Angażowanie ludzi wokół swoich treści to zadanie trudne. Okazuje się jeszcze trudniejsze, jeśli nie jesteśmy specjalistami od mediów społecznościowych, a właścicielami małej firmy. Mam jednak kilka rad, które mogą pomóc.
- Wiedz, kiedy Twoi odbiorcy są online
Chociaż np. posty na Facebooku żyją przez 2-3 godziny, na Twitterze czy Snapchacie użytkownicy powinni zobaczyć treść od razu. Tak naprawdę nie ma narzędzi, które Ci doradzą, kiedy publikować treści. Wszystkie, które określają tego typu rzeczy bazują na danych postfactum, czyli analizują opublikowane już posty.
Skąd brać wiedzę o aktywności fanów? Głównie z własnego doświadczenia. Jeśli Twoją grupą odbiorczą są np. biznesmeni, to duża szansa, że będą czytali media społecznościowe po odgrzebaniu się z porannych maili. Lub wieczorem, po pracy. Krótko mówiąc – testuj. - Wybierz główny kanał
Wiem, że wiele firm lubi mieć dużo kanałów komunikacji, ale szczególnie małe firmy powinny skupić się na jednym kanale. Rozproszenie działań nie pomaga w osiąganiu wyników. - Wykorzystuj te same treści wielokrotnie
Jako przedsiębiorca nie masz za dużo czasu na zajmowanie się mediami społecznościowymi. Dlatego te same treści możesz wykorzystać wielokrotnie (recycling treści czy inaczej content curation). Post na blogu możesz dodać jako link, potem dodać jako np. cytat, może da się zrobić z niego grafiki albo film. Ten sam możesz opublikować po pewnym czasie jako przypomnienie. - Bądź odważny
To nie oznacza głupoty, obrażania czy publikowania treści jak na Pudelku. Nie musisz być też odważnym przez cały czas. Liczy się zdolność do wykorzystywania okazji, do zachowywania się nietypowo, do zdobywania serca klientów. Bądź w tym odważny. - Dawaj coś od siebie nie oczekując niczego w zamian
Gary Vainrechuk, który jest uważany za bardzo dobrego marketingowca uczy o tym od dawna. Ludzie, którym oferujemy coś od siebie, są bardziej chętni by korzystać z naszych usług czy produktów. Wzbudza to zaufanie, zachęca do zaangażowania i budowania lojalności. - Nie bój się popełniać błędów
Nie da się robić marketingu idealnie, szczególnie, jeśli się nie zajmujesz tym cały czas. Błędy są nieuniknione, więc nie bój się ich popełniać. Najważniejsze, aby były typowe – wystrzegaj się błędów, które mogą skutkować np. problemami prawnymi.
Jeśli szukasz bardziej praktycznych rozwiązań, zajrzyj do tego wpisu, który tłumaczy jak zwiększyć zaangażowanie na Facebooku.