Używając codziennie Facebooka nawet nie zauważamy nowych funkcji, które wprowadza. Ale to nie wszystko – niektórzy otrzymują testowe funkcje. Jakie? W jakim kierunku zmierza Facebook?
Facebook Insights
Jeśli zastanawialiście się ile osób kliknęło w wasze linki – nowe statystki Facebooka mogą to zmienić! Bardzo przydatna funkcja pokazująca kliknięcia. Wreszcie.
Targetowanie
Targetowanie postów poszerzono teraz o możliwość wybierania zainteresowań. Posty mogą być teraz jeszcze lepiej wycelowane w grupę docelową.
Edytor zdjęć
Ulepszony edytor zdjęć umożliwia automatyczne poprawki naszych fotek. Automatyczne poprawki możemy wyłączyć, ale nadal zostaje opcja ręcznego poprawiania kontrastu, jasności i paru innych aspektów.
Wyszukiwarka
Ulepszona wyszukiwarka umożliwia przeszukiwanie postów oraz pokazuje ostatnio wyszukiwane treści. Zdecydowanie bardziej czytelna i funkcjonalna.
Sprzedaj na grupie
Facebook uruchomił testowo opcję sprzedawania na grupie naszych produktów. Nie wiadomo czy funkcja zostanie udostępniona szerszej publiczności, ale może naprawdę zrewolucjonizować podejście do biznesu na Facebooku.
Update: By działało administrator grupy musi na to pozwolić.
Wideo
Fejs próbuje podebrać widzów YouTubowi. Początkowo automatyczne odtwarzanie na newsfeedzie, teraz możliwość tworzenia list oraz wybierania głównego video na stronie z filmami.
Call to action (fanpage)
Również na naszym fanpage możemy stworzyć przycisk call to action wzywający do np. kontaktowania się z naszą marką.
To tylko niektóre ze zmian, które Facebook obecnie testuje. Większość z nich ma pomóc firmom w sprzedaży, angażowaniu użytkowników oraz usprawnieniu doświadczenia z portalem (edytor zdjęć, wyszukiwarka).
Facebook wie, że brak zmian oznacza nie tyle stagnację, co cofanie się w tym biznesie, starają się więc testować różne opcje, a potem wprowadzać je sukcesywnie.
To oznacza również, że bardzo często nie myślimy o tym, że każdy z nas ma innego fejsa – część funkcji jest dostępna tylko dla wybranych osób i warto o tym pamiętać, bo może się okazać, że coś oczywistego dla nas jest niedostępne dla innych.
A jak wam podobają się nowe funkcje Facebooka?