• Monika Czaplicka
  • Kalkulator ROAS
  • Social survival podcast
  • Subskrypcja
Wobuzz Monika Czaplicka
  • start
  • Reklamy
  • Social
    • All
    • Facebook
    • Instagram
    • Linkedin
    • TikTok
    • Twitter
    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Moje konto na Facebooku jest atakowane

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    Ile kosztuje reklama na Facebooku?

    social media dla prawnika

    Social media dla prawnika

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak moderować homofobię w sieci?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

    reklamy social media

    8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

    Fomo trendy social media

    5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

    Trending Tags

      • Facebook
      • Live
      • Instagram
      • Linkedin
      • TikTok
      • Twitter/X
      • Narzędzia
        • All
        • Monitoring
        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Darmowe alternatywy dla Canvy

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        Certyfikat rezydencji Google 2021/22

        tani hosting

        Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Jak wybrać wydajne smartfony?

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Google Analytics w handlu elektronicznym

        Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

        Jak optymalizować swoją stronę www?

        Monitoring sieci – co daje?

        Monitoring sieci – co daje?

        Trending Tags

        • Monitoring
      • Strategia
        • All
        • Influencer
        • Inkluzywny
        • Kryzysy
        • Obsługa klienta
        • Reputacja
        • Sprzedaż
        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

        social media dla prawnika

        Social media dla prawnika

        Jak moderować homofobię w sieci?

        Jak moderować homofobię w sieci?

        ecommerce

        Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

        4529103

        Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

        Parada LGBTQ

        Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

        para jednopłciowa

        Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

        Trending Tags

          • Influencer
          • Kryzysy
          • Hejt
          • Reputacja
          • Sprzedaż
          • ecommerce
          • Konkursy
          • Zapytaj Czaplicką
        • Inkluzywny
        No Result
        View All Result
        • start
        • Reklamy
        • Social
          • All
          • Facebook
          • Instagram
          • Linkedin
          • TikTok
          • Twitter
          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Moje konto na Facebooku jest atakowane

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          Ile kosztuje reklama na Facebooku?

          social media dla prawnika

          Social media dla prawnika

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak moderować homofobię w sieci?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          Jak dodać nowego administratora do Instagrama?

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          Jak kierować reklamy do społeczności LGBTQ+?

          reklamy social media

          8 gotowych do wdrożenia porad o reklamach na Facebooku

          Fomo trendy social media

          5 trendów na 2023 i wdrożenia dla Ciebie

          Trending Tags

            • Facebook
            • Live
            • Instagram
            • Linkedin
            • TikTok
            • Twitter/X
            • Narzędzia
              • All
              • Monitoring
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              Certyfikat rezydencji Google 2021/22

              tani hosting

              Czy tani hosting się opłaca? Na czym nie warto oszczędzać w przypadku hostingu stron internetowych

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              ilustria.io – narzędzie do kanałów social media

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Jak wybrać wydajne smartfony?

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Google Analytics w handlu elektronicznym

              Oś czasu czy aplikacja? – konkursy na Facebooku

              Jak optymalizować swoją stronę www?

              Monitoring sieci – co daje?

              Monitoring sieci – co daje?

              Trending Tags

              • Monitoring
            • Strategia
              • All
              • Influencer
              • Inkluzywny
              • Kryzysy
              • Obsługa klienta
              • Reputacja
              • Sprzedaż
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              social media dla prawnika

              Social media dla prawnika

              Jak moderować homofobię w sieci?

              Jak moderować homofobię w sieci?

              ecommerce

              Jak zacząć ze sklepem internetowym? Porady dla ecommerce

              4529103

              Czemu mój ebook się nie sprzedaje?

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Marketing LGBTQIA+ by Czaplicka & Miecznikowski

              Parada LGBTQ

              Reklama do społeczności LGBTQ+ – o czym trzeba pamiętać?

              para jednopłciowa

              Co robić, żeby nie być posądzonym o rainbow washing?

              Trending Tags

                • Influencer
                • Kryzysy
                • Hejt
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                • ecommerce
                • Konkursy
                • Zapytaj Czaplicką
              • Inkluzywny
              No Result
              View All Result
              Wobuzz Monika Czaplicka
              No Result
              View All Result

              Skup żywca

              Monika Czaplicka by Monika Czaplicka
              2017-06-25
              in Bez kategorii
              8
              58
              SHARES
              324
              VIEWS
              FacebookTwitterLinkedIn

              Gry planszowe może nie są już takie popularne jak kiedyś, ale nadal, jak się okazuje, wzbudzają emocje i mają grono zagorzałych fanów, którzy kupują, grają ze sobą lub swoimi pociechami i bronią wydawców planszówek przed krytyką. A jest kogo bronić, bo foxgames.pl, wydawca gry Skup żywca przeżył najazd obrońców zwierząt.

