Bardzo lubianym typem konkursów są promocje fotograficzne. Często są niestety dość łopatologiczne i sztampowe. Poniżej kilka pomysłów na konkursy, które nie naruszają regulaminu Facebooka czy polskiego prawa, a jednak pozostają wartościowe i wnoszą coś dobrego dla biznesu.
Otaguj się w lokalizacji
Mogłoby się wydawać, że Facebook zabrania zmuszania ludzi do tagowania się na zdjęciach. Ustalmy jednak fakty: po pierwsze nie można zmusić do tagowania, po drugie tagowanie musi odbyć się na zdjęciu, na którym faktycznie znajduje się osoba tagowana. Innymi słowy można przygotować bardzo fajny konkurs dla hoteli, lokalizacji czy knajp. Zapraszamy fanów do publikowania swoich zdjęć w danym miejscu, a potem zachęcamy ich do tagowania się na tych opublikowanych fotkach. Nie może być to jednak obowiązkowy element konkursu. Pamiętaj, aby w regulaminie uwzględnić zgodę na dalsze wykorzystanie zdjęć do celów promocyjnych.
Analogiczny konkurs mogą przeprowadzić producenci czy usługodawcy. Wystarczy zdjęcie z produktem czy w czasie korzystania z usługi. Nie trzeba być fizycznie w lokalizacji sklepu czy wykonania usługi, co może ułatwić, ale z drugiej strony warto skorzystać z okazji i sprzedać coś. Konkurs powinien zachęcać nie tylko do wrzucenia zdjęcia, ale podzielenia się też historią związaną z zakupem.
Kreatywne wykorzystanie produktu
Jeśli Twój produkt da się wykorzystać na wiele sposobów, ciekawym pomysłem na konkurs jest zaproszenie ludzi do przesyłania zdjęć czy filmików prezentujących kreatywne użytkowanie produktu. Nie tylko dowiesz się jak ciekawie można bawić się Twoją marką, ale uzyskasz wiele wartościowego contentu, którym możesz edukować kolejne osoby.
Ulubione funkcje/najmniej przydatne funkcje
Masz oprogramowanie albo aplikacje?Zapytaj ludzi o to jakie funkcje lubią, których nie używają albo czego im brakuje. Każdy pomysł warto opatrzyć screenshotem i krótkim opisem. Nie tylko dostaniesz materiały do wykorzystania, ale dowiesz się wiele wartościowych rzeczy. Jeśli boisz się hejtu – poproś o przesyłanie zgłoszeń na maila.
Kolaż
Tworzenie jednej grafiki z kilku kadrów to ciekawy sposób na opowiadanie historii. Od prostych: przed i po, aż po bardziej zaawansowane np. na 4 czy 6 fotek. Zdjęcia są nadal łatwiejsze do przygotowania niż filmik, który często wymaga montażu.
Na bazie tych koncepcji można tworzyć różne wariacje i poszczególne koncepcje zależne od charakteru naszego produktu czy usługi. Najważniejsze to rozumieć po co robimy konkurs, czyli co chcemy nim osiągnąć.
Pamiętajcie również o tworzeniu regulaminów konkursowych!