• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result
              Home Social Facebook

              Błędy przy targetowaniu reklam na Facebooku

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2023-09-16
              in Facebook, Reklamy
              7
              59
              SHARES
              328
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              Bardzo często dostaję dostępy do kont, na których już były robione wcześniej kampanie. Oto 3 błędy przy targetowaniu reklam na Facebooku, które zazwyczaj widuję na profilach moich nowych klientów. Sprawdź, czy Ty ich nie popełniasz!

              Spis treści

              •  Targetowanie po zainteresowaniach
              • Targetowanie tylko po zainteresowaniach
              • Brak wykluczeń
              • Te błędy przy targetowaniu reklam na Facebooku

               Targetowanie po zainteresowaniach

              Ustawiasz reklamę sukienek. Wybierasz zainteresowania sukienki. Czy to znaczy, że inne kobiety nie kupują sukienek? Nie – wiadomo, że każda kobieta ma szansę stać się właścicielką sukienki, nie tylko te, które się tym, według Facebooka, interesują. Oczywiście, jeśli ktoś kliknął reklamę sukienki albo lubi fanpage sukienek*, to ma duże szanse zainteresować się Twoją reklamą. Ale to nie znaczy, że trzeba wybrać takie zainteresowanie.

              Analogicznie – sprzedając matę do jogi nie musisz wybierać tylko osoby zainteresowane jogą. Skorzystaj z narzędzie Audience Insights (Analiza grupy odbiorców) i (nieaktualne) Zajrzyj na profil potencjalnych klientów i zobacz czym jeszcze interesują się jogini. Mogą być to magazyny, książki, twórcy internetowi, filmy i wiele innych.

              Ostatnio na koncie klienta widziałam wykluczenie profesorów uczelnianych (bo dużo narzekają, a nic nie kupują**), ale znów – zamiast zawodu, wybrano zainteresowanie. To błąd.

              Pomyśl, że wszyscy Twoi konkurencji targetują po tych samych zainteresowaniach. Im bardziej kreatywnie podejdziesz do grupy docelowej, tym łatwiej dotrzesz do nowych osób, które będą widziały tylko Twoją reklamę!

              * fanpage, który Facebook uznał za stronę sukienek na bazie treści, zdjęć, czasem kategorii itd.

              ** domyślam się, że profesorowie mogą być średnio zainteresowani mailem firmowym, ale wierzę, że kupują na pewno za dużo książek 🙂

              Targetowanie tylko po zainteresowaniach

              Typowe błędy przy targetowaniu reklam na Facebooku obejmują również niekorzystanie z wielu opcji, które oferuje nam panel Facebooka. Możemy docierać do ludzi z naszego fanpage czy profilu na Instagramie. Możemy wyświetlać reklamę osobom ze strony www (wymaga to instalacji piksela Facebooka). Możemy się reklamować do osób korzystających z aplikacji, z naszej listy klientów czy CRM, a także do ludzi podobnych do tych wszystkich grup. Innymi słowy, możemy często wyświetlać swoje reklamy osobom, które już znają naszą markę (a nie nowym) – oszczędzając w ten sposób pieniądze! Dodatkowo grupa ludzi podobnych do… pozwala nam skopiować naszych np. klientów czy leady i szukać podobnych osób, wśród internautów. To dużo skuteczniejsze niż targetowanie tylko po zainteresowaniach.

              Pamiętaj, w zainteresowaniach znajdziesz osoby, które lubią fanpage wg jakiejś kategorii, klikały w reklamy, rozmawiały lubi pisały o tym posty itd. Jest to więc przydzielenie do kategorii wg miękkich wytycznych. Zainteresowania to nie są twarde dane (w przeciwieństwie do wieku, miejsca zamieszkania, zawodu czy urządzenia, z którego korzystamy). Obarczone są więc dużo większym marginesem błędu. Nie wierzysz? Zobacz, do jakich kategorii przypisał Cię Facebook.

              Dajcie znać w komentarzach
              1
              Możesz wypisać kategorie tutaj 🙂x
              , do jakich dziwnych kategorii przypisał was Facebook 🙂

              Brak wykluczeń

              Sprzedajesz mieszkania? Wyklucz z reklamy osoby, które niedawno się przeprowadziły. Reklamujesz swoje produkty na Polskę? Wyklucz osoby przyjezdne oraz osoby niemówiące po polsku. Chcesz coś sprzedać? Może warto wykluczyć osoby bezrobotne. Nie zapomnij również wykluczać osoby, które np. mają dany produkt czy usługę.

              Jest wiele grup, które należy wykluczać w reklamach. Bardzo często jednak okazuje się, że pole wykluczeń jest u moich przyszłych klientów puste. W ten sposób reklamują się mniej skutecznie. Nie chodzi tylko o przepalanie budżetu, ale również obniżanie skuteczności reklam, a, co za tym idzie, pogarszanie wyników i podwyższanie ceny. Pamiętaj, płacisz za wyświetlenia – wyświetlając się u kogoś, kto na pewno nie kupi po prostu tracisz.

              Te błędy przy targetowaniu reklam na Facebooku

              Jeśli chcesz uchronić się przed tymi i innymi błędami zapraszam Cię do moich kursów:

              • kurs podstawowy dla początkujących reklamodawców
              • oraz kurs zaawansowany optymalizacji reklam

              Oba kursy kosztują kilkadziesiąt zł za dożywotni, certyfikowany dostęp!

              Tags: błędyFacebookInstagramoptymalizacjareklamy

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              7 komentarzy
              najstarszy
              najnowszy oceniany
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              7
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00