Email marketing jest ważnym elementem dla wielu biznesów. Niestety, bardzo często twórcy popełniają bardzo typowe błędy. Jakie? Przeczytaj w artykule.
- Idealna wiadomość
Nie ma czegoś takiego jak idealna wiadomość dla wszystkich. Ludzie mają różne potrzeby, są inni, potrzebują innych wiadomości. Wysyłanie takich wiadomości to prosta droga do śmietnika na skrzynce Twoich klientów. Trzeba pisać z pomysłem, strategią i oczywiście uwzględniając jak najbardziej indywidualne podejście do odbiorców. Nie zawsze się da podchodzić bardzo indywidualnie. Dlatego tak ważne jest, aby wysyłać odpowiednie maile, w odpowiednim czasie, z odpowiednich powodów. - Prosta segmentacja
Łatwo segmentować po wieku, lokalizacji czy płci. Ale czy wszystkich mieszkańców Warszawy interesuje to samo? Czy wszystkie kobiety w danym wieku mają takie same potrzeby? Oczywiście, że nie. Segmentacja według najprostszych elementów to dopiero początek. Warto raczej skupić się na segmentowaniu według zachowania. Co interesuje danego odbiorcę? W co klika? Twórz dynamiczne treści i testuj. - <imię>
Szanowny <imię>, to nie jest personalizowanie treści. Jest oczywiście lepsze niż mail bez żadnego nawiązania, ale daleko temu do maila, który ma spersonalizowany content. Wykorzystuj całą wiedzę, którą masz o odbiorcy. Co czyta, co kilka, co go interesuje. Nawiązuj do jego lokalizacji, staraj się przewidzieć, co go zainteresuje, wykorzystuj to, co dzieje się na bieżąco (np. pogodę). - Korporacyjnie
To nie jest wysyłanie maila do interesariuszy. Starasz się nawiązać relację. Twoim zadaniem jest wzbudzić zaufanie, edukować, przekonać do siebie. Nie możesz pisać suchych maili typu Szanowny xyz, tu masz ofertę, pozdrawiam abc. Bądź otwarty i przyjacielski. - Dużo treści
Nikt nie ma czasu czytać rozwlekłych maili, szczególnie, jeśli czytają np. na komórce czy tablecie. Staraj się streszczać. Dodatkowo, pomiń niepotrzebne fragmenty – rozległe stopki, misję i wizję firmy itd. Odwrócą uwagę od tego, co ważne – treści Twojego maila. - Firma krzak
Nie wysyłaj maila z adresu typu biuro@. Dodaj stopkę ze swoimi danymi. Staraj się uwiarygodnić swojego maila. Częstą przyczyną wyrzucenia wiadomości jest to, że odbiorca nie zaufał nadawcy.
To najczęstsze przyczyny wyrzucania Twoich maili do kosza. Mam nadzieję, że ich nie popełniasz. Masz jakieś inne pomysły czego warto unikać?