Chcesz prowadzić konto, ale nie wiesz jak zadbać o zaangażowanie na Twitterze? Poniżej lista kilku rad, które powinny pomóc. Na pewno ułatwią Ci zrozumienie tego portalu i rozpoczęcie swojej przygody z ćwierkami.
Czym jest zaangażowanie na Twitterze?
Zaangażowanie na Twitterze to:
- gwiazdki – polubienia
- @ – wspomnienia
- obserwujący
- retweety – podzielenie się dalej przez przesłanie lub cytowanie
Czym mierzyć zaangażowanie na Twitterze?
Jak zwiększyć zaangażowanie na Twitterze?
Ponieważ Twitter jest narzędziem bardzo mobilnym i bardzo osadzonym w czasie rzeczywistym musimy pamiętać o kilku rzeczach:
- Większe zaangażowanie na Twitterze zapewnisz sobie publikując w czasie, kiedy najwięcej Twoich obserwujących jest online.
- Testuj. Różne pory, różne treści, różne pomysły. Każda społeczność obserwujących jest inna i nie ma “złotej rady” co najlepiej zadziała.
- Dawaj powody do zaangażowania – zadawaj pytania, zachęcaj do dyskusji.
- Od czasu do czasu możesz poprosić o retweety.
- Angażuj się. Rozmawiaj z ludźmi. Zaczepiaj ich (ale bez nachalnej promocji).
- Ćwierkaj często. Możesz robić to częściej niż na Facebooku: nawet kilka razy dziennie.
- Zadbaj o możliwość retweetowania Twoich treści np. na stronie – nie zapomnij o dodaniu swojego nicka.
- Organizuj lub uczestnicz w Twitterowych czatach.
- Zaprzyjaźnij się z hashtagami.
- Uczestnicz w Follow friday – dniu, kiedy polecamy wartościowych członków społeczności.
Treść jest ważna
Niezależnie jak dobrze dobierzesz czas publikacji czy jak bardzo będziesz tworzyć angażujące pytania – musisz zacząć od dwóch ważnych rzeczy: dobrych treści i dobrej bazy obserwatorów.
Bazę obserwujących możesz zdobywać na wiele sposobów, ale pamiętaj, że im więcej przypadkowych osób będzie Cię obserwowało, tym mniejsze szanse, że zainteresujesz ich swoimi treściami.
Bo drugą ważną rzeczą są dobre treści. Dobre nie tylko jakościowo, ale dobrane pod Twoich odbiorców i takie, które mają szanse pomóc Ci spełnić Twój cel biznesowy (lub osobisty).
Moją naczelną zasadą angażowania na Twitterze jest myślenie o tym, czego oczekują moi obserwatorzy. Pisz to, co sam chciałbyś/chciałabyś przeczytać. I nie, to nie oznacza pisania tylko o sobie.
Macie swoje rady jak zwiększać zaangażowanie na Twitterze?