GazetaPraca.pl przeprowadziła badanie “Rekrutacja w social media w Polsce”. Prawie 2/3 badanych pracę znalazło dzięki GoldenLine.
Ośmiu na dziesięciu respondentów ma profil w social media, wśród nich – sześciu na dziesięciu pracodawców.
Ci pierwsi szukają informacji o firmie np. atmosferze pracy (ok. 90%) czy informacji o zarobkach (ok. 60%). 40% badanych sprawdza GoldenLine, 25% Linkedin, 20% Facebooka. Ci drudzy szukają wsparcia w poszukiwaniu kandydatów, możliwości zamieszczania ogłoszenia. Gdzie się ogłaszają? 45% wybiera GoldenLine, 32% Linkedin, a 80% Facebooka, przy czym na tym ostatnim raczej po prostu umieszczają informacje niż aktywnie wykorzystują go do employer brandingu.
Rekrutacja w social media ma zalety
- Dzięki social mediom możesz wykorzystać niestandardowe metody rekrutacji jak konkurs czy grywalizacja
- Docierasz do szerokiego grona potencjalnych odbiorców – tanim kosztem
- Możesz samodzielnie poszukiwać odpowiednich kandydatów (tzw. direct search) – dla 56% HRowców znalezienie odpowiednie kandydata to największy problem
- Równocześnie możesz robić research, prowadzić rozmowy i angażować wielu kandydatów.
- Social media to kopalnia wiedzy o ludziach – możesz wykorzystywać big data.
Employer branding
Rekrutacja w social media to nie tylko jednostkowe wydarzenie poszukiwania idealnego kandydata na wybrane miejsce, ale to także ciągłe działania employer brandingowe. Możemy prowadzić stałe działania tak jak np. grupa PZU kariera.
Nie możemy zapominać o takich rozwiązaniach jak GoldenLine czy LinkedIn, gdzie możemy prowadzić profile firmowe niezależnie od procesu rekrutacyjnego.
Rekrutacja bez pracowników nie ma sensu
Rekrutacja w social media powinna być również napędzana przez Waszych pracowników. Mogą się dzielić ofertami na swoich profilach, opowiadać o swoich doświadczeniach, angażować swoich znajomych i oczywiście bronić marki w trudnych momentach.
Rekrutacja w social media? HRowcy jej nie znają!
Chociaż social media są z nami już od lat, w badaniu z 2013 roku aż 57% respondentów – specjalistów od HRu – przyznało, że nie korzysta z social media w kwestiach zawodowych. Tylko 7% zdeklarowało, że prowadzi profil firmowy w mediach społecznościowych, a 20% okazjonalnie publikuje tam oferty pracy.
Rekrutacja w social media staje się coraz popularniejsza. Chociaż specjaliści od HRu mogą być do niej nastawieni z dozą dystansu, coraz więcej małych i średnich firm wykorzystuje potęgę mediów społecznościowych do pozyskiwania nowych kandydatów. A jak to jest w Waszej firmie?