Masz już stronę www i profile społecznościowe. Są prowadzone dobrze. Co dalej?
Monitoruj się
Skorzystaj z jednego z dostępnych narzędzi do monitorowania sieci, aby przeglądać to, co pojawia się na temat Ciebie, Twojej firmy czy tematów, które są dla Ciebie ważne.
Możesz skorzystać z gotowych rozwiązań takich jak Google Alerty, ale lepiej zainwestować w płatne narzędzia typu Brand24, Sentione lub Monitori, które za ok 100 zł miesięcznie będą dokładnie przeczesywały sieć w poszukiwaniu wzmianek. Możesz wykorzystać te narzędzia nie tylko do kontrolowania tego co się pisze, ale również do zarabiania.
Googlaj się
Wiele osób, jedną z rzeczy, które robią, by kogoś poznać, jest wpisywanie jego imienia i nazwiska w Google. Robią to też na Facebooku, ale to wyłapiesz przy pomocy monitoringu. A co znajdziesz używając Google? Czy będą to treści o Tobie czy o kimś o tym samym imieniu i nazwisku? Czy treści te są dla Ciebie dobre czy niekoniecznie?
Nie musisz robić tego za często, ale pamiętaj, że wyniki wyszukiwania się zmieniają, więc warto mieć rękę na pulsie.
Pamiętaj, żeby wyszukiwać różne wariacje imienia i nazwiska. Jeśli jesteś Kasią, to sprawdzaj zarówno Kasię jak i Katarzynę – niezależnie jak Ty się chcesz pozycjonować ludzie mogę wpisywać różne rzeczy. Jeśli masz silną konkurencję pod danym imieniem i nazwiskiem może warto zacząć używać swojego drugiego imienia?