              Spis treści

              • O co chodzi z grą Skup żywca?
              • To w czym problem?
              • Kryzysowe wnioski

              O co chodzi z grą Skup żywca?

              Gra polega na tym, że mamy targ na którym handluje się żywym towarem czyli zwierzętami. Mamy świnki, krówki, kurczaki itd. Zadaniem jest zarobić jak najwięcej handlując z innymi graczami. Takie Monopoly tylko bardziej z Polskim zacięciem i mniejszym rozmachem.

              To w czym problem?

              Problem w tym, że Fundacja Viva uważa planszówkę za szkodliwą – handlowanie zwierzętami, fałszowanie obrazu rzeczywistości, przyzwyczajanie dzieci do tego typu zachowań. Oddajmy głos zainteresowanym:

              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 16-01-58

              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 18-52-39

              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 16-00-56

              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 15-15-39

              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 15-54-53

              Sama Viva umieściła taki post:

              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 18-45-47

              Wszystko również przez akcję polskitarg.pl piętnującą złe praktyki na polskich targach, gdzie handluje się zwierzętami.

              screenshot-polskitarg.pl 2014-11-29 15-56-29

              Fundacja Viva jest bardzo wpływową organizacją: 150 tysięcy polubień, duże zaangażowanie i interaktywność. Nic dziwnego, że umieszczone tam apele skutkują silnymi efektami.

              1509316_943262512370117_3224258002671436980_n

              Nawet na stronie Empiku, gdzie możemy kupić grę, znajdziemy skrajne opinie:

              screenshot-www.empik.com 2014-11-29 18-33-36

              Co twierdzą zwolennicy gry?

              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 18-49-15

              Odnoszą się również do drugiej prezentowanej przez wydawcę gry o zombie

              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 15-54-13

               

              A jak zareagowała sama marka?

              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 15-58-49

               

               

               

              ale to nie koniec linii obronnej:

              Co znajdziemy we wpisie? Generalnie dziecko trochę nie rozumie, ale podoba się mu wygląd i zwierzątka, więc nie ma problemu. Z resztą twórca portalu znadplanszy.pl uważa, że też problemu z tą grą nie ma. Ewidentnie mają go tylko osoby widzące materiały promowane przez fundację.

              Nie tylko mnie to oświadczenie się podoba.
              screenshot-www.facebook.com 2014-11-29 15-57-41

               

              Kryzysowe wnioski

              W takich sytuacjach, kiedy jesteśmy atakowani przez przedstawicieli pewnych obozów – ideologicznych, politycznych czy wyznaniowych – warto powtarzać sobie, że to nie są nasi klienci. Szczerze wątpię, że fani Fundacji Viva, którzy angażują się w tą sytuację byli kiedykolwiek klientami foxgames.pl

              Z drugiej strony dzięki przysłowiowej „gównoburzy” mamy możliwość dotrzeć do nowych klientów. Prawdziwych klientów, którzy dowiedzą się o naszym istnieniu. Ich raczej nie odstrasza ta nagonka.

              Wystarczy przypomnieć sytuację z Makro. Fundacja Viva zgłaszała zastrzeżenia do paczkowanych prosiaczków. Początkowo sklep bronił się przed atakami, potem uległ i usunął mięso, aby po tygodniu je przywrócić. Poza niepotrzebnymi kosztami, przypuszczalnie skutków więcej nie było.

              Ucząc jak należy reagować, wykorzystując zasadę 5P, powtarzam, że należy przeprosić, ale oznacza to empatię, jeśli iny naszej nie ma. Trudno uznać, że twórcy gry są winni temu, że na polskich targach dochodzi do patologii. Ważne jest jednak to, że tłumaczą zasady gry i nie zdejmują odpowiedzialności z rodziców, którzy mogą przy tej okazji nauczyć dzieci szacunku do zwierząt – w końcu naszych domowych pupili też często możemy kupić ze sklepu. Można się spierać co do samej nazwy – skup żywca jest trochę trudny dla kilkulatków. Ale nie o skuteczności marketingowej mamy teraz rozmawiać.

