Regulamin Instagrama dla marek i firm (znajdziesz go tutaj) przewiduje podobne ograniczenia w organizacji konkursów jak Facebook – nie wolno zachęcać do oznaczania się na zdjęciach, na których nie ma danej osoby, trzeba zamieścić oficjalny regulamin oraz zapis o zwolnieniu Instagrama z odpowiedzialności. Kasia Javaheri doradza.
W sprawie udostępniania (repostowania) grafik konkursowych nie jest powiedziane nic, ale warto zauważyć, że oryginalna aplikacja nie ma możliwości udostępniania treści. Trzeba to robić albo ręcznie albo osobnymi aplikacjami do repostowania. Tu należy wspomnieć, że zgodnie z zapisami zasad społeczności, Instagram ma służyć do wyrażania siebie i publikacji tylko własnych zdjęć i filmów (ewentualnie zdjęć, do których posiada się prawa autorskie).
Oczywiście oprócz powyższych zasad, na Instagramie obowiązuje polskie prawo, więc wszelkie niezgłoszone gry losowe i klauzule abuzywne mogą wiązać się z karą.