Wiele osób posiada już zdolności, aby ustawić kampanie reklamowe w menedżerze reklam na Facebooku i Instagramie. Kolejnym krokiem jest jednak ich optymalizacja. Co to jest, jak się to robi i dlatego to ważne?
Optymalizacja reklam na Facebooku i Instagramie
Optymalizacja to proces, w którym tworzymy pewną hipotezę, następnie ją testujemy i wyrażamy wnioski. Przykładowo, możemy uznać, że mężczyźni będą lepiej konwertować niż kobiety. Aby sprawdzić tę hipotezę, utworzymy dwa identyczne zestawy reklam, z tymi samymi reklamami, ale różnymi grupami docelowymi różniącymi się płciami. Po kilku dniach testów, możemy wyciągać wnioski czy nasza hipoteza była prawdziwa czy niekoniecznie. Może się również okazać, że potrzebujemy więcej czasu na testy.
Jak skutecznie optymalizować reklamy w menadżerze reklam?
Facebook pozwala nam przeprowadzić automatyczne testy przy pomocy gotowego narzędzia, w którym porównamy podstawowe parametry takie jak: grupy docelowe, umiejscowienie reklam, czy poszczególne kreacje. Wiele rzeczy musimy jednak umieć optymalizować samodzielnie. Jednym z ważnych elementów optymalizacji reklam, jest zrozumienie Jakie czynniki wpływają na ceny reklam, jak możemy obniżać koszty naszych kampanii, a także jak zwiększać ich skuteczność. Nie jest to proces prosty, ponieważ niestety łatwo pogorszyć wyniki kampanii jeśli nieumiejętnie wyciągniemy wnioski, bądź nieprawidłowo przeprowadzamy badania.
Po co nam optymalizacja reklam?
Każdy biznes chciałby płacić możliwie jak najmniej za osiągnięcie efektu, na przykład za pozyskanie leadu bądź sprzedaż. Analogicznie chcemy osiągnąć jak najwięcej pozytywnych efektów naszych kampanii. Proces optymalizacji służy dokładnie temu aby znaleźć te czynniki które obniżone koszty reklamowa oraz te które podwyższają skuteczność reklam. Bardzo często samodzielnie Facebook optymalizuje za nas nasze działania, ale warto również uczestniczyć w tym procesie.
Automatyczna optymalizacja Facebooka
Kiedy tworzymy kilka reklam w jednym zestawie, Facebook sam porównuje kreacje reklamowe i alokuje nasz budżet do najlepiej rokującej reklamy. Analogicznie, jeśli korzystamy z optymalizacji na poziomie budżetu reklamowego, Facebook porównuje zestawy reklamowe i alokuje budżet do najskuteczniejszego zestawu. Nie obejmuje to jednak wielu działań, które musimy podejmować ręcznie. Na przykład, Facebook nie sprawdzi za nas który cel kampanii będzie przynosił więcej wyników. Facebook równie podpowie jak powinien być zbudowany nasz lejek sprzedażowy.
Jak nauczyć się optymalizacji reklam?
Jest wiele opracowań w internecie na ten temat. Ja ze swojej strony polecę kurs optymalizacji reklam na Facebooku i Instagramie mojego autorstwa. Znajdziecie w nim kilka godzin nagrań, ćwiczenia i zadania, a także przykłady optymalizacji w różnych firmach i kampaniach. Swoje doświadczenie oparłam na kilkuset klientach, z którymi miałam przyjemność pracować. Kurs ten jest dostępny na Udemy dla każdego. Zapraszam!