• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result
              Home Strategia Kryzysy

              Barter dla fotografa Ewy Chodakowskiej

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2023-04-25
              in Kryzysy
              3
              58
              SHARES
              324
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn
              Pracowniczka firmy Ewy Chodakowskiej wysyłała maila z propozycją barteru do różnych fotografów. Wzamian za zdjęcia z imprezy 18 letniej siostrzenicy trenerki, fotograf czy fotografka mieli otrzymać wzmiankę w relacji i postach na Insta.

              87834300 2757985234290586 8107822387015188480 n
              Jak zwykle w tego typu sytuacjach, pojawili się przeciwnicy i zwolennicy. Przejrzyjmy argumenty po obu stronach:

              Spis treści

              • Wszyscy robią w barterze
              • Barter się opłaca!
              • Chodakowską stać na fotografa!
              • Barter to odskocznia do sukcesu
              • Czy fotografowie potrzebują barteru?
              • Posłowie

              Wszyscy robią w barterze

              Owszem, barter jest nadal popularną formą współpracy. Zakłada on jednak prostą rzecz – równość oferowanych przez obie strony świadczeń. Np. ja napiszę tekst na czyjegoś bloga, ktoś na mojego. Mamy blogi z podobnym zasięgiem. Bo jeśli ja mam bloga, którego czyta 15 tysięcy osób, a ktoś ma bloga z 500 odwiedzin, to mimo, że wymieniamy się tekstami, które powiedzmy, że będą podobne, ten barter nie będzie ok. Chyba, że tych 500 odwiedzających to dla mnie ważna grupa docelowa, np. 500 dyrektorów marketingu, do których chcę dotrzeć.

              screenshot igstats.net 2020.03.04 12 39 51Barter się opłaca!

              Czy w takim wypadku barter może być uczciwy? Zdjęcia za reklamę? Policzmy:
              Szacunkowy koszt kupienia zasięgów w grupie docelowej odpowiadającej świadczeniu oferowanemu przez ekipę Chodakowskiej
               
              1,7 mln zasięgu; ok. pewnie 1% ekspozycji (powyżej miliona bywa nawet mniej niż 1%), czyli 17 tys. osób zobaczy treść. Średni CPM za Q2 2019 wg Adstage to niecałe $8 (policzmy 4 zł za dolara) -32 zł za 1000 wyświetleń. Przy czym ja zwykle przy kampaniach mam 5 zł, a nie 32, ale policzmy super wysoką stawkę.
              Koszt reklamy ok. 550 zł (32*17)
               
              Nawet licząc z dużą górką – 34 tys osób (czyli 2% followersów) zobaczy – to 1100 zł na reklamę.
              W rzeczywistości, przy nawet 10 zł za 1000 wyświetleń, to masz 170 zł na reklamę(1% followersów), czy 340 (2% followersów). Czy nawet 500 zł za 50000 osób. Tylko jeśli byśmy policzyli zasięg 1,7 mln to byłoby 17 tys. na reklamę, ale nikt nie jest chyba tak głupi, żeby wierzyć, że followersi = zasięg.
              2018 instagram stories benchmarks 10 700w 1
              Badanie z 2018 roku jest dobrym odniesieniem – powyżej 200 tysięcy obserwujących najwyżej 4% obserwujących widzi treść ze stories. Powyżej 1 miliona musi to być jeszcze mniej. A przy prawie dwóch?
              Nawet licząc 4% i 10 zł za CPM – 680 zł. Zapewniam, że zapłacilibyście mniej za ekspozycję do tych prawie 70000 osób w stories.
              Porównajmy jeszcze formaty:
              Reklamę, którą możesz targetować dowolnie, wg własnego widzimisię, a nie na fanów Chodakowskiej, których nie łączy właściwie nic, szczególnie przy takiej dużej grupie reklamowej. Tyle że są kobietami, które się trochę bardziej interesują zdrowiem, dietą itp.
              screenshot business.facebook.com 2020.03.04 11 16 49
              danez fanpage, tylko dla dorosłych fanek
              Reklamę siebie możesz zrobić dowolną – przedstawić ofertę, portfolio itd., a nie być podpisem na zdjęciu w relacji (którego x osób nie zauważy).
              Może ktosia zobaczy relację z podpisem i pomyśli: oh, ten ktoś robił sesję Ewy, też go zatrudnię! A może nie. Może pomyśli, że jest drogi, skoro taka gwiazda go bierze, albo ktoś jest z Warszawy, a fotograf z Rzeszowa i inne takie tam.
               
              Więc jeśli masz do siebie minimum szacunku i nie robisz fotek za 500 zł, to Ci się ten barter nie opłaca.
              screenshot influencermarketinghub.com 2020.03.04 12 47 48Nawet licząc kwoty z kalkulatora wyssanego z palca. Licząc 6000$, ale to zasięg na całą Polskę, a nas interesuje tylko Podkarpacie, czyli wartość takiego posta to ok 1500 zł (6 tys*4 zł/16 województw). Jeśli wierzysz, że komuś powinno zależeć z Podkarpacia na reklamie w Wielkopolsce, to zastanów się nad sobą. To 1500 zł wyższej wartości z kalkulatora z niczego (jak widać na screenie wyżej, inne narzędzie liczy zupełnie inną wartość wskaźnika Engagement Rate. A 1,14% czy 0,63% to już prawie dwukrotna różnica).
              Reklama wśród osób z Podkarpacia, kobiet, zainteresowanych Fitnessem, pięknem i stylem. Deal życia dla fotografa.
              Szczególnie że bardzo wątpliwa wydaje się jakość obserwujących Chodakowską:
              88014471 204239457651262 5524700618498768896 o
              Bardzo często są to fejk konta. Nie jest to, miejmy nadzieję, wina trenerki – liczmy, że nie pompuje sobie sztucznie statystyk, ale przez to, że ma popularne konto – wiele fejków może chcieć obserwować jej profil.

