• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result

              6 typów moderacji w social media (i nie tylko)

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2017-05-13
              in Bez kategorii
              2
              59
              SHARES
              325
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              Niewiele mówi się o moderacji w social media dla społeczności. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że istnieje 6 typów moderacji treści w sieci. Zaraz wyjaśnię czym się różnią i w jaki sposób je wykorzystywać.

               

              Spis treści

              • pre-moderacja
              • post moderacja
              • dystrybucja moderacji
              • reaktywna moderacja
              • brak moderacji
              •  automatyczna moderacja
              • Więcej moderacji w social media?

              pre-moderacja

              Pierwszy typ moderacji w social media. To ten, który umożliwia ograniczenie występowania nieodpowiednich treści. Innymi słowy, nasz blog lub strona mają wyłączone komentarze pod względem automatycznego publikowania. Użytkownik wpisuje swój komentarz, a on trafia do poczekalni, gdzie moderator lub administrator decyduje czy może się pojawić. Jest to o tyle wygodny system, że zabezpiecza nas przed występowaniem bardzo negatywnych treści, które mogłyby wisieć na stronie. Niestety ten system ma również dużą wagę jaką jest czas, który trzeba poświęcić na moderację. Każdy komentarz pojawiających się na naszej stronie musi zostać przeczytane zanim pojawi się online. Wiąże się to również z dużymi opóźnieniami względem publikowania. Nawet neutralnych treści. Dzięki temu jednak nie ma problemu z tym, że na stronie jest coś, czego byśmy nie chcieli. Jest to najlepszy model w przypadku poważnych problemów, kryzysów, bądź zmasowanych ataków trolli, hejterów i tym podobnych.

              Ciekawe modelem jest rozwiązanie wprowadzone przez platformę do blogowania WordPress, która posiada moderację dla użytkowników, którzy są nieznani. W ten sposób ograniczamy pracę moderatora przez publikowanie treści od znanych użytkowników, zostawiając do moderacji tylko komentarze napisane przez anonimów i osoby piszące u nas po raz pierwszy. Dodatkowo często system posiada również zabezpieczenie przed publikowaniem komentarzy z dwoma lub więcej linkami, dzięki czemu unikniemy promocji Viagry i źle zrobionego marketingu szeptanego albo jeszcze gorszego seo.

               

              post moderacja

              Najbardziej rozpowszechnione model moderacji w social media, czyli moderacja po opublikowaniu komentarza. Stosuje się ją na większości kanałów społecznościowych, gdzie tak naprawdę moderatorzy reagują dopiero, jeśli przeczytali dany komentarz. Jest to rozwiązanie szybkie, usprawnia możliwość publikowania treści, ponieważ pojawiają się one natychmiastowo po wysłaniu. Z drugiej jednak strony, są dużeym zagrożeniem, ponieważ moderator może nie zauważyć treść, która narusza prawo, wizerunek marki i tak dalej. Nawet, jeśli moderator zauważy, może to nastąpić dopiero po pewnym czasie. Co oznacza, że nieodpowiednia treść zostanie przeczytana przez setki osób. Jest to też trudne do wyegzekwowania w przypadku kiedy otrzymujemy bardzo dużo komentarzy, bądź publikowane są bardzo szybko. Zazwyczaj wtedy administratorzy nie są w stanie faktycznie przeczytać wszystkich treści.

               

              dystrybucja moderacji

              System wykorzystywane przez na przykład wykop.pl Lub YouTube. Umożliwia rozłożenie moderacji na wszystkich użytkowników sieci. W tym modelu jednak zasadą nadrzędną jest ocena społeczności. Innymi słowy, komentarz, który zebrał dużo minusów lub kciuków w dół traktowany jest jako spam lub nieodpowiednia treść i zostaje automatycznie ukryty ze strony. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że to społeczność decyduje, które części wymagają moderacji. Niestety ta zaleta jest też największą wadą, ponieważ w prosty sposób można manipulować głosami tworząc na przykład fałszywe konta. Dodatkowym problemem jest to, że dana treść zanim zostanie zgłoszona przez odpowiednią liczbę osób może długo wisieć na naszym profilu. Jeśli nasza społeczność nie jest zaangażowana niestety negatywne treści nie będą oceniane, a co za tym idzie, moderacja po prostu nie będzie występować. Pewnym problemem może być również fakt, że komentarz jest ukryty, a nie usunięty, co oznacza, że jeśli na przykład zawiera nieodpowiednie treści, nadal jest dostępny dla czytających. Co więcej, bardzo często w tego typu moderacji nie zostają zgłoszone treści na przykład naruszające prawo, chyba że społeczność jest bardzo świadoma.

