Pewnie słyszeliście o takim gościu jak Paweł Tkaczyk. Udało mi się go namówić, żeby wybrał trzy książki, którymi postanowił się podzielić z moimi. Ja oczywiście polecę również książki Pawła – szczególnie Grywalizację, którą kupicie w Wobuzzerii.
Rework
Większość ludzi podchodzi do prowadzenia biznesu w sposób standardowy i… osiągają standardowe rezultaty. „Rework” namawia Cię do rewolucji, innego spojrzenia na spotkania w firmie, marketing, nawet… gospodarkę odpadami. To dzięki „Rework” powstały „Zakamarki marki”. Każdy, kto chce wziąć się za prowadzenie biznesu powinien ją przeczytać.
Mit przedsiębiorczości
A skoro już przy zakładaniu firmy jesteśmy: zanim się za to zabierzesz, przeczytaj „Mit przedsiębiorczości”. Książka w skrócie ostrzega Cię: jeśli kochasz coś robić, nie zakładaj firmy, która się będzie tym zajmować, raczej zatrudnij się u kogoś, kto będzie Ci za to płacił. Jeśli po przeczytaniu tej książki nadal chcesz mieć własną firmę, będziesz do tego bardziej świadomie podchodził.
Pułapki Myślenia
Daniel Kahnemann to zdobywca Nagrody Nobla z ekonomii za rozpracowanie (wspólnie z Amosem Tverskym) sposobu, w jaki konsumenci podejmują decyzje. Jego książka to podsumowanie wszystkiego, co o decyzjach konsumenckich dowiedzieliśmy się w ciągu ostatnich 50 lat. Napisana żywym językiem, pozwala Ci zajrzeć w mózg Twojego odbiorcy. A to potężna przewaga konkurencyjna.
Paweł Tkaczyk
Jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – pisze blog o budowaniu marki, popełnił dwie książki: „Zakamarki marki” i „Grywalizacja”, prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.
Znacie te książki? Podzielcie się swoimi opiniami. I sugestiami kogo powinnam zaprosić do podzielenia się swoimi lekturami 🙂