12 sierpnia 2014 gruchnęła informacja, że Robin Williams popełnił samobójstwo. O tym co pisano i jak rozprzestrzeniała się ta informacja – w poniższym mini case study.
Natłok informacji
Ponieważ pojawiło się bardzo dużo wzmianek, można było zaobserwować jak w sieci rozprzestrzeniały się informacje.
Wieści przyszły z forów i portali. Potem informacja pojawiła się na Twitterze, zaraz potem na Wykopie. Koło 2 dowiedział się Facebook. Przerwa nocna i widać koło 7-8 pobudkę na Facebooku.
Już w nocy (czasu Polskiego) pojawiły się fanpage o zmarłym Robinie.
Po skoku 12 sierpnia (aż do 20 tysięcy wspomnień) nastąpił wyraźny spadek.
Widać to wyraźniej, kiedy przyjrzymy po wykluczeniu 12 sierpnia.
Poruszane tematy
Słowa kluczowe z poranka 12 sierpnia
12 sierpnia popołudniu
Porównanie słów kluczowych w czasie.
Trochę większe zainteresowanie wykazywały kobiety – 60%.
Monitoring sieci jest naprawdę niesamowitym narzędziem pozwalającym pokazać wiele ciekawych zjawisk społecznych. Przegląd słów kluczowych pokazuje jak rozmawiano na początku o jego dorobku aktorskim by przejść do rozmowy o samobójstwie i depresji.
Na koniec warto jednak wspominać tego wielkiego aktora za jego role: