Kiedy prowadzi się komunikację w social media czasem naprawdę brakuje inspiracji do prowadzenia promocji produktu czy marki. Poniżej lista 5 sprawdzonych pomysłów, które pomogą przebić się przez szum informacyjny.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Recenzje klientów” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-comment” info_list_link_apply=”no-link” title_font_size=”16″ title_font_line_height=”24″ desc_font_size=”13″ desc_font_line_height=”18″]Nie jest to promocja wprost, ale rekomendacje innych klientów to najlepszy sposób na przekonanie klientów.
Wypracuj mechanizmy zbierania rekomendacji od klientów – zbieraj je mailowo, oferuj zniżki na kolejne zakupy, przypominaj po zakupach. Pytaj klientów, czy możesz robić im zdjęcia w czasie wykonywania usługi. Nie wstydź się. To Twoja najlepsza promocja![/info_list_item][info_list_item list_title=”Prywatne treści” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-camera”]Ludzie lubią znać proces produkcyjny, poznawać osoby, z którymi mają styczność… dokładnie od tego są wszystkie półprywatne zdjęcia.
Pokaż fabrykę, backstage, proces przygotowywania czegoś, przedstaw zespół – to wszystko pokazuje ludzką twarz Twojej marki.
I jest świetnym sposobem na lokowanie marki bez konieczności nachalnej sprzedaży.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Wartość” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-heart”]Pokaż jaką wartość ma Twój produkt/usługa. To może być prezentowanie działań CSR, to mogą być inne aktywności, ale wystarczy nawet jeśli zaprezentujesz jak Twoja marka pomaga klientom. Jakie problemy rozwiązuje? Jak pomaga w życiu? Podziel się historiami swoich klientów, pod warunkiem oczywiście, że je zbierzesz.
Zaskocz swoich fanów niestandardowym wykorzystaniem swojego produktu. Wskaż na nowe możliwości czy rozwiązania.[/info_list_item][info_list_item list_title=”Pytania” icon_type=”selector” list_icon=”Defaults-bar-chart”]Wchodzenie w interakcje z fanami to najlepszy sposób na promocję. Zadawaj pytania, organizuj sondy, wdawaj się w dyskusje. Nie tylko poznasz opinię swoich klientów, ale zyskasz wartościowe treści, zwiększysz zaangażowanie i przekonasz do siebie część osób.[/info_list_item][/info_list]
Te pomysły nie są ani trochę odkrywcze, ale obserwując komunikację wielu stron mam wrażenie, że widzą social media jak tablicę ogłoszeń, gdzie można powiesić swoją ofertę.
Przypominam jednak, że media społecznościowe są przestrzenią do rozmowy z fanami, a nie do uprawiania marketingu przeszkadzającego.