              Chodakowską stać na fotografa!

              Zdecydowanie i to jest prawdą. Niezależnie od opłacalności dla fotografa – Ewa Chodakowska zarabia krocie na swoich produktach i na wizerunku i na pewno stać ją na to, żeby wydać nawet kilka tysięcy na fotografa.

              Zdarzają się firmy, które dopiero wchodzą na rynek i proponują barter – tu możemy się spierać na ile to uczciwe. Chodakowska jednak nie jest na pewno początkującą businesswoman. Dlatego ludzie mają poczucie wyzysku i cwaniactwa.

              screenshot www.wykop .pl 2020.03.04 12 11 00
              Oczywiście, płacąc za sesję też musiałaby oznaczyć autora/kę. Ot, tak stanowi polskie prawo, więc nie można traktować podpisu na zdjęciu (czy w opisie) za świadczenie, bo jest to obowiązek, którego niedopełnienie grozi sankcjami. Prawo autorskie obejmuje nie tylko dysponowanie treściami, ale kwestię podpisywania.

              Nie lubimy takich postów, ale czasem po prostu trzeba.Pani Pauli przypominamy, że zarówno wynagrodzenie (także przy…

              Gepostet von Nie fotografuję za darmo! am Sonntag, 1. März 2020

              Brak doprecyzowania świadczenia również nie pomaga – nie wiadomo ile postów, jaka ekspozycja, w jakiej grupie docelowej itd. – jak zauważa fanpage Nie fotografuję za darmo!

              Barter to odskocznia do sukcesu

              Zupełnie inne podejście do sprawy ma Joanna Drabik – dla niej Podkarpacie to zadupie, na które nie docierają gwiazdy, więc możliwość bycia namaszczonym przez Chodakowską jest Graalem dla każdego, kto myśli o karierze (w tym wypadku fotografa). Idąc dalej tym tokiem, lokal powinien zrobić przyjęcie za darmo – dla nich to jeszcze większa reklama – zespół wystąpić wzamian za transmisję live, a wojewoda Podkarpacia powinien na swój koszt zapłacić przelot Chodakowskiej. Sam fakt, że stąpa po ich ziemi to świetna reklama dla regionu.
              Po pierwsze – dla mnie Podkarpacie nie jest zapadałą dziurą, gdzie nic się nie dzieje. Wierzę, że fotografowie z tamtych rejonów mogą mieć bardzo wartościowe realizacje w portfolio. Może niekoniecznie z „warszawskimi gwiazdami”, ale wystarczająco dobre, żeby nie musieć sobie pompować ego.
              Druga sprawa – to nie wydarzenie Ewy Chodakowskiej, tylko urodziny siostrzenicy. To też zmienia kontekst barteru. Trudno napisać w portfolio, że się było fotografem Chodakowskiej, jeśli się robiło zdjęcia na urodzinach rodziny.

              Czy fotografowie potrzebują barteru?

              Grupa docelowa Chodakowskiej to głównie kobiety, z całej Polski, zainteresowane raczej tematyką fit. Jak wykazałam wyżej – raczej słaby deal.
              Producent odzieży sporotwej – ok, może mieć sens. Fotograf? Słabo.
              Czy jeśli taki fotograf pojawi się w mediach społecznościowych Ewy, dostanie zlecenia? Wątpię. Może trochę mu urośnie baza obserwujących. Ale raczej nie klientów.
              Czy jeśli, a wszyscy to wiedzą, że zrobił za darmo, ktoś będzie chciał być klientem, to będzie chciał płacić pełną cenę? A po co? Chodakowskiej zrobił za darmo, to kolejni będą oferować barter.
              Ilu fotografów ma Chodakowska? Pewnie trochę. Na różne imprezy rodzinne, wydarzenia itd. A teraz dodajmy fotografów Lewandowskich, Gessler i innych znanych i lubianych. Bycie fotografem na urodzinach siostrzenicy Chodakowskiej to nie jest jakiś wybitny prestiż na tym tle.

              Posłowie

              Czy można proponować barter? Można. Czy ludzie mogą się oburzać? Mogą. Kluczowym elementem jest to, że nie ma powodu, żeby ktoś taki jak Chodakowska oferowała barter.

              • Nie zatrudnia jakiegoś studenta, którego chce przyuczyć, tylko chce fotografa, który jest profesjonalistą i zrobi dobrą sesję
              • I tak chce się podzielić zdjęciami w swoich mediach społecznościowych (bo jak rozumiem to nie jej łaska, że to opublikuje), podpisać również musi
              • Stać ją na wydatek rzędu kilku tysięcy złotych – na pewno
              • Daje fatalny przykład – skoro Chodakowska nie płaci, to dlaczego inni mieliby płacić? Tylko dlatego, że ma nazwisko?
              • To pokazuje jak ludzie nie rozumieją, że owszem, zasięg i ekspozycja jest walutą, ale trzeba to przeliczyć i zastanowić się czy się opłaca. Obserwujący nie oznaczają zasięgu
              • Przestańmy gloryfikować portfolio – ktoś sobie wpisze, że był fotografem Chodakowskiej, a był na urodzinach siostrzenicy. Analogicznie ktoś jest podwykonawcą podwykonawcy jakiegoś klienta, a potem 7 różnych agencji i ekspertów ma w portfolio jedną markę, bo ktoś wrzucił 3 posty, a ktoś inny wysłał maila.
              • To, że ktoś zrobi to za darmo nie znaczy, że trzeba ludzi wykorzystywać

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              3 komentarzy
              najstarszy
              najnowszy oceniany
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              3
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00