Dokładnie jak w każdym innym zawodzie – najpierw trzeba zapracować na reputację, a potem ona zapracuje na ciebie.
Kira Izmajłowa – „Mag niezależny Flossia Naren cz.1”
Marketing to budowanie marki. Inwestujemy w nią i jej reputację, ponieważ to one zapewniają nam zwrot z inwestycji przez zwiększenie sprzedaży, liczby klientów, zmniejszenie negatywnych komentarzy itd. Może też pozwolić nam na podwyższenie cen w stosunku do konkurencji. Reputacja to wskaźnik postrzegania naszej firmy – nie tylko w pozytywny lub negatywny sposób, ale również na innych płaszczyznach, takich jak słabości i mocne strony, wyróżniki czy skojarzenia. Ma też wpływ na to, jak postrzegają nas kontrahenci, partnerzy i inne podmioty.
Pozytywna reputacja może wynikać z uznania nas za ekspertów lub pozytywnych skojarzeń. Może również wynikać z wypracowanego zaufania.
Negatywna reputacja marki wpływa na wszystkie obszary biznesu – trudniej nam sprzedawać, nie znajdujemy pracowników lub znajdujemy z niższymi kwalifikacjami, mamy więcej skarg – słowem wszystko jest trudniejsze. Działania, których celem jest obrona reputacji naszej marki w internecie, czyli ORM – online reputation managment, zarządzanie reputacją marki w sieci, głównej mierze skupiają się nie na tym jak poradzić sobie, kiedy nasza reputacja jest nadszarpnięta, ale jak ją budować silną i skuteczną.
Jeśli interesujesz się swoją reputacją w sieci i chcesz się dowiedzieć jak ją budować i chronić przed negatywnymi zjawiskami, kup mój ebook o reputacji lub zgłoś się do mnie. Chętnie pomogę. Przeczytaj również inne wpisy z kategorii reputacja.
ebook Online Reputation Management
Ponad 120 stron ebooka z praktycznymi poradami jak dbać o swoją reputację w sieci. Narzędzia, porady, a co istotne – również aspekty prawne. Dowiedz się czym jest zniesławienie, co to jest pomówienie i jak egzekwować swoje prawa w sieci. Jak radzić sobie ze stalkerem, czego nie robić, jeśli ktoś narusza Twoje prawa?