Bardzo często korzystamy z social mediów, aby pozyskiwać leady sprzedażowe. Problemem, dla wielu przedsiębiorców, jest to, że nie wiedzą jak przełożyć swoje działania online na pieniądze. Jednym z narzędzi, które skutecznie pomaga zarówno monetyzować jak i pozyskiwać wartościowych klientów są webinary. Ale jak pozyskiwać leady z webinarów? Oto krótki poradnik.
Jak pozyskiwać leady z webinarów? Wybierz odpowiedni temat!
Kim są Twoi klienci? Jakie mają problemy i obawy? Jakie pytania zadają najczęściej? A może jest coś, co powoduje, że boją się podjąć decyzje zakupową? Może nie wiedzą czym różni się Twój produkt od konkurencji? Na te i inne pytania może skutecznie odpowiedzieć Twój webinar. Korzystaj z chwytliwych tytułów, aby przyciągnąć zainteresowanie. Pamiętaj, że ludzie boją się straty (np. jak nie tracić czasu, jak przestać wydawać niepotrzebnie pieniądze itd.) i dużo lepiej docierają tematy z konkretnymi liczbami (jak pozyskać 478 subskrybentów w 5 minut, jak posprzątać 29 metrów w 15 minut). Może warto zaprosić jakiegoś eksperta lub przeciętnego klienta?
Promocja
Nawet najlepsza treść nie przyciągnie nikogo, jeśli nie postarasz się o promocję do odpowiedniej grupy docelowej. Ludzie muszą się dowiedzieć o Twoim webinarze, aby mogli z niego skorzystać. Jak im przekazać wiadomość o wydarzeniu?
- przez kanały social media – posty, cover photo, zdjęcie profilowe, aplikacja
- newsletter
- reklamy
- media tradycyjne – może uda Ci się zainteresować jakiegoś dziennikarza?
- konkursy lub inne kampanie promocyjne
- partnerów (może warto zrobić webinar z kimś jeszcze?)
- informacje na stronie internetowej czy blogu
- adwords, by promować Twój landing page, gdzie ludzie się zapiszą na webinar
Na tym etapie również możesz zyskać zainteresowanie. Jak pozyskiwać leady z webinarów, a właściwie ich promocji? Obiecaj konkretny efekt. Czego ludzie się dowiedzą lub nauczą, co wyniosą z tego spotkania.
Starannie dobierz narzędzie
Zanim poprowadzisz webinar zawsze sprawdź sprzęt, na którym pracujesz. Czy internet jest dobrej jakości? Czy oprogramowanie do webinarów ma jakieś ograniczenia? Czy landing page wygląda odpowiednio dobrze i jest zaplanowany tak, aby zbierać dane, których potrzebujesz? Jak pozyskiwać leady z webinarów, jeśli coś nie będzie działało prawidłowo albo będzie sprawiało wrażenie niechlujstwa? Zobacz przykładowy webinar, w którym wzięłam udział.
Dziel się, by zyskać
Jedną z rzeczy, które bardzo lubię u Gary’iego Vainterchuka jest jego podejście do biznesu, streszczone w książce Ekonomia wdzięczności. Krótko mówiąc należy dawać coś od siebie, żeby móc liczyć na to, że klienci nam się odwdzięczą. Tak samo jest w przypadku webinarów – po co ktoś miałby wziąć udział w webinarze, jeśli nie dowie się niczego ciekawego albo wartościowego? Możesz poradzić coś, co będzie od razu do wykorzystania przez klientów lub coś, co sprawi, że zaczną myśleć i się zastanawiać. Niezależnie od tego czym się podzielisz, jeśli tylko zrobisz to skutecznie masz ogromną szansę na pozyskanie nowych klientów.
Pracuj dalej
Sam webinar to jedno, ale potrzeba dalszej pielęgnacji leadów. Napisz maila z podziękowaniem, zaoferuj może dodatkowe materiały lub coś ciekawego. Jeszcze nie sprzedawaj, bo zazwyczaj jednokrotny kontakt z Twoim produktem czy usługą nie wystarczą, aby ktoś zdecydował się stać Twoim klientem. Jak pozyskiwać leady z webinarów? Nie ograniczając się tylko do webinarów. Stwórz cały ekosystem treści i narzędzi dla swoich potencjalnych klientów. I staraj się pielęgnować pozyskane kontakty jak potrafisz.