoś Was oszukał? Podzielcie się tym, może kogoś uchronicie przed wpadką. Zła obsługa klienta? Zwróćcie uwagę – menadżerowie czy szefowe mogą sobie nie zdawać sprawy z tego jak ich pracownicy się zachowują. Ale bądźcie rzetelni, bo kłamstwa i naciąganie na dłuższą metę szkodzą głównie nam, konsumentom.

              Nie mowię o takich sytuacjach jak LPP (kwestia patriotyczna) czy Sokołów (kwestia rzetelności), ale o tych sytuacjach, kiedy firmy wykorzystują swoją siłę.

              Blue Cactus i niewidomy klient
              Artykuł w WawaLove

              Blue Cactus – w którym sąd orzeknie czy rację mieli klienci czy obsługa, oszukani przez Retrobut, codzienne zmagania klientów banków – te i wiele innych sytuacji, w których uczestniczymy. Nie mają takiego zasięgu jak te duże akcje, ale to te mniejsze mają znaczenie. To one bardziej skłaniają firmę do zmiany. Jeśli, oczywiście, nie chodzi tylko o jednego niezadowolonego klienta, który zamiast rzeczowo przedstawić swój problem zaczyna ubliżać marce.

              Nasza władza, jako klientów, może być dla firm trudna do przełknięcia. Kiedyś było bardzo łatwo po prostu olać skargi i problemy, bo prawie nikt o nich nie wiedział, a poza tym konsumenci nie mieli zbyt wiele alternatyw. Dziś jest inaczej, jest wiele podobnych produktów, a proces żalenia się na firmę stał się dużo bardziej publiczny. To czy to skutecznie wykorzystamy zależy tylko od nas…

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              0 komentarzy
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              Jak sobie poradzić ze złodziejami treści?

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              0
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00