Uzbierałeś/aś pewną liczbę fanów, ale zasięgi spadają? Próbujesz zaangażować swoich fanów, żeby osiągać swoje cele biznesowe, ale nie działa to najlepiej? Wiele osób ma wrażenie, że wystarczy uzbierać wystarczającą liczbę ludzi i zaangażowanie samo się pojawi. Tak nie jest. Więc jak zwiększyć zaangażowanie?
Zasięg
Zaangażowanie fanów przekłada się na większe zasięgi – facebookowy algorytm prezentowania treści preferuje te, które są lubiane, które budują relację między fanem a stroną oraz od autorów, generujących największe zaangażowanie.[/orbit_features]
Wpływ na zakupy
Osoby angażujące się na fanpage wykazują większą chęć zakupową, są lojalniejszymi klientami, chętniej polecają naszą markę i są bardziej skłonni wybaczyć nam błędy.[/orbit_features]
Zaangażowanie nie oznacza jedynie polubień, komentarzy i dzielenia się, ale również kliknięcia (CTR).
Jeśli chcesz mierzyć swoje wyniki możesz skorzystać z darmowego narzędzia komfo.
Możesz stawać na głowie by angażować fanów, ale jeśli będziesz mieć wysokie negatywne wskaźniki Facebook będzie obcinał zasięgi. Zawsze musimy odnosić zgłoszenia spamu do wskaźników konsumpcji posta.
Pamiętaj, że wiele zgłoszeń przez dłuższy czas może skończyć się usunięciem strony przez administrację Facebooka.[/orbit_content_box]
Dobry czas ma wpływ na ilość osób online, a to może skutkować mniejszym lub większym zaangażowaniem. Pamiętaj, że czas, kiedy Twoi fani są online zależy od fanów i nie ma uniwersalnych godzin dobrych dla wszystkich stron.[/orbit_content_box][orbit_content_box style=”black” icon=”fa-puzzle-piece” title=”Twórz unikalne treści”]Nikt nie będzie się dzielił i angażował z materiałami, które można znaleźć na innych stronach. Tworzenie własnych treści umożliwia dostosowanie ich do potrzeb naszych fanów.[/orbit_content_box][orbit_content_box style=”black” icon=”fa-shopping-cart” title=”Gratisy, zniżki i promocje”]Możesz zawsze poprosić o zaangażowanie w zamian za dodatkowe prezenty dla fanów. Zapewni Ci to szybki zastrzyk statystyk, ale nie gwarantuje długiego zainteresowania. Może też przyciągnąć osoby zainteresowane tylko ofertą, a nie naszą firmą.[/orbit_content_box]
Kontent is the king
Żadne działania nie pomogą, jeśli oferowane treści są nieciekawe. Staraj się dbać o poziom postów, wzbudzanie zainteresowania i dostarczanie contentu, który może angażować. Pisanie ciągle o sobie i swoich produktach nie jest drogą do celu.[/orbit_icon_box][orbit_icon_box icon=”fa-headphones” icon_size=”fa-5x” box_bg_color=”#ffffff” icon_color=”#ffffff” icon_bg_color=”#87c442″]
Spełniaj oczekiwania
Pamiętaj, że Twoim zadaniem jest oferować treści interesujące dla fanów – aby to się udało musisz poznać preferencje fanów. Samodzielnie nie jesteś w stanie tego wymyślić.
Jeśli będziesz publikować treści wygodne dla Ciebie może się to skończyć odlubieniem, oznaczaniem Twoich postów jako spam czy ukrywaniem Twoich postów w aktualnościach.[/orbit_icon_box]
Wzbudzanie zaangażowania wśród fanów jest zadaniem trudnym, wymagającym umiejętności, doświadczenia i ogromu pracy. Ale zdecydowanie się opłaca. Może przynieś wymierne zyski, jeśli połączymy z odpowiednio zaplanowanymi działaniami biznesowymi.