• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result
              Home Social

              Czy internetowe challenge są niebezpieczne?

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2023-04-25
              in Social, Zapytaj Czaplicką
              5
              59
              SHARES
              326
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              „Cień mgły” czy oblewanie się zimną wodą przeszły do historii internetowych wyzwań. Brzmi jak dobra zabawa? Niekoniecznie. Czy internetowe challange są niebezpieczne?

              Spis treści

              • Challange, czyli wyzwanie
              • Po co nam wyzwania?
              • Dlaczego uwielbiamy wyzwania?
              • Czy internetowe challenge są niebezpieczne?

              Challange, czyli wyzwanie

              Internetowe wyzwanie zyskały na popularności w ciągu ostatnich kilku lat. Nie mniej – są z nami od lat. Wystarczy wspomnieć Planking, powstały w 2008 roku pomysł leżenia głową do dołu, który stał się mega popularny w okolicach 2011-2012. Już 20 lat trwa też wyzwanie cynamonowe, gdzie trzeba zjeść łyżkę cynamonu bez popity w 60 sekund (uwaga, łatwo się zakrztusić!).

              Kiedyś były łańcuszki – wiadomości, które wysyłaliśmy kolejnym osobom, a teraz są wyzwania, które wymagają od nas działania.

              Popularność tych challange’y wynika z różnych aspektów, o tym za chwilę, ale na pewno ogromnym czynnikiem był fakt, że teraz każdy ma przyzwoitą kamerę zawsze przy sobie. Nagranie wyzwania jest bardzo proste.

              Nie bez znaczenia pozostaje tez wzrost popularności TikToka, który jest idealną platformą do takich akcji. Wiele wyzwań związanych jest z konkretnymi utworami, a nie tylko zadaniami do wykonania.

              Bierzesz udział w wyzwaniach? Daj znać w komentarzu!

              Po co nam wyzwania?

              Niektóre wyzwania powstają z inicjatywy organizacji pozarządowych. Słynny Ice Bucket Challange (brali w nim udział Oprah, Mark Zuckerberg i Bill Gates), gdzie oblewaliśmy się zimną wodą, miał zwrócić naszą uwagę na ALS. Niestety, mało kto dziś pamięta, że Ci, którzy nie chcieli się zamoczyć, mogli przekazać pieniądze na szczytny cel.

              Prosumptopn – dziś klienci nie tylko konsumują (consumption), ale również tworzą i promują produkt (produce).

              Innym aspektem wyzwań może być korzyść dla marki. Tworzą ją firmy, które chcą się dobrze promować. Słynny, choć wtedy nie do końca challange, to eksplozje Coca-Coli z Mentosami. Kto go wymyślił chyba nie wiadomo, ale przez wiele, wiele lat ludzie kupowali te produkty tylko po to, żeby stworzyć jeszcze większy wybuch.
              Swój Lip challange wymyśliła Kylie Jenner.

              Dla niektórych takie wyzwanie to sposób na zdobycie wiedzy czy uczestników. Popularny kilka lat temu Age Challange traktowany był jako zabawa. Zobacz jak będziesz wyglądać na starość, wgrywając swoje obecne zdjęcie i fotkę z dzieciństwa. W praktyce zabawa służyła do udoskonalania systemów i technologii rozpoznawania twarzy.

              Są oczywiście też wyzwania organizowane po prostu – z nudy, dla rozrywki czy dla zdobycia popularności. Na pewno znasz Harlem Shake czy Mannequin Challenge. Szczególnie teraz, w czasie pandemii, akcje typu #BossBitchFightChallenge czy #FlipTheSwitch, generują duże zainteresowanie.

              Są też wyzwania związane ze zdarzeniami, szczególnie sportowymi. Tebowing, gest klęknięcia na jedno kolano i oparcie głowy o rękę wspartą na kolanie, doczekał się nawet bloga, po tym jak wykonał go Tim Tebow z Denver Broncos po pokonaniu Miami Dolphins w NHL. Sam tebowing stał się najpopularniejszym ćwierkiem związanym ze sportem – 9,420 tweetów na sekundę po jednym z meczy.

              Dlaczego uwielbiamy wyzwania?

              Z jednej strony, udział w takiej zabawie to właśnie świetny sposób na rozrywkę. Choć, nie dotyczy to wszystkich wyzwań – niektóre bywają bardo niebezpieczne. Te skierowane są dla osób lubiących ryzyko.

              Z drugiej strony, wyzwanie umożliwia nam współdzielenie się doświadczeniem z innymi. Czujemy się częścią czegoś większego. Połączeni. Dzięki wirusowym mechanizmom, takim jak zaproszenie znajomych czy wyznaczanie kolejnych uczestników, czujemy się jeszcze bardziej związani, a akcja szybko się rozprzestrzenia.

              Nie możemy również zapominać o tym, że po nagraniu wyzwania, publikujemy je w social mediach. Tam, zdobywamy uznanie za swoją odwagę lub umiejętności. A mechanizm lajków dobrze znamy. Każdy kolejny kciuk w górę czy serduszko jest dla nas społeczną nagrodą, która zwiększa wydzielanie dopaminy.

              Late night tik toks @JLo 😂 #WaitForIt
              .
              Follow me at arod13! https://t.co/YsJyDBC8IB pic.twitter.com/40U6O5G5hp

              — Alex Rodriguez (@AROD) March 9, 2020

              Czy internetowe challenge są niebezpieczne?

              Niebezpieczeństwo wyzwań możemy rozważać w trzech obszarach:

              • ryzykowne próby – wchodzenie na najwyższy punkt w okolicy, lizanie desek sedesowych, grzebanie w śmieciach – wiele jest challange’y, które same w sobie mogą grozić różnymi konsekwencjami. Rodzice powinni trzymać rękę na pulsie analizując jakie akcje są teraz popularne. Najlepiej, jeśli dziecko z nami na ten temat rozmawia, ale warto również przeglądać internet.
                Każde prawie wyzwanie również można zrobić w ryzykowny sposób. Wspomniany wcześniej planking – niektórzy leżeli na ziemi czy ławkach, inni w tym czasie leżeli w lodówkach, na znakach McDonald’s czy w innych niebezpiecznych lokalizacjach.
              • uzależnienie – społeczne nagrody, które dostarczają nam miłego uczucia, dzięki lajkom, sercom, miłym komentarzom itd. mogą po prostu uzależniać. Nie musi to dotyczyć wyłącznie wyzwań – zwykle wiąże się to z obecnością w sieci, ale udział w takich zabawach może mieć znaczący wpływ na pogłębienie uzależnienia
              • wykluczenie społeczne – te młode osoby, które nie podejmą się wyzwań, mogą czuć się wykluczone z grupy rówieśniczej czy znajomych. To oczywiście często tymczasowa „kara” za niedostosowanie się, ale dla kogoś w okresie dojrzewania, może być bardzo dotkliwa.

              Warto jednak pamiętać, że większość wyzwań jest raczej nieszkodliwych i żartobliwych. Mogą umilić nam czas w okresie lockdown czy dać poczucie bliskości z innymi. To także sposób na budowanie swojej marki osobistej. Musimy jednak uważać – zarówno na siebie, jak i swoje dzieci. Czy internetowe challenge są niebezpieczne? Zazwyczaj nie. Ale jak zwykle – bywają również zagrożenia.

               

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              5 komentarzy
              najstarszy
              najnowszy oceniany
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              5
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00