PRESS-SERVICE Monitoring Mediów (PSMM) jest często zapominany i niedoceniany. Może dlatego, że pochodzą z Poznania, może z jakichś innych względów. Nie tylko monitoruje social media (usługę tę wprowadził w 2010 roku) i sieć, ale również radio, gazety, telewizję i media zagraniczne.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów poznałam będąc w Poznaniu na Akademii Socjomanii. Wśród uczestników szkolenia była Marlena, która pracuje w tej firmie. Strasznie fajnie, że przedstawiciel takiej firmy chce się doszkalać.
PSMM wie również jak budować relacje – otrzymałam od nich łamigłówkę do przesuwania klocków, gdzie można było ułożyć różne słowa, rogale świętego Marcina na 11 listopada, a na święta bilety do teatru i płytę (oczywiście oprócz życzeń).
Narzędzie
Za 99 zł miesięcznie na portalu Inforia możemy analizować 2 tematy z nieograniczoną liczbą słów kluczowych. Kolejne dwa tematy kosztują już 249 zł, kolejne 2 – 390 zł. Pozostałe potrzeby wyceniane są indywidualnie.
Każdy pakiet obejmuje:
– nieograniczoną liczbę zwrotów kluczowych
– dedykowanego opiekuna
– aktualizacje 24/7
– eksport danych (pdf, doc, xls)
– porównywanie projektów
– automatyczne zestawienie statystyczne
Możemy testować narzędzie przez 14 dni za darmo.
Wśród zaawansowanych opcji znajdziemy: ręczne nadawanie wydźwięku przez zespół, zaawansowane raporty, doradztwo, monitoring kryzysowy oraz powiadomienia SMS.
Inforia jest oszczędna w designie tworząc przyjemny dla oka efekt. Wykresy są czytelne, a układ przejrzysty.
Po zalogowaniu na własną subdomenę widzimy Dashboard.
Dashboard
Szybki podgląd projektów. Możemy sprawdzić liczbę publikacji, wydźwięk, nowe treści, tematy i zagadnienia.
Wygodny widok pozwala sprawdzić główne wskaźniki na raz.
Katalog
Możemy przejrzeć wyniki w danych tematach. Zapisuj, generuj analizę, wysyłaj dalej, dodawaj do ulubionych. Możemy sortować, filtrować i przeglądać wyniki wedle naszych potrzeb: po dacie wydania, po medium, wydźwięku, zleconej tematyce czy frazie.
Każda wzmianka ma również wyświetlony AVE (ekwiwalent reklamowy) zarówno w złotówkach jak i procentowo.
Pomoc
Bardzo fajny tutorial jak korzystać z Inforii. Mamy przewodnik, odpowiedzi na najpopularniejsze pytania i dodatkowe ciekawostki.
Polecamy
Zakładka Polecamy obejmuje materiały i raporty udostępniane przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów nieodpłatnie. Warto tam zaglądać po ciekawe analizy,
Twoje pliki
Miejsce, gdzie znajdziemy nasze wygenerowane raporty, wylistowane publikacje i gdzie możemy nimi zarządzać.
Po zleceniu stworzenia pliku musimy odczekać aż system go wygeneruje – znajdziemy go do pobrania właśnie tam.
Dodatkowe tematy
Wbrew pozorom to nie konfigurowanie kolejnych słów kluczowych, a tagowanie tego, co mamy. Jeśli mam temat o kryzysach mogę dopisać sobie np. tagi “wizerunkowe”, “employer branding” itd.
Podświetlenia
Bardzo fajna opcja – pozwala na wybranie, jakie słowa mają być podświetlone w naszych wyszukaniach. Mogę więc wyszukać inne, interesujące mnie słowa kluczowe w ramach moich wyszukań i podświetlić je.
Kontakt
Znajdziemy tu dane firmy oraz kontakt do opiekuna handlowego.
Książka adresowa
Adresy email osób, którym chcemy przesyłać informacje o materiałach czy raporty.
Konfigurowanie projektu
O narzędziu
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów jest krajowym liderem w dziedzinie kompleksowego monitoringu mediów i wysokospecjalistycznych analiz medialnych oraz wiodącym podmiotem w tej branży na rynku europejskim. Świadczy usługi typu B2B – dla największych koncernów, agencji PR, agencji marketingowych i interaktywnych, przedsiębiorstw i instytucji publicznych. Model współpracy z Klientem, począwszy od zapytania dobrze ilustruje schemat.
Ważna cecha różniąca ofertę PSMM od dostępnych na rynku to fakt, że na monitoring sieci składają się dwie usługi: monitoring internetu i monitoring social media.
Oferta monitoringu mediów społecznościowych obejmuje pięć pakietów (Na start, Efektywny, Optymalny, Profesjonalny, Premium). Szczegóły
Przeglądy mediów udostępniane są za pośrednictwem portalu Inforia i powiadomienia media express. Inforia to zaawansowane narzędzie informatyczne zapewniające całodobowy dostęp do dedykowanych – bieżących i archiwalnych – przeglądów mediów oraz możliwość wygodnego zarządzania opracowanymi wynikami monitoringu.
Inforia jest zbudowana z trzech poziomów:
– pulpitu prezentującego najważniejsze informacje z 5 ostatnich dni oraz „Nowości”,
– listy publikacji zawierającej szereg funkcjonalności, które pozwalają na sprawne zarządzanie pozyskanymi informacjami,
– podglądu materiału opisującego każdą informację szeregiem istotnych elementów.
