Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakie są kluczowe rzeczy do przemyślenia podczas planowania lub modernizacji wirtualnego sklepu? Mamy 7 wskazówek, które będą niezbędne dla lepszej wydajności Twojego e-commerce.
- Praca z częścią wizualną
Nie oceniaj książki po okładce, ale sklep online musi ładnie wyglądać. W przeciwnym razie twoi goście pójdą gdzieś indziej. Nie jest to najważniejsze, ale spójrzmy prawdzie w oczy – brzydki sklep zrazi każdego możliwego klienta.
Zapamiętaj:
a. Przeglądaj wiele sklepów online. Nie trzeba wymyślać koła na nowo. Aby sklep wyglądał ładnie, należy przestrzegać kilku zasad.
b. Czytaj. Kształć się. Zapytaj ludzi. Poznaj temat. Dowiedz się więcej o hierarchii wizualnej.
c. Zadaj sobie pytanie, co jest dla Ciebie ważne, co lubisz w innych sklepach, a czego nie.
d. Nie staraj się być bardziej oryginalny niż to konieczne. Umieszczamy logo po lewej stronie (u góry), na końcu znajduje się stopka (z pewnymi informacjami o sklepie), nie zapomnij o menu i pasku wyszukiwania (u góry), a posiadanie „okruszków” to dobry pomysł.
e. Nie zapomnij o typowych błędach – okropnych zdjęciach produktów, braku (szczegółowych) informacji o produkcie, nieprzydatnym systemie wyszukiwania i stronie, której nie można otworzyć na żadnym innym urządzeniu niż komputer osobisty (strona nie responsywna).
f. Spraw, aby Twoja strona była wyjątkowa. W przeciwnym razie ludzie po prostu cię zapomną.
g. Na koniec – spraw, aby Twoja witryna wyglądała na godną zaufania. Referencje, informacje prasowe, kilka fajnych statystyk, dane kontaktowe – są niezbędne.
- To, co pod maską jest bardzo ważne
Pierwsze wrażenie jest znaczące, ale drugi krok jest jeszcze ważniejszy. Sklep musi działać szybko i sprawnie. Konieczne jest zoptymalizowanie kodu. Pracuj nad SEO (optymalizacja wyszukiwarek). Zawsze testuj. Nawet niewielkie zmiany mogą mieć ogromną różnicę (w przychodach). Ale testuj ważne rzeczy – ofertę, cenę, wykorzystanie znaczących elementów. Pamiętaj jednak, że aby testy były miarodajne (na kilku tysiącach odwiedzających).
Zaktualizuj wtyczki i motywy, pracuj nad tym, aby panel administratora był tak prosty i użyteczny, jak to możliwe (nie dodawaj niepotrzebnych upiększaczy). I bezpieczny!
- Klienci lubią mieć opcje
Istnieje kilka opcji, które Twoi klienci muszą mieć. Łatwy i bardzo przydatny jest oczywiście pasek wyszukiwania (pomagający znaleźć to, czego szukasz). Inne to preferencje dotyczące filtrowania (i resetowania) – rozmiary, kolory, marki itp. Ponadto – wyświetlaj je poprawnie na stronie produktu.
Aby czuć się dobrze traktowanym, klienci muszą również wiedzieć, co się dzieje i czego się spodziewać. Jak długo będzie wysyłka? Czy ten produkt jest dostępny (czy nie ma go w magazynie)? Czy mogę zwrócić rzeczy, których nie jestem zadowolony? To są najbardziej oczywiste pytania, które zadaje większość klientów – ułatwiają znalezienie odpowiedzi.
- UX – wrażenia użytkownika
Wszyscy wiemy, że strony wyglądają ładnie, mają wszystko, co musi tam być, ale mimo to coś jest z nimi nie tak. Klikasz menu i nigdy nie wiesz, gdzie skończysz. Umieszczasz niektóre przedmioty w koszyku, ale … gdzie to jest?
Problemy te są związane z wrażeniami użytkownika. Oprócz zbyt wielu rzeczy na stronie (proste zawsze jest lepsze; myśl o Google – czy jest pełne opcji? nie. masz logo, okienko i prawie nic więcej!).
Wiesz, gdzie UX jest również bardzo ważny? Podczas płacenia. To musi być proste, atrakcyjne i, znów, dawać poczucie bezpieczeństwa.
- Przyciągnij uwagę i nawiązuj relacje
Ktoś odwiedził twoją stronę – super. Ale co teraz? Jeśli nic nie kupili, konieczne jest “połączenie” (złapanie leada). Zapisanie się do newslettera. Masz kilka witryn społecznościowych – czy ludzie w nie klikają? Zainstalowany Facebook Pixel pomaga w kierowaniu reklam. Może powinieneś mieć czat na żywo, aby złapać odwiedzających?
6. Ludzie nie lubią, kiedy im sprzedajemy. Ale lubią kupować
Pamiętaj, że ludzie chętniej kupują rzeczy, niż kiedy je sprzedajemy. Zamiast umieszczać duży znak „kup teraz” na niechlujnej stronie, po prostu pokaż swój produkt w odpowiednim kontekście. Zapewnij podgląd produktu, pokaż codzienne użytkowanie (koszule na ludziach, jedzenie w posiłkach itp.) I uczyń to prostym i nieodpartym. I nie zapomnij o ważnej rzeczy – referencjach! Sprawdzają twoją firmę i produkty. A potem klikną w “kup teraz”.
7. „Słowa, słowa, słowa” – ważne nie tylko dla Szekspira
Czy kiedykolwiek wylądowałeś na stronie i nie miałeś pojęcia, co na niej sprzedają? To z powodu braku propozycji wartości. Najlepiej, aby był wyjątkowy (w skrócie USP) – w ten sposób odwiedzający będzie wiedział, co kupuje.
Czy kiedykolwiek przeczytałeś opis produktu i nie byłeś pewien, co kupić? Niektóre produkty mają podpisy, które są ważniejsze niż zdjęcia (często elektronika). Konieczna jest praca ze słowami – dlatego warto poświęcić się copywritingowi (albo kogoś zatrudnić)
Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest – zawsze zadaj sobie pytanie „dlaczego?”. W jaki sposób to ulepszenie może pomóc moim klientom (a tym samym mnie skłonić do zakupu). W ten sposób Twoja strona będzie dobrze przygotowana.
Jakie wy macie rady, żeby wasze sklepy były jak najlepsze?