               

              reaktywna moderacja

              Najbardziej rozpowszechniony system moderacji w social media. Na czym polega? To media społecznościowe, które umożliwia oflagowanie treści. Każdy użytkownik ma możliwość zgłoszenia komentarza lub postu do administratora lub moderatora, a ten po otrzymaniu zgłoszenia może zareagować na zgłoszone problem. Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że ten system umożliwia moderowanie treści, które w innym przypadku mogłyby zostać niezauważone przez moderatora w systemie. Z drugiej jednak strony problemem jest to, że każdy może zgłosić treść do moderatora, więc jest to duże pole do nadużyć. Szczęśliwie jednak, to moderator ostatecznie podejmuje decyzję o usunięciu bądź nie danej treści w wypadku tej metody. Nie ma takiej możliwości manipulowania, ale wymaga dużego zaangażowania ze strony administratorów.

               

              brak moderacji

              Dość częstym modelem, którego absolutnie nie polecam, jest model braku moderacji w social media. Jak łatwo można wywnioskować, jest to model w którym tak naprawdę żadnej treści nie są usuwane ani edytowane. Daje to ogromne pole do nadużyć zarówno prawnych, jak i wizerunkowych, jak i na gruncie interakcji między użytkownikami. Ten model jest najgorszym ze wszystkich, niemniej jest dosyć często spotykany wśród wielu strony firm, które wychodzą z założenia, że nie ma się czym przejmować.

               

               automatyczna moderacja

              Popularnym typem moderacji w mediach społecznościowych jest również moderacja automatyczna, czyli tak naprawdę na podstawie słów kluczowych. Możemy na przykład wpisać odpowiednie słowa na naszym fanpage na Facebooku i dzięki temu wszystkie komentarze zawierające dane słowo zostaną automatycznie ukryte i wysłane do moderacji. Jest to bardzo prosty sposób, aby unikać wulgaryzmów, treści seksualnych, a także, na przykład, odniesień do konkurencji. Dużą zaletą tego systemu jest fakt, że nie wymaga on zaangażowania ludzkiego poza momentem inicjacji systemu. Niestety, to co jest jego zaletą, jest również jego wadą, ponieważ brak udziału człowieka powoduje, że to system decyduje o moderowanych treściach.

              Po pierwsze, jeśli popełnimy błąd w przygotowywaniu listy słów wykluczonych, możemy zrobić więcej szkody niż pożytku. Po drugie, jeśli system automatycznego wykrywania treści nie jest zbyt dobrze przygotowany, może moderować treści, które nie są faktycznie tymi, które zaplanowaliśmy do moderacji. Przykładem może być wykluczanie słów, w których fragmentem treści jest słowo przez nas wykluczone. Na przykład, jeśli poddamy moderacji słowo „chuje” system może również zablokować wyraz „rachuje”. Warto więc pamiętać, że o ile automatyczny system jest dużym ułatwieniem, wymaga również kontroli ze strony człowieka.

               

              Więcej moderacji w social media?

              Tak naprawdę nie ma jednego dobrego systemu moderacji. Najlepsze efekty można osiągnąć miksując poszczególne typy ze sobą. Dlatego na przykład na Facebooku znajdziemy zarówno możliwość zgłaszania postów, możliwość moderacji po opublikowaniu treści oraz system wpisywanie wyrazów wykluczających. Takie rozwiązanie umożliwia odciążenie moderatorów w ich pracy, zmniejsza czas tego, że nieodpowiednie treści będą wisiały w sieci, a także angażuje społeczność. Tak naprawdę w przyszłości powstanie prawdopodobnie jeszcze jeden system, który będzie rozbudowanym systemem automatycznym, w którym moderacja będzie następowała nie tyle ze względu na wpisane słowa kluczowe, ale poprzez zdefiniowanie bardziej zaawansowanych reguł językowych. To czeka nas kiedy powstanie web 3.0 oraz semantyka, czyli kiedy komputery zaczną „faktycznie” rozumieć język będą mogły moderować odpowiednio treści.

              Zastanawiam się jakie w systemy moderacji stosujecie u siebie na blogu stronie oraz oczywiście naszych kanałach społecznościowych 🙂

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              2 komentarzy
              najstarszy
              najnowszy oceniany
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              2
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00