Przeglądy mediów są uporządkowane według wybranych grup i zleconych do monitoringu tematów. Kategoryzowanie informacji może przebiegać dwuetapowo:
– na etapie uruchamiania monitoringu, kiedy wspólnie z Klientem tworzone są zakładki wg ustalonej tematyki,
– na dalszym etapie korzystania z usługi, kiedy Klient samodzielnie kategoryzuje informacje i tworzy indywidualne zakładki tematyczne.
Opracowane wyniki monitoringu nie są udostępniane publicznie. Logowanie do portalu wymaga autoryzacji. Każdy użytkownik posiada swój unikatowy login i hasło.
Inforia posiada wiele funkcji, które pozwalają na wygodne zarządzanie zmonitorowanymi materiałami i pozyskanie w ten sposób istotnych danych.
Mobile
Inforia na tabletach i komórkach wyświetla się dzięki responsive web design.
Zasięg
– internet i social media – serwisy internetowe, blogi opiniotwórcze, serwisy blogowe, serwisy społecznościowe , fora internetowe – łącznie blisko 5 mln źródeł
– prasa – ponad 1100 tytułów
– RTV – 100 stacji
Plany na przyszłość
W najbliższej przyszłości PRESS-SERVICE Monitoring Mediów planuje skupić się głównie na rozwijaniu i optymalizacji funkcjonujących narzędzi oraz posiadanych rozwiązań. W ramach tego prowadzone są obecnie działania w zakresie:
– dalszego rozwoju projektu – wątkowania i wiązania dyskusji w social mediach z przekazami w innych źródłach internetowych (display), z newsami z prasy, radia i TV
– tworzenia grafów przepływu informacji pomiędzy wszystkimi mediami i autorami (wersja aplikacji 2.5)
– umożliwienia dostępu do archiwum informacji z mediów online do 15 lat wstecz, w tym z social media do ok. 6 lat wstecz
– doskonalenia responsywności portalu Inforia na urządzeniach mobilnych
– zaproponowania szerszej grupie odbiorców specjalnych widgetów mobilnych do przeglądów mediów
– dalsze skracanie czasu pomiędzy pojawieniem się wpisu w social media i internecie a jego udostępnieniem na portalu Inforia (pełny real time)
– kontynuacji rozwoju własnych narzędzi wyszukiwania i analizy informacji, w tym m.in. tzw. sentymentu oraz wydźwięku informacji
– prezentacji większej ilości danych dot. analizy informacji z mediów społecznościowych na portalu
– udostępnienia wersji 2.0 systemu Effecto – narzędzia do analizy efektywności komunikatów oraz innych treści udostępnianych przez klientów w różnych mediach (własnych treści content marketingowych, pozycjonerskich, komunikatów prasowych i in.)
– umożliwienia w ramach systemu Effecto dostępu do zgromadzonych przez PSMM ponad 30 tys. kontaktów do mediów, dziennikarzy, ekspertów, blogerów, influencerów i in.
– rozszerzenia dostępu do wyników monitoringu reklam i analizy wydatków reklamowych w prasie, radiu i telewizji, internecie, w tym m.in. z YouTube.
Należy zaznaczyć, że portal Inforia funkcjonuje głównie jako narzędzie udostępniania przeglądów mediów i bieżącego obserwowania informacji, które pojawiają się w mediach. Najbardziej zaawansowane analizy zarówno mediów społecznościowych, jak i pozostałych źródeł medialnych prowadzone są w PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w ramach wewnętrznych narzędzi i rozwiązań, przy wsparciu doświadczonych analityków. Stanowią one elementy wysokospecjalistycznych usług analitycznych, badawczych i konsultingowych. W ramach tych analiz odbiorcy usług otrzymują m.in. raporty wizerunkowe, badania efektywności działań PR i marketingowych, analizy sytuacji kryzysowych, potencjału komunikacyjnego, analizy przekazów medialnych, audyty rynkowe i komunikacyjne. W zakresie oferty analitycznej klienci zamawiają również raporty infobrokeringowe i wywiadowcze, analizy insightów konsumenckich, rozwiązania wspierające sprzedaż i obsługę klienta, a także analizy big data. W ramach usług abonenci korzystają również z codziennych przeglądów informacji, newsletterów, dedykowanych wizualizacji danych w postaci infografik czy różnego rodzaju prezentacji. W szczególności dla większych klientów posiadających wiele komórek organizacyjnych (ale nie tylko) realizujemy projekty z zakresu zarządzania informacjami, nadzoru reputacyjnego posiadanych marek i produktów, dostarczania niezbędnych i wyselekcjonowanych informacji dla działów PR, HR, marketingu, sprzedaży oraz brand managerów i zarządów firm.
Ponadto, w związku z realizacją wielu międzynarodowych projektów w zakresie monitoringu mediów, obejmujących kilkadziesiąt krajów świata, trwają prace nad doskonaleniem własnych narzędzi do monitorowania obcojęzycznych wpisów ze źródeł społecznościowych. Kontynuowane są również prace nad programem do rozpoznawania dźwięku i obrazu w zakresie wszystkich mediów.
Jeśli PRESS-SERVICE Monitoring Mediów to...
30 dni monitoringu gratis!
Dla każdego kto zamówi monitoring social media i internetu jednocześnie
Kod: KRYZYSOWA NARZECZONA
Zamów konto i ciesz się miesiącem za darmo!