Jeśli jeszcze nie masz strony internetowej – przeczytaj ten poradnik. Jeżeli masz stronę – możesz się upewnić czy jest dobrze zbudowana. Opisywana strona to wizytówka osobista. Ale wiele z tych zasad można zastosować do stron małych firm.
Strona internetowa jest Ci potrzebna, żeby informować o ważnych sprawach, zdominować wyniki wyszukiwania i dostarczać rzetelnych informacji na Twój temat.
Niezbędne elementy strony internetowej to:
- strona główna, na którą lądują ludzie wyszukujący informacji o Tobie
- strona o Tobie z Twoją biografią i zdjęciem lub opisem firmy
- formularz kontaktowy albo inna forma kontaktu
- zwykle jakaś oferta lub opis tego, co oferujesz
Bardzo dobrym elementem jest też posiadanie bloga.
- Wybierz gdzie chcesz mieć swoją stronę. Możesz korzystać z gotowych rozwiązań albo zamówić specjalistę. Większość gotowych rozwiązań umożliwia po prostu przeciąganie elementów jak puzzle.
- Wykup stosowną domenę (adres, taki jak monikaczaplicka.pl), najlepiej imię i nazwisko (lub nazwę firmy). Możesz skorzystać z usług firmy, która udostępnia Ci hosting (ja polecam TheCamels), albo zarejestrować ją samodzielnie. Hosting to miejsce na dysku, gdzie będzie Twoja strona.
- Zbuduj stronę jak opisałam wyżej. Jeśli jesteś blogerem, dodaj również zakładkę o współpracach.
- Dodaj swoją gotową stronę do Google
- Dodawaj posty na blogu i aktualizacje
- Zoptymalizuj treści, aby strona szybko się ładowała
- Pamiętaj o odpowiednim opisaniu zdjęć i stron (tytuły, słowa kluczowe), czyli SEO (on site).
Swoją stronę możesz postawić za darmo (bez programowania) przy pomocy Google Mapy (serio!), czyli Google Moja Firma. Możesz też skorzystać z gotowych kreatorów. Lub zamówić u freelancera lub firmy (np. Wobuzza 😉 ).
Trudne? Niekoniecznie. A jeśli masz pytania – pisz w komentarzach!