              Świetnym zagraniem było również wrócenie uwagi na zachowanie przeciwników, którzy często nie tylko używają strasznego języka, ale wręcz grożą czy ubliżają administracji. Wyzywanie twórców gry od idiotów to raczej lżejsza obelga.

              Żeby była jasność – mnie się gra nie podoba i nie kupię jej. Ale moja opinia nie zmienia faktu, że ktoś inny może być grą zachwycony i Skup żywca może być dla niego fajnym pomysłem.

              Jak zwykle w takich sytuacjach bywa – Fundacja Viva zostawi temat, ludzie zapomną o sytuacji i jedynym śladem pozostanie kilka negatywnych opinii w internecie. Można by więc uznać, że taktyka milczenia byłaby równie dobra – przeczekanie burzy bywa skuteczne. W tym jednak wypadku oświadczenie firmy przyniosło jej dużo dobrego i przyciągnęło rzesze osób gotowych bronić marki. Po raz kolejny okazało się, że dobra reakcja jest lepsza niż unikanie konfrontacji.

              Zapisz się na powiadomienia nowych postów. Nie trać fajnych treści:

              Wypisz się
              Subscribe
              Login
              Powiadom o
              guest
              guest
              8 komentarzy
              najstarszy
              najnowszy oceniany
              Inline Feedbacks
              View all comments

              Kategorie

              Zapisz się na podcast

              Google Podcastsby EmailRSSMore Subscribe Options
              MonikaCzaplicka.pl logo
              MonikaCzaplicka.pl logo

              Wobuzz Monika Czaplicka – blog monikaczaplicka.pl to miejsce, gdzie znajdziesz masę wiedzy od Moniki Czaplickiej o social mediach, case study, jedyne źródło wiedzy o kryzysach i poradniki radzenia sobie z hejtem. To także przestrzeń poradnikowa o reklamach na Facebooku oraz o social sellingu. Zapraszam do lektury!

              Kategorie

              • Konkursy
              • Narzędzia
                • Monitoring
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
              • Zapytaj Czaplicką

              Tagi

              Capcut Chat GPT-4 Content marketing CSR E-mail marketing ecommerce Empik Facebook fanpage grafika influencer marketing Instagram Kampania Przeciw Homofobii kradzież Kubota landing page Lead Ads lead magnet LGBTQ Linkedin Marketing automation marketing inkluzywny model EEIA NGO optymalizacja Pinterest Pixlr prawo rainbow washing reels reklamy scraping Search Engine Marketing SEM SEO Snappa Social media social media marketing Stencil Tiger TikTok Udemy Wild Grass YES YouTube
              3 strategie radzenia sobie ze złodziejami treści

              Moje konto na Facebooku jest atakowane

              2023-10-06
              Darmowe alternatywy dla Canvy

              Darmowe alternatywy dla Canvy

              2023-09-24
              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              Unipride: Wsparcie NGOsów przez biznes – jak wspierać, co robić, czego nie robić?

              2023-09-17
              • Dokumenty
              • Monika Czaplicka
              • Polityka prywatności
              • Kalkulator ROAS
              • Social survival podcast
              • Subskrypcja

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              No Result
              View All Result
              • Wobuzz Monika Czaplicka
              • Kalkulator ROAS
              • Subskrypcja
              • Social
                • Facebook
                  • Live
                  • Reklamy
                • Instagram
                • Linkedin
                • TikTok
                • Twitter
              • Social survival
              • Strategia
                • Konkursy
                • Influencer
                • Inkluzywny
                • Narzędzia
                  • Monitoring
                  • Półka inspiracji
                • Kryzysy
                  • Hejt
                • Obsługa klienta
                • Reputacja
                • Sprzedaż
                  • ecommerce
                • Zapytaj Czaplicką
              • Monika Czaplicka
              • Dokumenty

              © 2023 władzę nad światem przejmuje agencja social media Wobuzz

              Welcome Back!

              Login to your account below

              Forgotten Password?

              Retrieve your password

              Please enter your username or email address to reset your password.

              Log In
              wpDiscuz
              8
              0
              Would love your thoughts, please comment.x
              ()
              x
              | Odpowiedz
              Are you sure want to unlock this post?
              Unlock left : 0
              Are you sure want to cancel subscription?
              -
              00:00
              00:00

              Queue

              Update Required Flash plugin
              -
              00:00
              00:00