Masz bloga albo stronę www i chcesz, żeby twoje treści wyświetlały się wysoko w Google, prawda? Oto najbardziej proste i podstawowe rady jak tego dokonać.
W SEO zawsze chodzi o linki
Wartościowe linki. Nie należy ich budować (generować samodzielnie), ale na nie zasłużyć. Najłatwiej to zrobić tworząc wyjątkowe treści, którymi ludzie chcą się dzielić, udostępniać. Wywiady, raporty, dane – wybierz to, czym sam byś się podzielił/a. Nie staraj się pozyskiwać linków na siłę, bo Google może uznać to za spamowanie i nawet usunąć Twoją stronę z wyników wyszukiwania.
RankBrain – czyli mózg Google
Google ma swój mózg. Jego zadaniem jest sprawdzanie czy publikowane treści są pisane naturalnym językiem czy są “oszukiwane” czyli naszpikowane słowami kluczowymi i zbytnio zoptymalizowane pod SEO. Jeśli więc piszesz normalne treści, bez zbytniego wciskania słów kluczowych (fraz) – rankbrain na pewno nie będzie Ci przeszkadzać w osiągnięciu wysokich wyników w Google.
Daj ludziom to, po co przyszli
Jak wiesz, głównym sposobem wyświetlania treści w Google są snippety. Wyszukiwarka stara się iść w stronę semantyki. Chodzi o to, że jeśli zadamy Googlowi pytanie – strona będzie się starała na nie odpowiedzieć. Wielu sprytnych marketingowców uważa, że jeśli przedstawi odpowiedź na pytanie w snippecie straci ruch. Krótko mówiąc – dając odpowiedź w tekście wyświetlanym w Google mamy odebrać ludziom powód do kliknięcia w nasz link. Tak nie jest.
Dlatego warto przygotowywać swoje teksty z myślą o bardziej skomplikowanych pytaniach, których odpowiedzi nie zmieszczą się w 2 linijkach podglądu. W ten sposób mocne zdanie otwarcia zachęci do kliknięcia i przeczytania reszty.
Pozycjonujesz treści – zadbaj o nie
Nie jest to zaskoczeniem, że treści są ważnym aspektem pozycjonowania. Powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe, linki. Co ciekawe ważne są nie tylko słowa kluczowe pod którymi ma być wyszukiwalny tekst, ale również pokrewne. Pisząc więc o social media trzeba używać słów jak Facebook, media społecznościowe itp. Powiązanych słów kluczowych powinno być relatywnie dużo.
Piszesz dla ludzi
Najbardziej oczywistą radą jest to, że piszesz dla ludzi. Możesz wypozycjonować każdą treść – lepiej lub gorzej. Ale jeśli nie będzie interesująca dla ludzi, skończy się na tym, że będą wchodzić i szybko wychodzić. Google szybko się zorientuje, że ludzie szybko wychodzą i mało czasu spędzają na stronie, co oznacza, że strona nie odpowiada na pytania użytkowników. W krótkim czasie spadnie w wynikach wyszukiwania.
Nie są to żadne magiczne sztuczki ani metody, których nie może zastosować każdy, nie mając nawet pojęcia o pozycjonowaniu. Ale zadziwiająco – wielu blogerów i twórców stron nie radzi sobie z tymi nawet najbardziej podstawowymi radami.