Absolutny klasyk. Nie tylko dla ludzi marketingu, ale również dla przedstawicieli innych zawodów – od sprzedaży przez nauczycieli po kelnerów. Książka wyjaśnia jakie proste mechanizmy wykorzystać, aby osiągnąć zamierzony cel. Gdzie teorie psychologiczne łączą się z praktyką wieloletnich ekspertów.
Nie będę opisywać wymienionych elementów – dla tych, którzy czytali wystarczy infografika poniżej, dla pozostałych – mam nadzieję, że będzie to dobry powód, żeby sięgnąć po książkę.
To, co bardzo mi się podoba w lekturze, to fakt, że na każdym kroku Cialdini podkreśla, jak ważna jest etyka tego, co robimy. Jeśli zdecydujemy się oszukiwać naszych klientów, nie tylko będziemy szulerami, a nie detektywami, ale również stracimy okazję na zbudowanie szczerej i trwałej relacji z naszymi odbiorcami. Wiele osób zapomina o tym, że podstawą marketingu jest szczerość i prawda.
Książka nie jest za długa – polskie tłumaczenie ma około 80 stron, a to głównie dlatego, że tekst jest tylko po jednej stronie. Po drugiej znajdziemy wybrane cytaty z lektury i, trochę o zgrozo, około tematyczne rysunki Mleczki. O ile kilka takich ilustracji miałoby rację bytu, o tyle większość z nich pasuje trochę jak pięść do oka i moim zdaniem można było sobie je podarować.
W książce wydawnictwa Onepress znajdziemy również 2 płyty CD oraz podręczną ściągawkę z najważniejszymi elementami wywierania wpływu. To naprawdę fajne dodatki.
Sama treść odkrywcza nie jest – większość z tych zasad znamy z życia codziennego, choć oczywiście na początku, tuż po publikacji, mogło być to nowe i świeże. Mimo braku nowatorskich idei, warto sięgnąć po lekturę, aby odświeżyć sobie nawet oczywistości. Bardzo często tak gonimy za nowinkami, że zapominamy o starych dobrych podstawach marketingu. Ta książka może nam pomóc przypomnieć sobie o tych zasadach.
Zdecydowanie polecam przeczytać i zrobić sobie kopię podręcznej ściągi. Pamiętajmy również, że te zasady wywierania wpływu działają równie dobrze w social media i z powodzeniem możemy je stosować w komunikacji naszej marki online. Szkoda byłoby nieskorzystać.