P.M. Sandman: jeżeli masz dobrą reputację, zostaniesz w sytuacji kryzysowej obdarzony domniemaniem niewinności, jeśli masz złą reputację, czeka cię domniemanie winy.
Ten tekst jest elementem serii o ORM – online reputation management.
Czy słyszałeś o kryzysie Nutelli? O tym, że promienie słoneczne rozproszone przez słoik tego smarowidła spowodował pożar domu? Pewnie nie. Dlaczego?
Nutella jest love brandem. W razie kryzysu ludzie zakładają, że takie marki mają dobre intencje, mniej chętniej je krytykują i są gotowi wybaczać więcej.
80-90% badanych wierzy w to, co przeczyta w internecie tak samo, jak wierzy osobistym rekomendacjom swoich znajomych!
To jeden z wielu powodów, dla których budowanie dobrej reputacji to inwestycja. Oszczędź sobie nerwów, niweluj negatywne skutki wpadek i ciesz się pozytywnymi opiniami klientów. Dobra reputacja, budowana konsekwentnie, przynosi długotrwałe zyski.
Ludzie również chętniej wierzą markom, które mają pozytywne opinie. Efekt społecznego dowodu słuszności powoduje, że wierzymy w recenzje innych ludzi. Według różnych badań ten wskaźnik jest różny, ale około 80-90% badanych wierzy w to, co przeczyta w internecie tak samo, jak wierzy osobistym rekomendacjom swoich znajomych!
Społeczny dowód słuszności
Wikipedia
zasada, według której człowiek, nie wiedząc jaka decyzja lub jaki pogląd jest słuszny, podejmuje decyzje lub przyjmuje poglądy takie same, jak większość grupy. Innymi słowy uważamy, że jakieś zachowanie jest poprawne wtedy, gdy widzimy innych ludzi, którzy tak właśnie się zachowują.
Chroń swoją markę monitorując swój wizerunek. Podejmuj działania, aby poprawić swoją reputacje. Jeśli potrzebujesz pomocy – zgłoś się do nas.