Święty Mikołaj przyjeżdża do miasta! Świetnie jest przyciągać więcej klientów do swojego sklepu. I sprawić, aby płacili więcej! Ale jak to zrobić, skoro konkurencja jest ogromna, a 24 grudnia jest coraz bliżej?
Up i cross-sell
Świetnym sposobem na przyciągnięcie większej liczby klientów jest umożliwienie im zakupu większej liczby produktów w Twojej firmie. Łatwiej jest zdobyć wszystkie potrzebne rzeczy w jednym miejscu.
Upselling oznacza oferowanie większej ilości produktów lub upgrade premium niż pierwotnie rozważał klient. Większa przestrzeń? Więcej opcji? Lepsze parametry?
Sprzedaż krzyżowa oznacza dodawanie uzupełniających się produktów do koszyka. Rodzice, którzy kupują zabawki, zawsze lubią dostawać baterie. Nowy laptop? Weź mysz lub torbę.
Łatwo to zrobić przy pomocy newslettera lub reklam na Facebooka (I Custom Audience).
Nowe kanały
Facebook jest dość typowym kanałem marketingowym dla e-commerce, ale nie zapominaj, że media społecznościowe to coś więcej! Wybierz Instagram, aby pochwalić się swoimi produktami i budować świadomość marki. Nie zapomnij użyć odpowiednich hashtagów. Bardziej złożone produkty można sprzedawać za pomocą samouczków YouTube. Pokazanie, jak to działa, dlaczego kupić i jak złożyć, może być świetnym sposobem na pozyskanie nowych ludzi. Skorzystaj z Twittera, Pinteresta, StumbleUpon, Quory (teraz w wersji polskojęzycznej) lub… jest tak wiele miejsc, w których możesz znaleźć swoich klientów!
Nie zapominaj, że możesz mieć również sklep na Facebooku!
Nie trać klientów
Czasami najlepszą strategią zarabiania więcej pieniędzy nie jest ich utrata. Prawdopodobnie masz mnóstwo klientów, którzy porzucają koszyki. Czemu?
Przeważnie ludzie odchodzą i nigdy nie kupują, gdy zobaczą dodatkowe koszty (koszty wysyłki, podatki, opłaty itp.). Drugim powodem do porzucenia koszyka jest założenie konta. Po trzecie – zbyt długi lub skomplikowany proces realizacji transakcji. Ale nie przegap, że chcą również zobaczyć całkowity koszt zamówienia i że witryna może ulec awarii lub zawierać błędy.
Zawsze miej małą kampanię remarketingową na osoby, które porzucił koszyk. Niewielkim kosztem możesz “docisnąć” klientów, żeby wrócili.
Newslwtter
Wiele osób nadal korzysta z e-maili, a marketing e-mailowy to wciąż świetny sposób na zdobycie większej liczby klientów i przyciągnięcie osób, które nie były w Twoim sklepie od jakiegoś czasu. A jednak – e-maile to świetny sposób na sprzedaż. Istnieją dwa sposoby na ulepszenie kampanii e-mailowych – pozyskaj nowych subskrybentów i popraw biuletyn. Pamiętaj, aby używać lejka sprzedażowego (poczta powitalna, kody promocyjne, notatki osobiste).
Zawsze personalizuj maile. Ktoś kliknął w kategorie produktów? Wysyłaj więcej produktów z tej kategorii. To nie tylko imię, ale również personalizacja całego procesu. Na bazie UTM możesz wyświetlać dynamicznie uzupełniane strony!
Świetna strona internetowa
Szybka (w ładowaniu). Łatwa w użyciu. Z czatem na żywo (np. Messenger) lub łatwym kontaktem. Godna zaufania. WordPress (z woocommerce dla sklepu) to świetna odpowiedź na zaprojektowanie idealnego rozwiązania zakupowego. Pomyśl o swoich klientach. Jak oni przeglądają? Jakich informacji mogą szukać? Spróbuj również przewidzieć przyszłą sprzedaż (badania słów kluczowych, sprawdzanie poprawności geograficznej, trendy w mediach społecznościowych itp.). Skorzystaj także z content marketingu – blog, podcast, przewodniki i samouczki wideo. Świetnym sposobem na przyciągnięcie do Twojej witryny większej liczby osób są recenzje i treści tworzone przez użytkowników.
Aby przyciągnąć ludzi do Twojej witryny, możesz również użyć SEO – na stronie i innych stronach internetowych (link do Twojej). Ale Google potrzebuje również dwóch rzeczy – optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych i CRO (optymalizacja współczynnika konwersji). CRO oznacza ulepszenie witryny w celu konwersji na stronie i zwiększenie sprzedaży.
Pomyśl o swoich klientach
Nagradzaj lojalnych nabywców. Pracuj nad utrzymaniem klienta. Niech ludzie wrócą do twojego sklepu (kody? Newsletter? Up lub cross-sell?). Przygotuj program lojalnościowy dla kupujących, który pomoże ludziom więcej robić zakupy. Ale nie poprzestawaj na tym! Obsługa klienta to także świetny sposób, aby publiczność pokochała Twój sklep. Staraj się uwzględniać sukcesy klientów – strategię, w której próbujesz nie tylko rozwiązać problemy kupujących, o których ci informują, ale także przewidzieć problemy, które mogą mieć, i rozwiązać je, zanim się pojawią! Często zadawane pytania, samouczki i wiele innych narzędzi marketingowych mogą ci w tym pomóc. Konsumenci, którzy pokochają Twoją markę, będą nie tylko coraz częściej kupować, ale także przyprowadzać przyjaciół! Rekomendacja jest najlepszym dostępnym instrumentem marketingowym!
To tylko kilka pomysłów, które pozwolą Ci działać w grudniu i przyniosą więcej pieniędzy do sklepu przed świętami Bożego Narodzenia. Więc na co czekasz? Zabrać się do pracy!